Grad Zagreb kreće u modernizaciju javnog prijevoza – raspisan je natječaj za nabavu novih displeja u tramvajima i autobusima. Riječ je o uređajima koji putnicima prikazuju broj linije i odredište vožnje, a koji će zamijeniti dotrajale i oštećene ekrane te opremiti nova vozila. Vrijednost postupka procijenjena je na 150 tisuća eura, a ugovor će vrijediti dvije godine.
Novi displeji morat će biti kompatibilni sa sustavom za nadzor i upravljanje prometom koji ZET koristi još od 2005. godine. Taj sustav održava njemačka tvrtka ATRON Elektrik GmbH. Drugim riječima, riječ je o tehnološkom koraku koji će omogućiti pouzdanije i čitljivije informacije putnicima. Uređaji će podržavati IBIS protokol i moći će prikazivati tekst na hrvatskom i engleskom jeziku, uključujući pomične i višeredne natpise.
U obzir dolaze isključivo novi ekrani
Planirana je sukcesivna isporuka – novi displeji neće stizati odjednom, već prema potrebama ZET-a, a najdulji rok isporuke nakon narudžbe bit će 90 dana. Posebno je naglašeno da se mora raditi isključivo o novim, tvornički zapakiranim uređajima s očekivanim vijekom trajanja od najmanje deset godina.
Za putnike to znači postupno uvođenje jasnijih, čitljivijih i pouzdanijih obavijesti u vozilima javnog prijevoza. Novi displeji trebali bi učiniti vožnje preglednijima i olakšati svakodnevno snalaženje po gradu.
Nastavak povijesnih ulaganja u javni prijevoz
Ulaganja u ZET posljednjih godina ne staju samo na displejima. Gradonačelnik Tomislav Tomašević potpisao je ugovor za 20 novih niskopodnih tramvaja, prvi put nakon gotovo 15 godina, a u pripremi je i nabava dodatnih 40 dužih modela. ZET-ov vozni park obnavlja se i kroz kupnju električnih autobusa u vrijednosti od oko 50 milijuna eura, što predstavlja iskorak prema održivijem prijevozu i čišćem zraku u gradu.
Paralelno se razvijaju i infrastrukturni projekti: nakon dugog zastoja planira se izgradnja novih tramvajskih pruga u Heinzelovoj i Sarajevskoj ulici, čime bi mreža po prvi put u više od dva desetljeća dobila konkretno proširenje. Grad je uveo i besplatan javni prijevoz za sve mlađe od 18 godina, a subvencije se koriste kako bi cijene karata ostale dostupne širokom krugu građana.
Novi tramvaji i autobusi donose višu razinu udobnosti, pristupačnosti i sigurnosti, dok se značajan dio projekata financira europskim sredstvima. Sve zajedno, riječ je o ciklusu ulaganja koji se ističe kao najopsežniji u posljednjih petnaestak godina i koji pokazuje jasnu ambiciju da se zagrebački javni prijevoz učini modernijim, pouzdanijim i bližim europskim standardima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....