Na današnjoj konferenciji za medije, kandidatkinja za gradonačelnicu Zagreba, Marija Selak Raspudić govorila je o pitanju parkiranja i modelu blokovskog parkiranja koji je nazvala jednim od prometnih eksperimenata.
- Osim što se prometnom kaosu ne nazire kraj, aktualna ga vlast dodatno potencira svojim stihijskim mjerama. U slučaju da Tomislav Tomašević osvoji još jedan mandat stižu novi i to vrlo konkretni nameti na džep građana.
Selak Raspudić zatim je otkrila kako se u Planu nabave Grada Zagreba za 2025. nalazi predmet nabave Analiza parkirališnih kapaciteta na dijelovima gradskih četvrti za potrebe daljnjeg proširenja naplate parkiranja za koji se planira izdvojiti 150 tisuća eura.
- Dakle, ne samo da Tomislav Tomašević planira dodatno proširiti naplatu parkinga, nego analizu gdje još građanima može uzeti novce sadistički planira naplatiti iz njihovog džepa.
Ova nezavisna kandidatkinja smatra kako je blokovsko parkiranje doživjelo debakl, a dokaz tome vidi u obećanoj studiji učinkovitosti. Podsjetila je kako je riječ o studiji koja je trebala stići mjesec dana nakon uvođenja blokovskog parkiranja u listopadu, pa potom tri mjeseca nakon uvođenja, pa u ožujku. Do danas nije poznato u kojoj je fazi izrade ova analiza.
- Evo nas u svibnju, a u Gradu ne da nemaju Studiju nego ni ne znaju kad bi bila gotova. Tu sad dolazi i do pitanja je li došlo do zataškavanja jer je Studija pokazala negativne rezultate ili jednostavno nesposobnosti provedbe elaborata od strane Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost.
Selak Raspudić tvrdi kako bi studija učinkovitosti trebala među ostalim sadržavati i analizu broja parkirališnih mjesta, broj slobodnih parkirališnih mjesta te broj potrebnih novih parkirališnih mjesta tamo gdje ih manjka.
- No umjesto analize učinkovitosti njihovih mjera, građanima se sprema dodatna naplata starih parkirališnih mjesta. Dobra vlast stvara nova parkirna mjesta, a loša dodatno naplaćuje ona koja su neki drugi izgradili, smatra Selak Raspudić.
Zatim se osvrnula na Tomaševićevu izjavu kako će Mjesni odbori odlučivati o proširenju naplate parkiranja što Selak Raspudić smatra neistinom.
- Mjesni odbori se bave sitnicama u kvartu: uređivanjem igrališta, zelenila, malim popravcima. Prave odluke o parkiranju i prometu donosi Grad, Gradska skupština i Gradske četvrti. Dakle, Mjesni odbori nemaju nikakvu moć da odlučuju o tome hoće li netko plaćati parkiranje pred kućom ili ne. Kad gradonačelnik kaže suprotno, to ili pokazuje da ne zna što radi ili pokušava zbuniti ljude. Građani Zagreba zaslužuju jasne i poštene informacije, a ne izvlačenja i prebacivanje odgovornosti.
Uz napomenu kako je Tomaševićevo nerazumijevanje ustroja mjesne samouprave od strane čelnika Grada ozbiljno zabrinjavajuće, Selak je istaknula kako odluke ove razine donose gradska tijela, uz obvezno savjetovanje s vijećima gradskih četvrti, a ne mjesnim odborima.
Na pitanje koji bi potezi prema njoj bili potrebni u Zagrebu kako bi se riješio problem parkinga Selak Raspudić je navela podzemnu garažu ispod Trga dr. Franje Tuđmana i kod Mimare uz napomenu kako je za održivost prometa i parkinga u Zagrebu potrebno graditi i velika parkirališta na obodima grada koja bi se sa središtem povezivala javnim prijevozom.
- Ne mogu se ne graditi nova parkirna mjesta, a dizati cijena već postojećim i starim. To je jednostavno kontraintuitivno i protivno logici, zaključila je Selak Raspudić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....