Pročelnik Gradskog ureda za promet Andro Pavuna održao je konferenciju na kojoj je dao pregled ljetnih radova u Zagrebu. Simbolično je na prvi kišni dan jeseni rezimirao završene prometne zahvate te najavio nove projekte koji će se izvoditi u narednom razdoblju.
- Fokus nam je ovog ljeta bio na javnom gradskom prijevozu. Obnavljali smo tračnice i proširujemo tramvajsku mrežu, što se nije radilo skoro 25 godina, a nabavili smo i nove tramvaje. Također, izvodili su se radovi na obnovi cjevovoda i to na Ilici, Srebrnjaku, Borongajskoj, Selskoj. Na tisuće metara novih vodovoda kako nam cijevi ne bi pucale - otvorio je Pavuna.
‘‘Uglazbljivanje‘‘ radova
Objasnio je kako su se izvodili radovi ovoga ljeta te obrazložio zašto je dolazilo do kašnjenja na nekima. Planiranje izvođenja projekata opisao je kao igru sudokua u kojoj se velika količina brojeva mora uskladiti, odnosno kako se ne mogu istovremeno zatvarati sve ceste jer promet mora funkcionirati.
- Sve se to mora staviti i ‘‘uglazbiti‘‘ u jednu vremensku i prostornu sliku. Mi dosta toga i odgađamo s čime nisu svi zadovoljni, ali jednostavno promet mora funkcionirati, a istovremeno radovi se moraju i izvoditi. Oni se trebaju tempirati: na zapadu grada smo Aleju Bolonje radili u šestom mjesecu jer smo znali da ću onda u srpnju ići Ilica, pa da ću u kolovozu ići Selska, a sada u rujnu kreće Krapinska. Ljudi trebaju znati da se ne mogu svi radovi ugurati u dva ljetna mjeseca. Napravili smo izniman posao - izjavio je.
Jedna novost u izvođenju ljetnih zahvata je prenamjena pješačkih koridora u kolnike za automobile kako promet ne bi patio. Takvo je rješenje uvedeno na Ljubljanskoj aveniji, odnosno na obnovi nadvožnjaka kod Jankomira.
- Zbog toga nema značajnijeg utjecaja na promet, zato što smo napravili takozvani provizorij, nešto na čemu smo počeli inzistirati i mislim da će se u narednom razdoblju taj efekt vidjeti. Pješačku smo stazu, budući da tu nema velikog prometa pješaka, pretvorili u jednu prometnu traku tako da smo osigurali kontinuirani promet u dvije prometne trake na tom dijelu. U početku vozači nisu bili sasvim upoznati s time i nije im to bilo jasno, međutim, kad smo dodali signalizaciju i komunicirali to prema njima, oni su to počeli koristiti - govori.
Dodao je da će izvođačima na budućim radovima zahtijevati taj uvjet, da moraju osigurati ili pronaći privremena alternativna rješenja za vrijeme odvijanja radova. Slično je napravljeno i dok su se obnavljale tračnice na križanju Vukovarske i Savske kada su se precrtavale prometne trake i izmještali semafori. Najavljena su i nova iskopavanja na Vukovarskoj koja će za vozače predstavljati ‘‘izazov‘‘.
Zagreb dobiva turbo-rotor: ‘Pogledajte što će to značiti za promet, brutalno!‘
- Sada u subotu krećemo s obnovom cjevovodne magistrale, od Trešnjevke do Držićeve. Krećemo s Krapinskom, koja će i dalje funkcionirati kao jedna traka plus jedna traka. Međutim, kad pređemo u Vukovarsku, tu će već biti izazova. Neće se naravno cijela Vukovarska zatvarati, nego samo jedna prometna traka, ali i to za Vukovarsku puno znači. Gledat ćemo kako da vodimo promet po bočnim ulicama i prilazima - najavljuje.
S tim će se krenuti tek iduće godine, ali Pavuna već sad najavljuje da će iduće godine na Vukovarskoj biti izazova.
