Grad Zagreb pokrenuo je postupak javne nabave procijenjene vrijednosti 84.000 eura za postavljanje ublaživača udara na Jadranskoj aveniji, u zoni rotora Remetinec, te na Mostu slobode, uz postavu zaštitne odbojne ograde na Gračanskim stubama.
Prema prometnom elaboratu izrađenom u ožujku 2025. godine od strane Lider projekta d.o.o., planirani su zahvati na pet lokacija, od čega tri na rotoru Remetinec i dvije na Mostu slobode. Cilj projekta je povećanje sigurnosti cestovnog prometa postavljanjem novih ublaživača udara i prilagodbom postojeće prometne opreme tehničkim standardima.
Ograde oko rotora oštećene i nedovoljne
Na zapadnom prilazu rotoru Remetinec utvrđeno je da je postojeći ublaživač udara oštećen i ne ispunjava sigurnosne zahtjeve. Na južnom i sjevernom prilazu takvi elementi ne postoje, a u blizini se nalaze stupovi javne rasvjete. Predviđeno je postavljanje novih trapezoidnih i paralelnih ublaživača udara projektiranih za brzine od 50 do 80 kilometara na sat te ugradnja odbojnih ograda.
Na Mostu slobode planirana je zamjena postojećih ublaživača udara, koji su projektirani za brzinu od 50 km/h, novima koji zadovoljavaju sigurnosne zahtjeve za 60 km/h. Svi ublaživači povezat će se s postojećim ogradama kako bi se osigurala kontinuirana zaštita cestovne infrastrukture.
Zbog radova će se micati i prometni znakovi
Elaborat navodi kako će radovi uključivati i izmještanje prometne signalizacije te uklanjanje dotrajale prometne opreme. Tehničke specifikacije natječaja propisuju usklađenost s Pravilnikom o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama te normama koje definiraju zahtjeve za cestovne zaštitne sustave.
Poseban naglasak stavljen je na povećanje sigurnosti na točkama čestih prometnih incidenata. Analiza postojećeg stanja pokazala je kako su na pojedinim prilazima rotoru zabilježeni učestali slučajevi oštećenja prometne opreme i naleta vozila na konstrukcijske elemente, osobito u noćnim satima i pri smanjenoj vidljivosti. Postavljanjem novih ublaživača udara i odbojnih ograda želi se smanjiti broj nesreća te zaštititi vozače, ali i skupe infrastrukturne elemente, poput portala s prometnom signalizacijom.
Grad od izvođača traži i rad noću
Planirano je da svi elementi budu izrađeni od materijala otpornih na koroziju i udar, a njihova instalacija mora biti izvedena prema standardima koji omogućuju dugoročno održavanje bez čestih intervencija.
Radovi će se izvoditi u roku od 30 dana od uvođenja u posao, a ono što je zanimljivo jest kako će izvođač biti obvezan organizirati radove u dnevnim, ali i, prema potrebi, noćnim terminima. Planirani početak radova je krajem godine, nakon provedbe postupka nabave i odabira izvođača.
Ulaže se i u novu rasvjetu duž cijele avenije
Međutim, ovo nisu jedini radovi koji će u dogledno vrijeme zahvatiti Jadransku aveniju. Grad Zagreb je pokrenuo još jedan postupak javne nabave, ovoga puta procijenjene vrijednosti 200.000 eura, koji se odnosi na modernizaciju postojeće javne rasvjete na Jadranskoj aveniji. Riječ je o projektu koji je izradio Projektni biro Naglić d.o.o., a koji obuhvaća cijelu dionicu od rotora Remetinec do nadvožnjaka iznad oteretnog kanala, uključujući i sam nadvožnjak.
U tekstu natječaja se navodi kako će zahvat obuhvatiti zamjenu dotrajalih čeličnih stupova i svjetiljki te ugradnju novih LED svjetiljki s različitim optikama, koje će omogućiti pravilno osvjetljenje svih prometnih površina. Novi sustav rasvjete bit će cjelonoćan s reduciranim režimima rada, odnosno automatskim smanjenjem intenziteta tijekom dijela noći radi uštede energije. Projekt modernizacije javne rasvjete na Jadranskoj aveniji ima i ekološku komponentu, budući da se provedbom predviđa značajno smanjenje potrošnje električne energije te manji utjecaj na okoliš.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....