SILA NE PITA

Velika rasprodaja: ZET udvostročio broj tramvaja koje daje za reklame, evo koliko su zaradili

Prije dvije godine od reklama kojima su prekrili svoja vozila zaradili su 1,2 milijuna kuna, a onda je došla korona. Sad su udvostručili broj najmova
ZET iznajmljuje tramvaje za reklame
 Karla Zupičić

Osim tramvaja i autobusa u prepoznatljivoj plavoj boji, zagrebačkim ulicama voze i oni oslikani reklamama i sloganima. Oglasi koji se mogu vidjeti su različiti – od onih za čokolade, grickalice ili suhomesnate proizvode, dezodoranse i omekšivače pa do reklama banki. Iz ZET-a kažu kako je od ukupno 746 vozila koja trenutno imaju u voznom parku njih 67 oslikano, dok su se u 2019. godini mogla vidjeti 33 takva vozila.

Reklame mogu biti na tri vrste tramvaja – najnovijim niskopodnim te dvjema starijim varijantama, tramvajima T4B4 koji voze primjerice na linijama 4 i 6 ili tramvajima KT4 koji vozi na linijama 3 i 9. Moguće je, dakle, izabrati vrstu vozila, ali ne i liniju kojom će ono voziti. Oglas na starijim tramvajima može ostati jedan, tri, šest mjeseci ili cijelu godinu, a na niskopodnima je moguće izabrati samo između šest i 12 mjeseci.

- Rok ugovorenog oglašavanja teče od dana kada se vozilo s promidžbenom porukom pusti u promet. U slučaju kvara ili oštećenja vozila, razdoblje oglašavanja se produljuje za broj dana koliko je vozilo bilo izvan prometa, stoji u Općim uvjetima oglašavanja na vozilima ZET-a.

Niskopodni tramvaji se u cijelosti prekrivaju karakterističnim bojama i sloganima. Ako odluče da njihova reklama bude na starijem vozilu, oglašivači biraju između oslikavanja bočne površne čime se ne mijenja izvorna plava boja tramvaja, cijele vanjske površine s ili bez uključenih stakla te jumbo bočne površine što je ujedno i najjeftinija varijanta. Autobusi mogu biti potpuno oslikani, bez obojenih stakla, samo na stražnjoj strani ili samo s jednom jumbo reklamom.

- Cijena ovisi o vrsti reklamne poruke, odnosno njenoj veličini i trajanju zakupa, a kreće se od 11.500 do 350.000 kuna, objašnjavaju iz ZET-a. Najviše će izdvojiti oglašivači koji za svoju reklamu izaberu niskopodne tramvaje za što je cijena 250 tisuća kuna za šest mjeseci ili 350 tisuća kuna za godinu dana. ZET je samo na oglasima u prvih osam mjeseci ove godine ostvario prihod od nešto manje od 600 tisuća kuna, a u 2019. godini 1.250.692 kuna.


Ako imate gradsku priču, javite nam na mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. rujan 2021 12:36