Nakon godinu i pol dana radova, pomicanja rokova i dodatnih kopanja, sanacija najvećeg klizišta u Hrvatskoj, monstruma s Pantovčaka, bliži se kraju.
Rezultate gotovo završene sanacije, koja uključuje obnovu ceste Pantovčak, potpornu konstrukciju te stupove na tridesetak metara dubine u zemlju, posjetio je i zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević sa svojim zamjenicima.
- Drago mi je da se nakon godinu i pol sada to bliži kraju. Odrađen je ogroman posao, istaknuo je Tomašević prilikom obilaska klizišta. Napomenuo je da se radi o klizištu koje stvara problem elitnom dijelu Zagreba i mjestu gdje se nalazi predsjednički ured već desetljećima.
Podsjetimo, ozbiljniji su problemi započeli na proljeće prošle godine napuknućem asfalta, a ubrzo je nakon toga tlo počelo sve više kliziti. Cesta Pantovčak postajala je sve nesigurnija, kao i objekti u blizini klizišta.
Tada je počela sanacija za koju se prvo mislilo da će trajati svega nekoliko mjeseci, no klizište se proširilo i uskoro postalo najveće u državi.
U rujnu je završena obnova ceste te je ona napokon puštena u promet.
Početkom radova saniran je dio klizišta kod glavnog ulaza u kompleks Ureda predsjednika u dužini od 108 metara. U potporni je zid zabijeno 119 pilota i 17 sidara. Tamo je i u samom početku nastao glavni problem.
- Kada je puklo u trećem mjesecu, ono što smo vidjeli kao klizište na Pantovčaku gdje se otvorila rupa, ona je sanirana s nekih 152 pilota i tamo su ti promjeri i dubine pilota najveći. Na sve to su išle naglavne grede, sidra i ovi gabioni koji su dobri za stabilizaciju tla, istovremeno dobro propuštaju vodu, dobri su i za drenažu, objasnio je tijek sanacije pročelnik ureda za obnovu Grada Zagreba Stanko Kordić.
Nakon toga se pojavio novi problem na križanju s ulicom Zelengaj gdje se također proširilo klizište.
- Njega smo sanirali s 55 pilota, isto je bilo velike dubine, ali nešto manjeg promjera, i na kraju je napravljena još jedna površina s 44 pilota, dodao je.
Troškove sanacije cijelog klizišta i konstrukcija koje su potom slijedile snosi Grad Zagreb.
- Financijski, mi kad smo prvi put sjeli s projektantima u onoj fazi ludila gdje smo pokušavali i mislili da možda još možemo spasiti cestu i nešto brzo sanirati, prve procjene bile su oko 12 milijuna eura. Mi smo sada na desetak milijuna eura što se tiče klizišta i negdje oko 920 do 930 tisuća eura za cestu koja je sada završena, objasnio je Kordić.
Uz još neke dorade na radovima i postavljenim klupama uz cestu, radovi će sve skupa stajati oko 11 milijuna eura bez PDV-a, odnosno 14 milijuna eura s PDV-om.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....