ALTERNATIVNI PRAVAC

Ovo je jedina ruta kojom možete izbjeći prometni kaos zbog Vjesnika

Ova linija spaja istok i zapad...
 Krešimir Antunović
Ova linija spaja istok i zapad...

Zatvaranje križanja Slavonske avenije i Savske ceste nakon požara nebodera Vjesnik sada već danima muči sve građane koji se nađu u jutarnjim satima na prometnicama zapadnog dijela Zagreba. Novim regulacijama prometa, Zagrepčani se još uvijek prilagođavaju, a među njima su i putnici jedne od duljih autobusnih linija ZET-a, one na liniji 107 Jankomir – Žitnjak.

Ova linija spaja istok i zapad, robni terminal Jankomir s onim na Žitnjaku, a na putu prolazi Slavonskom tik uz Vjesnik. Ili barem je prolazila. Sve do požara koji je trasu 107-ice izmijenio i premjestio s Avenije na Selsku.

Nepuna tri dana nakon požara smo na stanici RT Jankomir sjeli u ovaj, kako smo predviđali, autobus iz pakla. Ali, u idućih 69 minuta putovanja smo se razuvjerili i otkrili alternativni pravac kojim se u potpunosti zaobilazi zagrebačka gužva.

Ona sada izgleda ovako: Jankomir - redovnom trasom do raskrižja Zagrebačke avenije i Selske ceste - (desno) Selska cesta - (lijevo) Savska cesta - (desno) Prisavlje - (lijevo) Marohnićeva - (desno) Slavonska avenija - i dalje redovnom trasom do Žitnjaka.

image

Broj putnika u busu ni u jednom trenutku nije premašivao deset

/Krešimir Antunović

Jedna od najduljih linija u Zagrebu

Prva stanica linije iz smjera zapada, terminal Jankomir, u 7 i 20 je bila prazna. Između zgrada Fordovog distributera, ružičastog hotela, zgrade Carinske uprave i parkinga se našao ZET-ov Ukleti Holandez, zglobni autobus broj 107. Osim vozača, u autobusu nas je bilo još samo dvoje. No, već na drugoj stanici, onoj na Savskoj Opatovini, ulazi još petero putnika – mahom srednjoškolaca kojima je ovaj bus, pokazat će se kasnije, samo sredstvo dolaska do najbliže tramvajske stanice.

image

Posljednje odredište linije 107 u smjeru istoka je Robni terminal Žitnjak

/Krešimir Antunović

Iako putujemo „velikim busom”, u njemu nas ni u jednom trenutku nema više od deset, a u prvu gužvu smo upali tek na križanju Zagrebačke avenije i Selske, kritične točke gradskog prometa otkada se sa zatvorene avenije građane preusmjerava prema Trešnjevci na sjeveru ili Horvaćanskoj na jugu. Našli bismo se i ranije u prometnom čepu da za volanom nije sjedio vješti vozač koji je s autobusom na harmoniku Zagrebačkom vozio slalom te se iz desne prebacivao u lijevu pa onda opet u desnu kada bi došao do svoje stanice.

- Zanimljivo vozi ovaj frajer. Nema šanse da će uspjeti stati na ovoj stanici, pa nitko ga neće pustiti – načuo sam razgovor dva srednjoškolca do mene.

Vozač je radio slalom na Zagrebačkoj

Autobus je uspio stati taj put na stanicu, kao i iduća tri puta kada se zaustavljao na Zagrebačkoj, što je iznenadilo mlade suputnike. Ali, još više ih je iznenadilo kada je autobus na križanju kod Kazališta Trešnja skrenuo desno prema Knežiji. Nova trasa 107-ice iznenadila je, izgleda, i druge putnike, od kojih je nekolicina, kada je primijetila kako se nalazi u Selskoj, opsovala si gužvu u bradu i krenula stiskati tipku STOP.

