Uništena zgrada Vjesnika i dalje je zabranjena zona za policiju, vatrogasce i druge službe i tako ostaje do daljnjega. Kako saznajemo, stručnjaci Hrvatskog centra za potresno inženjerstvo i danas su zgradu pregledavali dronovima, a unutar nje postavljeni su mjerni uređaji pomoću kojih će se utvrditi stabilnost zgrade te koliko je visoka temperatura utjecala na armiranobetonsku konstrukciju.
Na temelju tih podataka statičari će procjenjivati otpornost konstrukcije na vlastitu težinu, podrhtavanje i vjetar. Ministar graditeljstva Branko Bačić jučer je najavio da u nedjelju očekuje izvješće Hrvatskog centra za potresno inženjerstvo na temelju kojeg će se donijeti odluka kada bi nadležne službe mogle ući u zgradu. Bačić se nada da bi to moglo biti sljedeći tjedan.
O tom izvješću ovisi i daljnja regulacija prometa Slavonskom avenijom. Naime, oko zgrade je postavljen sigurnosni perimetar od oko 40 metara unutar kojeg ne smije nitko prolaziti osim sigurnosnih službi i dok je on na snazi južni kolnik Slavonske avenije bit će kod nebodera zatvoren za promet. Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević danas je najavio da se radi na alternativnim rješenjima kako bi se povećala prometna propusnost u smjeru zapad – istok. „Trenutno su dvije trake u smjeru zapada, a nadamo se napraviti možda i dvije trake prema mostu. Situacija je kompleksna", ustvrdio je Tomašević.
Na samom terenu već su započele pripreme za novu regulaciju prometa ukoliko će ju trebati uvesti te su djelatnici „Zrinjevca” kod nebodera započeli s uklanjanjem drveća u zelenom pojasu između dva kolnika.
Na Fakultetu prometnih znanosti kazano nam je da surađuju s Gradom Zagrebom na novom rješenju, ali o detaljima nisu željeli govoriti. Konzultirali smo zato prometne stručnjake koji su nam kazali kako tu nema previše opcija. Prema njihovu mišljenju u ovom trenutku najefikasnije je rješenje da se na sjevernom kolniku Slavonske avenije kod Vjesnika uspostavi dvosmjerni promet po dvije prometne trake u svakom smjeru. U tom slučaju, gledano od zapada prema istoku, promet bi se na križanju Zagrebačke avenije i Savske ceste trebao preusmjeriti lijevo na sjeverni kolnik u smjeru istoka.
Pritom bi trebalo zabraniti skretanje vozila lijevo u Savsku cestu. Sudeći prema lokaciji gdje se započelo s uklanjanjem stabala, promet bi se na južni kolnik Slavonske vratio nekih sto do sto pedeset metara od nebodera, a vozači bi potom mogli lijevo u Vrbik skrenuti na sljedećem semaforu na raskrižju s Marohnićevom ulicom i, naravno, desno prema „Kockici”. Da se priprema takvo rješenje sugeriraju iskolčenja koja su već obavljena u tom zelenom pojasu. Naime, da bi se na tom dijelu sjeverni kolnik proširio na četiri vozne trake, potrebno ga je dodatno proširiti.
Naši sugovornici napominju da u slučaju primjene ovog rješenja za uspostavu protočnog prometa potrebno je međusobno uskladiti semafore od križanja Zagrebačke avenije i Selske ceste preko onih na Savskoj cesti pa do križanja Slavonske avenije i Marohnićeve ulice.
No to nije rješenje koje će se uspostaviti u roku 24 sata. I sam gradonačelnik danas je napomenuo kako očekuje da „ćemo u roku od tjedan dana imati određenu propusnost na ovom raskrižju, prema istoku”. Naime, uspostavljanje nove regulacije prometa, kako saznajemo, najviše ovisi o odluci statičara. Ukoliko će južni kolnik kod Vjesnika biti duže vrijeme zatvoren za promet, bit će potrebni složeniji radovi na izgradnji kolničke konstrukcije nego da se privremena regulacija uspostavlja na tjedan ili dva dana.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....