SUSJEDI U PANICI

Scene rušenja zgrade u Maksimirskoj šokirale su Zagrepčane. Saznali smo tko je naručio radove, priča je još bizarnija

U postu od Hrvatske udruge koordinatora zaštite na radu navedeni su nedostaci ovog gradilišta

Maksimirska 24

 Ronald Gorsic/Cropix
U postu od Hrvatske udruge koordinatora zaštite na radu navedeni su nedostaci ovog gradilišta

Viši građevinski inspektor Državnog inspektorata je dana 19. 11. 2024. donio rješenje kojim se određuje uklanjanje potresom uništene ulične stambeno-poslovne zgrade te dviju dvorišnih zgrada koje predstavljaju opasnost, na adresi Maksimirska cesta 24, Maksimirska cesta 24/1 i 24/2. Ovih dana to je rušenje izazvalo šok javnosti zbog radova na uklanjanju koji se izvode tako da sve izgleda vrlo opasno za susjede, prolaznike i tramvaje.

Znači, ove radove netko izvodi u ime Državnog inspektorata. Posao na uklanjanju zgrade i kuća u dvorištu koje su na listi opasnih građevina Državnog inspektorata dobile su, navodno, tri tvrtke preko natječaja kroz javnu nabavu. Međutim, na gradilištu kod uklanjanja ulične zgrade jučer nije bilo svima očite table s podacima o izvođačima radova. Informaciju o tome vjerojatno će danas dati Inspektorat - tko su ugovoreni izvođači, te što je pokazao njihov nadzor radova.

image

Derutna i zapustena zgrada u Maksimirskoj 24 prije više od pola godine

Goran Mehkek/Cropix
image

Ranija situacija

Goran Mehkek/Cropix
image

Unutrašnjost zgrade koja se ruši snimljena prije više od pola godine

Goran Mehkek/Cropix

U postu na društvenoj mreži Linkedin od Hrvatske udruge koordinatora zaštite na radu navedeni su nedostaci ovog gradilišta prema njihovom mišljenju: neprovedena analiza rizika, zadržavanje radnika u opasnoj zoni, nedovoljno ograđivanje, radnik bez zaštitne opreme, rušenje potkopavanjem bez da je skinut gornji dio konstrukcije, ne zatvaranje prometa za vrijeme izvođenja opasnih radova, izostanak zaštite prolaznika...

O ovoj zgradi unazad više od pola godine pisali smo dvaput.

Prvi put kad smo upozorili da je napuštena i derutna te potencijalno opasna za prolaznike Maksimirskom. Iz nje je raslo drvo iz otvorenog krova, a u ulazu se stvorilo divlje odlagalište otpada. Vlasništvo nad zgradom tada je bilo podijeljeno na nekoliko privatnih vlasnika i dio je bio od tvrtke Državne nekretnine koje su ih taman bile preuzele. Kada smo drugi put pisali, razlog je bio što su Državne nekretnine stavile na prodaju svoj dio, a bio je zanimljiv presedan da prodaju stan i lokale u prizemlju u zgradi koja je na listi za rušenje. No, svejedno su ih, kako saznajemo, prodale i to lokale jednim vlasnicima, a mali stan nekom drugom. U zemljišnim knjigama vidi se da je pretežiti novi vlasnik tvrtka Nevera Borovje koja je, izgleda, otkupila i dijelove od privatnih osoba. Jedan lokal koji su kupili od Državnih nekretnina imao je 13 kvadrata, drugi lokal 28, a stan 24 kvadrata. Sama zgrada nije bila velika, jednokatnica, a u dvorištu su još dvije kuće.

image

Dvorišna zgrada na istoj adresi

Goran Mehkek/Cropix

Sve je jučer na gradilištu izgledalo tako da kamion dolazi svakih desetak minuta kako bi ukrcao ostatke zgrade, zaustavlja se neposredno pored gradilišta i tako blokira prolaz tramvajima, a kada naiđe tramvaj, seli se u susjednu automobilsku traku gdje ponovno stvara čep. U tom kratkom periodu ukrcavanja uspijeva prikupiti samo minimalnu količinu materijala, što znači da su mu posjeti česti.

image
Ronald Gorsic/Cropix

Susjedi su u panici zvali policiju koja je nekoliko puta izašla na teren. Radi se o vrlo starim zgradama od cigle s drvenim grednicima i stepeništima, takve su i susjedne, te je dojam da bi se takve građevine ipak trebalo uklanjati s više senzibiliteta.

Stotinjak metara prije adrese zgrade, na križanju Maksimirske ceste sa Šulekovom ulicom, postavljen je znak koji upozorava na zabranu prolaska pješaka na toj strani pločnika, ali to ne zaustavlja pješake da nastavljaju koračati prema svojoj destinaciji. Mnogi nestrpljivi ne traže pješački prijelaz, već pretrčavaju dijagonalno po Maksimirskoj, blisko izbjegavajući promet. Ali to je redovan slučaj u Zagrebu s mnogim gradilištima uz samu cestu, većina prolaznika ne vidi ili ignorira znakove zabrane prolaska i smjer obilaska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 12:57