image

Autobus se našao u dvije gužve, jedna od tih je bila na križanju Selske i Savske

Krešimir Antunović

Izašli su na prvoj autobusnoj stanici nakon križanja Horvaćanske i Selske, taman kako bi izbjegli drugi, ujedno i posljednji prometni čep u kojem se bus na ovom putovanju našao. Nakon što se „dovukao” na križanje Selske i Savske, 107-ica je brzo skrenula za Prisavlje. Vozač se zatim na Slavonsku uključio skretanjem kod Kockice, još jednog arhitektonskog spomenika bivših vremena, baš poput Vjesnika zbog čije se sudbine sada i krećemo ovom rutom.

image

Posljednje odredište linije 107 u smjeru istoka je Robni terminal Žitnjak

/Krešimir Antunović

Nakon uključivanja na Slavonsku, put je tekao bez zadržavanja i gužvi. Svjedoči tome i činjenica što se autobus nesmetano kretao i križanjem Slavonske i Holjevca, ali i kod ulaska u Kruge. Očito zatvaranje Slavonske na zapadnim točkama za posljedicu ima izostanak svakodnevnih gužvi i tradicionalnog čepa na istoku Slavonske.

Zagrepčanka se na posao vozila 69 minuta

Na pretposljednjoj stanici, Zelena tržnica, je izašao i pretposljednji putnik u autobusu. I dok je pogled ispraćao donedavnog suputnika i njegov spori hod prema parkiranim Scaniama, u periferiji je ostala putnica 107-ice koja je u bus sjela na prvoj stanici, Robnom terminalu Jankomir, i vozila se do zadnje stanice, Robni terminal Žitnjak.

image

Robni terminal Žitnjak

/Krešimir Antunović

- Radim tu u uredu Carine na terminalu – kratko mi odgovara suputnica na pitanje što ju je natjeralo da sjedne na ovaj bus i provede šezdeset i devet minuta na drugom sjedalu lijevo od drugih vrata. To je ujedno i 28 minuta više nego što je 107-ici potrebno za dolazak s jednog kraja grada na drugi.

‘Nažalost, alternative nema‘

Alternative ipak ima?

Prilikom vožnje zglobnim autobusom linije 107 smo uočili prometnice kojima se koristi iznenađujuće nizak broj vozača, a koje uvelike skraćuju čekanje na novonastalim čepovima u prometu. Ako živite u bilo kojem naselju na zapadu Zagreba, a posebno u naseljima između Ilice i sjeverne obale Save, ova trasa će vam omogućiti prelazak iz zapada na istok grada bez upadanja ni u jednu gužvu ili čep.

image

Alternativni pravac za izbjeći gužvu nastalu nakon požara Vjesnika

/Krešimir Antunović

Krećite se Zagrebačkom avenijom do desnog skretanja za ulaz u Srednjake. Odmah zatim, nakon 280 metara, skrenite ulijevo u Ul. Blaža Trogiranina te na križanju sa Selskom nastavite ravno kako biste ušli u Knežiju. Nakon 350 metara ravne vožnje slijedi skretanje ulijevo u Ujevićevu ulicu. Na križanju Ujevićeve i Ulice Davorina Bazjanca postavljen je kružni tok na kojem izlazite desno, odmah na prvom izlazu. Na kraju ulice skrenite desno u Papovu ulicu te nastavite ravno po Staroj Knežiji sve do skretanja ulijevo na Novu cestu. S Nove ceste slijedi izlazak na Savsku.

Na križanju Nove ceste i Savske skrenite desno te odmah iduće skretanje ulijevo kako biste se našli na Prisavlju. Vozite se Prisavljem do kraja, odnosno Kockice gdje trebate skrenuti lijevo kako biste se našli na Ulici Trnjanskih struga VI, odnosno pristupnoj cesti na Slavonsku.

Nakon izlaska vam predstoji vožnja do odredišta, ali ovaj put bez da ste se i u jednom trenutku našli usred kolapsa. Prema računici Googleovog prometnog servisa, ovaj put zaobilazi sve kritične točke nastale novom regulacijom i prepolovljuje vrijeme potrebno za prelazak Savske. Stoga je još zanimljivije što predstavljenu rutu kao alternativu ne nudi nijedan od popularnijih servisa za navigaciju, već se ona mora ručno odrediti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 21:15