STIŽU U 2026.

Tomašević najavio: ‘Zagreb dobiva novih 70 električnih autobusa‘. Problem je što ih nema tko voziti

Grad Zagreb i ZET grade novu punionicu u Podsusedu vrijednu 27,4 milijuna eura

Luka Korlaet, Danijela Dolenec, Marko Bogdanović, Tomislav Tomašević

 Darko Tomas/Cropix
Grad Zagreb i ZET grade novu punionicu u Podsusedu vrijednu 27,4 milijuna eura

Javni vozni park Grada Zagreba napreduje prema zelenoj tranziciji, i to s dva nova niskopodna električna autobusa. U Zagrebu ih je sada ukupno četiri, a dio su zelene linije Jaruna i Sljemena i predstavljaju kraj pilot-projekta nakon kojeg bi u glavni grad sljedećeg ljeta trebalo stići 70-ak novih.

Podsjetimo, prvi je električni autobus u Zagrebu pušten u promet u travnju na liniji Ljubljanica-Jarun, dok je drugi ubrzo nakon toga pušten u promet na liniji Mihaljevac-Sljeme. Dva će se nova niskopodna autobusa, koje je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević sa svojim zamjenicima i u društvu direktora ZET-a Marka Bogdanovića danas obišao na Remizi, prvo preko tjedna preuzeti linije 117 i 118, dok će tijekom vikenda električni autobusi voziti na Sljeme i Jarun.

image

Novi niskopodni električni autobusi

Darko Tomas/Cropix
image

Novi niskopodni električni autobusi

Darko Tomas/Cropix

Direktor ZET-a Marko Bogdanović, objašnjavajući tehnička obilježja novih autobusa, istaknuo je njihovu mogućnost dometa do 340 kilometara s jednim punjenjem, što znači da bi trebali bez problema odraditi jedan radni dan u ZET-u na svojoj voznoj liniji.

- Ovime Zagreb ozbiljno kreće prema modernizaciji flote kakvu zaslužuje, odnosno prema prelasku flote na obnovljive izvore energije, istaknuo je Bogdanović na predstavljanju novih vozila.

PROČITAJTE VIŠE: Tomašević odabrao izvođača za milijunski posao: Natječaj prvo poništili, sad se zna tko će graditi 19 stajališta i novu prugu...

Riječ je o modernim niskopodnim vozilima kapaciteta 71 putnika s 31 sjedećim mjestom, ukupne vrijednosti 1,24 milijuna eura bez PDV-a. Nabava je financirana iz gradskog proračuna, a ukupna vrijednost dosad nabavljena četiri električna autobusa iznosi 2,5 milijuna eura. Gradonačelnik Tomislav Tomašević podsjetio je da je Zagreb prvi grad u Hrvatskoj koji u javnom prijevozu koristi velike električne autobuse.

image

Novi niskopodni električni autobusi

Darko Tomas/Cropix
image

Danijela Dolenec, Marko Bogdanović i Tomislav Tomašević

Darko Tomas/Cropix

- Zagreb je prvi grad u Hrvatskoj koji u javnom prijevozu koristi velike električne autobuse. Naš cilj je da u sljedećih 10 godina kupimo 500 električnih autobusa i potpuno elektrificiramo autobusni vozni park ZET-a, poručio je gradonačelnik Tomašević.

Dodao je i da javni vozni park dobiva i novo vučno vozilo, već kupljeno, koje će moći intervenirati i za tramvaje i autobuse.

- Dosadašnje vučno vozilo ZET-a, ono najmlađe, bilo je staro 30 godina. Takav smo vozni park mi naslijedili, kazao je gradonačelnik poručivši da gradska uprava u svim aspektima jako ulaže u ZET.

image
Darko Tomas/Cropix
image

Tomislav Tomašević, predstavnik tvrtke MAN i Marko Bogdanović

Darko Tomas/Cropix

Zagreb je prošli tjedan u Bruxellesu, kao jedini grad iz Hrvatske, dobio Oznaku EU misije klimatski neutralni i pametni grad, čime se svrstao uz bok europskim metropolama poput Amsterdama, Münchena, Rima i Rotterdama, zahvaljujući ambicioznoj zelenoj tranziciji koju je prepoznala Europska komisija.

- U tom kontekstu, mogu najaviti da će sljedeće godine u Zagreb stići još 70 električnih autobusa, koji će se financirati iz EU fondova, u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i Vladom Republike Hrvatske, istaknuo je gradonačelnik.

PROČITAJTE VIŠE: Imamo sve detalje nove akcije EPPO-a, doznajemo imena četvero uhićenih i firme koja je u fokusu!

Kako bi se osigurali uvjeti za njihov rad, Grad Zagreb i ZET grade novu punionicu u Podsusedu vrijednu 27,4 milijuna eura, od čega se 21 milijun eura sufinancira iz EU sredstava putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO).

- Ovo su revolucionarna ulaganja. Elektrifikacija javnog prijevoza posebno je bitna za poboljšanje kvalitete zraka u Zagrebu. Promet je jedan od najvećih izvora zagađenja, a prelazak na električne autobuse ključan je doprinos u energetskoj tranziciji i zaštiti zdravlja građana, zaključio je gradonačelnik.

image

Novi niskopodni električni autobusi

Darko Tomas/Cropix
image
Darko Tomas/Cropix

Kao jedan od problema na predstavljanju novih autobusa i plana elektrifikacije voznog parka istaknut je nedovoljan broj vozača autobusa. Na upit novinara Bogdanović je to iskazao kao problem, no poručio je da u ZET-u na tome intenzivno rade.

- Nemamo dovoljno vozača. Imamo već jako dugo velikih problema s vozačkim kadrom autobusa. Upoznati ste s aktivnostima koje smo poduzeli, organizirali smo i školovanje novih vozača i primanje gotovih vozača. Mogu se pohvaliti time da to daje dobre rezultate. Još uvijek imamo manjak vozača, ali taj broj efikasno smanjujemo. Prva grupa je u školovanju, bilo je 113 kandidata i pola je već za volanom tako da će se to apsolutno osjetiti, poručio je direktor ZET-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 00:02