- Pritom ne mislim da će biti kolapsa i kaosa, ništa veće nego što je danas, ali da će biti izazova - bit će. Trebat će strpljenja - kaže te dodaje kako nakon toga Zagreb neće imati problema s pucanjem cjevovoda kao i da iz njih neće curiti 55 posto vode.
Dinamički promet
Dotaknuo se i teme dinamičkog upravljanja prometom koji se najavljivao na Ribnjaku, ali do danas još nije realiziran. Slična ideja trebala bi biti uvedena i na Horvaćanskoj. Uz to, trenutno provode postavljanje nove semaforske opreme, prometne signalizacije, opreme za nadzor prometa te povezuju semafore s Centrom za upravljanje prometom.
- Mi smo planirali da će se to izvoditi paralelno s radovima ZET-a, što je bilo logično. Međutim, to je zapelo jer je policija imala određene zadrške jer su smatrali da je to jedno inovativno rješenje koje još nije nigdje napravljeno u urbanim sredinama - objašnjava.
Nastavlja da je policija tražila reviziju cestovnog prometa s čime su se oni složili jer žele da netko dodatno pogleda taj projekt. Ali, to znači i ponavljanje nabave i novo očitovanje revizora. Projekt su ponovno poslali MUP-u i sada čekaju njihov odgovor, a Pavuna je dao i svoj vremenski rok kada bi postavljanje dinamičkog prometa moglo biti završeno.
- Ne ovisi sve o nama. Ako policija odgovori danas ili sutra, onda mi prekosutra pokrećemo nabavu koja će trajati tri do šest mjeseci, ovisno o tome hoće li biti. Nakon toga bi izvođenje trebalo trajati šest mjeseci - daje svoju procjenu pročelnik.
Tramvaji na Horvaćanskoj
Što se tiče Horvaćanske, na toj će se ulici uvesti prednost tramvajima. Novost bi bila da tramvaji neće stajati, osim kada se trebaju zaustaviti na stanicama, što će značajno skratiti vrijeme putovanja.
- Želimo spriječiti slučaj u kojem tramvaj dođe na stanicu kada mu je zeleno svjetlo, ostavi putnike i onda se upali crveno. Tramvaji će dobiti prednost da nikada ne moraju čekati na crvenom. Dakle, trenutno tramvaju od Prečkog do Selske ceste treba otprilike 12-13 minuta, u normalnim okolnostima. Nakon što dinamički podesimo rad semafora, to će biti u razini 7-8 minuta što je značajan dobitak na takvom potezu - uključio se Mijo Majstorović, voditelj Odjela za adaptivno upravljanje prometom.
Radove na istoku grada, točnije na nadvožnjaku u Sesvetama koji prolazi iznad željezničkih tračnica, najavio je zamjenik pročelnika Marko Velzek. Objašnjava kako taj nadvožnjak nije obnavljan od 70-ih godina prošlog stoljeća te kako nužno treba ići u rekonstrukciju.
- To su jako, jako veliki radovi koji će se odvijati iznad željezničkog kolosijeka koji je u funkciji, iznad kontaktne mreže koja je u funkciji što znači da imamo tri efekta: željeznicu, promet motornih vozila i radove koji se tamo moraju odvijati. To je ukratko ta priča. Naravno, kada se završi nabava, kada se bude znao izvođač radova, kada se tehnologija obnove definira, regulacije prometa, onda će sve biti iskomunicirano prema medijima. Radovi će se izvoditi fazama pošto neće trebati dva i pol mjeseca da se završi. To nisu neki ljetni radovi, ali će se opet nastojati naći način da u ljetnim mjesecima napravimo najzahtjevnije moguće radove - precizirao je.
Za kraj su objasnili kako teče zamjena starih semafora koji bi trebali ubrzati promet na raskrižjima. Do kraja 2025. planirano je spajanje još 65 uređaja, a do 2028. cilj je da svih 487 semaforiziranih raskrižja u Gradu Zagrebu bude spojeno na Centar za upravljanje prometom, koji će se do kraja ove godine uspostaviti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....