TEŠKE RIJEČI

Selak Raspudić kritizirala Tomaševićev model: ‘Ne samo da će proširiti naplatu nego će analizu sadistički naplatiti novcima građana‘

Ova nezavisna kandidatkinja smatra kako je blokovsko parkiranje doživjelo debakl
 Josip Bandić/Cropix
Ova nezavisna kandidatkinja smatra kako je blokovsko parkiranje doživjelo debakl

Na današnjoj konferenciji za medije, kandidatkinja za gradonačelnicu Zagreba, Marija Selak Raspudić govorila je o pitanju parkiranja i modelu blokovskog parkiranja koji je nazvala jednim od prometnih eksperimenata.

- Osim što se prometnom kaosu ne nazire kraj, aktualna ga vlast dodatno potencira svojim stihijskim mjerama. U slučaju da Tomislav Tomašević osvoji još jedan mandat stižu novi i to vrlo konkretni nameti na džep građana.

Selak Raspudić zatim je otkrila kako se u Planu nabave Grada Zagreba za 2025. nalazi predmet nabave Analiza parkirališnih kapaciteta na dijelovima gradskih četvrti za potrebe daljnjeg proširenja naplate parkiranja za koji se planira izdvojiti 150 tisuća eura.

- Dakle, ne samo da Tomislav Tomašević planira dodatno proširiti naplatu parkinga, nego analizu gdje još građanima može uzeti novce sadistički planira naplatiti iz njihovog džepa.

image
Josip Bandić/Cropix

Ova nezavisna kandidatkinja smatra kako je blokovsko parkiranje doživjelo debakl, a dokaz tome vidi u obećanoj studiji učinkovitosti. Podsjetila je kako je riječ o studiji koja je trebala stići mjesec dana nakon uvođenja blokovskog parkiranja u listopadu, pa potom tri mjeseca nakon uvođenja, pa u ožujku. Do danas nije poznato u kojoj je fazi izrade ova analiza.

- Evo nas u svibnju, a u Gradu ne da nemaju Studiju nego ni ne znaju kad bi bila gotova. Tu sad dolazi i do pitanja je li došlo do zataškavanja jer je Studija pokazala negativne rezultate ili jednostavno nesposobnosti provedbe elaborata od strane Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost.

Selak Raspudić tvrdi kako bi studija učinkovitosti trebala među ostalim sadržavati i analizu broja parkirališnih mjesta, broj slobodnih parkirališnih mjesta te broj potrebnih novih parkirališnih mjesta tamo gdje ih manjka.

- No umjesto analize učinkovitosti njihovih mjera, građanima se sprema dodatna naplata starih parkirališnih mjesta. Dobra vlast stvara nova parkirna mjesta, a loša dodatno naplaćuje ona koja su neki drugi izgradili, smatra Selak Raspudić.

Zatim se osvrnula na Tomaševićevu izjavu kako će Mjesni odbori odlučivati o proširenju naplate parkiranja što Selak Raspudić smatra neistinom.

- Mjesni odbori se bave sitnicama u kvartu: uređivanjem igrališta, zelenila, malim popravcima. Prave odluke o parkiranju i prometu donosi Grad, Gradska skupština i Gradske četvrti. Dakle, Mjesni odbori nemaju nikakvu moć da odlučuju o tome hoće li netko plaćati parkiranje pred kućom ili ne. Kad gradonačelnik kaže suprotno, to ili pokazuje da ne zna što radi ili pokušava zbuniti ljude. Građani Zagreba zaslužuju jasne i poštene informacije, a ne izvlačenja i prebacivanje odgovornosti.

Uz napomenu kako je Tomaševićevo nerazumijevanje ustroja mjesne samouprave od strane čelnika Grada ozbiljno zabrinjavajuće, Selak je istaknula kako odluke ove razine donose gradska tijela, uz obvezno savjetovanje s vijećima gradskih četvrti, a ne mjesnim odborima.

image
Lucija Očko/Cropix

Na pitanje koji bi potezi prema njoj bili potrebni u Zagrebu kako bi se riješio problem parkinga Selak Raspudić je navela podzemnu garažu ispod Trga dr. Franje Tuđmana i kod Mimare uz napomenu kako je za održivost prometa i parkinga u Zagrebu potrebno graditi i velika parkirališta na obodima grada koja bi se sa središtem povezivala javnim prijevozom.

- Ne mogu se ne graditi nova parkirna mjesta, a dizati cijena već postojećim i starim. To je jednostavno kontraintuitivno i protivno logici, zaključila je Selak Raspudić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 08:35