Projekt se zove Bajs, a potpuno je nova usluga javnog prijevoza u Zagrebu. Unutar četiri godine će Grad naime u Zagrebu u promet pustiti čak 3000 bicikala građanima da ih rentaju i voze.
Bajs je predstavio Tomislav Tomašević i istaknuo kako će bicikli biti parkirani na najmanje 180 stanica diljem Zagreba i funkcionirat će uz podršku mobilne aplikacije i korisničke službe. Na javnoj nabavi za realizaciju ovog plana Grada Zagreba pobijedila je tvrtka Nextbike, a vrijednost projekta bez PDV-a iznosi 9,3 milijuna eura. Grad će ubirati 70 posto prihoda od usluge, dok izvođaču pripada 30 posto. Usluga starta od kolovoza te će se uz subvenciju naplaćivati.
Pola eura po vožnji
A cijene? Postoje dvije opcije: godišnja pretplata od 30 eura ili mjesečna od 5 eura, obje uključuju neograničen broj vožnji do pola sata. Oni koji se ne pretplate plaćat će 0,50 eura po pola sata korištenja. Usluga će biti dostupna 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, uz redovito servisiranje i osiguranje dovoljne raspoloživosti bicikala na svim lokacijama.
- Cilj je povezivanja bicikla i javnog prijevoza. povoljno, dostupno i brzo kretanje gradom te za zdraviji i zeleniji okoliš. Bitno nam je da će se i smanjiti korištenje automobila.Ovo je neka alternativa koju vjerujem da će neki korisnici koristiti, poručio je Tomašević.
Bicikli će se vraćati isključivo na stanice – nije riječ o tzv. “free float” sustavu. Bit će moguće i skenirati QR kod te rezervirati bicikl unaprijed putem aplikacije. Paralelno s uvođenjem Bajsa, planira se i daljnji razvoj biciklističke infrastrukture. Kako je podsjetio gradonačelnik Grad i dalje paralelno radi na cestama, javnom prijevozu i biciklima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....