KOLAPS U METROPOLI

‘Nažalost, alternative nema‘

Iz Grada mole da se za putovanje koristi javni prijevoz ili bicikli

Gužva na Selskoj

 Dragan Matic/Cropix
Iz Grada mole da se za putovanje koristi javni prijevoz ili bicikli

- Realno, za Slavonsku nemate obilazne pravce, nemate alternativu u tom kapacitetu. Oko 100 tisuća ljudi dnevno prođe tom avenijom - rekao nam je Marijan Jakovljević, docent s Fakulteta prometnih znanosti.

Zbog požara Vjesnikova nebodera zatvoren je dio Slavonske avenije, najvažnije prometnice Zagreba koja povezuje istok i zapad grada. Inženjeri i statičari Hrvatskog centra za potresno inženjerstvo vrše inicijalni pregled zgrade te su definirali sigurnosni perimetar koji je potrebno osigurati.

image

Profesor Marijan Jakovljević s Fakulteta prometnih znanosti

Lucija Ocko/

Posljedica toga je privremena prometna regulacija koja uključuje zatvaranje podvožnjaka ispod Savske u oba smjera, kao i Slavonske avenije u smjeru istoka od Selske ceste do Marohnićeve ulice. Inače, radi se o najgušće naseljenom dijelu Zagreba, odnosno kvartovima Trešnjevka, Knežija, Vrbik, Cvjetno naselje...

- Bilo bi dobro kada bi ljudi znali koliko dugo će to trajati. Preporuka vozačima je da ne idu baš svi u isto vrijeme. Ako mogu korigirati vrijeme kretanja, da to učine. Nažalost, cijeli će se cestovni promet prelijevati na Vukovarsku i Zeleni val. Imate situaciju da svi krenu u isto vrijeme, a nitko nije točno upućen u obilazne pravce pa onda one manje stambene ulice budu zakrčene, što dosta utječe i na sigurnost - savjetuje Jakovljević.

image

Promet u kolapsu

Dragan Matic/Cropix

Tijekom jutra su mnogi vozači upravo imali tu kritiku - iz kvartova je bilo nemoguće izići. Uz to, tramvajski promet bio je u kolapsu jer su mnogi vozili žutim trakama namijenjenima javnom prijevozu, a i putovanje biciklima nije bilo popularno zbog niskih jutarnjih temperatura, a to su bile jedne od preporuka gradskih vlasti. Osim alternativnih cestovnih pravaca, ni alternativni oblici prijevoza nisu nudili učinkovita rješenja.

- Nama u vršnim satima tramvaji uglavnom voze u punom kapacitetu. Sad, da imamo dobar javni prijevoz pa da se poveća frekvencija javnog prijevoza i kapaciteti, onda bi se moglo nešto više napraviti. Također, ne znam jesu li na svim raskrižjima postavljeni semafori nove generacije. Oni mogu imati veliki učinak na poboljšanje prometa. Mogu se semafori korigirati tako da istok-zapad pravci budu propusniji jer je baš na tim pravcima promet sada najgušći - objašnjava.

Dva i pol sata kolapsa u Zagrebu: Tisuće ljudi tražilo je odgovor na jedno pitanje. Nisu ga dobili

Marko Velzek, zamjenik pročelnika Gradskog ureda za promet, govori nam kako upravo to i čine - preko Centra za upravljanje prometom dižu pojedina zelena vremena na raskrižjima koja se nalaze u prstenu oko zatvorene Slavonske kako bi promet išao najbolje što može.

- Ne možemo čudom izmisliti novu cestu koja može zamijeniti aveniju koja ima 100 tisuća dnevnog prometa. Ujutro je bilo gužve, ali se to počelo čistiti već oko 8:30 i 9 - kazao je.

Savska, za razliku od Slavonske, nije zatvorena pošto je ipak nešto udaljenija od nebodera, s toga su šanse da odlomljeni dijelovi padnu na pješake ili vozače vrlo niske. Velzek podsjeća da su prije kojih 15 godina u gradu imali problem sa zatvaranjem Slavonske avenije nakon puknuća cijevi.

image

Zatvoren je perimetar oko Vjesnikova nebodera

Ivana Grgic/Cropix

- Preživjeli smo tada, preživjet ćemo i ovo - poručio je zamjenik pročelnika.

Što se tiče tramvajskog prometa, dotaknuo se i neodgovornih vozača koji su vozili žutim trakama i tako ometali javni prijevoz. Neki su se htjeli progurati, uštedjeti na vremenu i time izazvali znatna kašnjenja.

- Neki ljudi voze po svome i tako stvaraju probleme. S Remize je nešto sporije išao promet jutros. Apeliramo na sve vozače da paze na prometne znakove i regulacije, da ne smetaju drugima u prometu - izjavio je Velzek.

image

Gužve u Zagrebu zbog zatvaranja dijela Slavonske avenije

Dragan Matic/Cropix

Na službenim stranicama ZET-a stajala je obavijest koja potvrđuje kašnjenja na određenim linijama. S tramvajskog okretišta na Ljubljanici polaze tri linije, i to 3, 9 i 12 koje putnike voze na istok grada do Savišća, Borongaja i Dubrave.

- Zbog povećane gustoće prometa u široj zoni grada, odnosno na obilaznim smjerovima putovanja, bilježimo odstupanja u tramvajskom i autobusnom prometu - stajalo je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. studeni 2025 06:33