StoryEditor
HUMANOST

Ulične svjetiljke postale su digitalne, građani su već uplatili 30.000 kuna

Prodaja časopisa podrazumijeva direktni kontakt i nismo mogli riskirati, kaže Dunja Osojnak Marinović
Dunja Osojnak Marinović, urednica Uličnih svjetiljki
 Matija Djanješić / CROPIX

Iako trgovine hranom u shopping centrima nisu zatvorene, već s prvim setom mjera nestali su ljudi koje smo ispred njih redovito viđali, kao i oni koje smo viđali na gradskim šetnicama, koji su nam, diskretno i nenametljivo, nudili svoj časopis. Riječ je o prodavačima Uličnih svjetiljki, kolporterima kojima je taj posao spas u teškim egzistencijalnim situacijama u kojima se nalaze.

Kako nam govori Dunja Osojnak Marinović, nova glavna urednica Uličnih svjetiljki, prvi put u 13 godina, od kada izlazi, časopis je povučen iz prodaje.

Učinili smo to sredinom ožujka, zbog zdravlja naših prodavača i kupaca. Imamo ukupno 35 prodavača, iz Rijeke, Zagreba, Zadra, Varaždina i Pule, i u velikoj većini radi se o ljudima ugroženog zdravlja, koji spadaju u rizičnu skupinu.

Prodaja časopisa podrazumijeva direktan kontakt i nismo mogli riskirati, tako da smo prekinuli još i prije nego što su službeno uvedene mjere i zatvoreni shopping centri - kaže glavna urednica, Opatijka s dugogodišnjim volonterskim iskustvom koja je pomagala potrebitima i u misiji u Africi.

 

Osam kuna

Ulične svjetiljke pokrenuo je te i dan danas izdaje Franjevački svjetovni red - Mjesno bratstvo Trsat 2007. godine, a uredništvo do nedavno nije namjeravalo pokrenuti online izdanje, budući da je smisao časopisa da ga prodaju kolporteri koji tako zarađuju svojim radom.

Svaki primjerak košta osam kuna, a od te cifre, pola se ulaže u pripremu i tisak idućeg broja, a pola ide prodavačima. No, većina kupaca prodavačima daje 10, 20, pa i više kuna i ostavlja “manču”.

- Godišnje izdajemo pet brojeva koje tiskamo u 10-ak tisuća primjeraka, a naši prodavači, ovisno o svojim sposobnostima i aktivnostima, zarade od 500 do dvije tisuće kuna - priča nam Dunja Osojnak Marinović.

QR kod

Posljednji broj koji je bio tiskan je iz veljače, a kako nam je ispričala glavna urednica, novi proljetni broj već je pripremljen i trebao je ići u tisak krajem ožujka. No uredništvo je napravilo presedan - pokrenulo je online izdanje. Kao što pokazuju brojni slučajevi u ovoj krizi, ljudska dobrota nadmašila je sva očekivanja.

- Online izdanje pokrenuli smo 23. ožujka, i u prvih sedam dana uplaćeno je 23.893,36 kuna, a do danas, brojka se popela preko 30 tisuća kuna. Za prvu ruku, svatko od prodavača dobio je po 200 kuna, a nadalje ćemo nastojati, ovisno o tome koliko su do sada uspijevali zaraditi, ravnomjerno kompenzirati - priča glavna urednica.

Do Uličnih svjetiljki sada se može doći preko njihove Facebook stranice koja kupce vodi na stranicu, a lakša uplata omogućena je i preko QR koda.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. lipanj 2020 19:09