Nakon što su Grad Zagreb i Policijska uprava zagrebačka najavili zatvaranje križanja Savske ceste i Slavonske avenije za promet prema istoku, otvorilo se pitanje kako i kojim putem će sada građani sa zapada doći do centra ili istoka. To pitanje ovo jutro pitalo se njih najmanje 202 tisuće, koliko ih prema zadnjem popisu živi zapadno od Savske.
Sudeći prema prometnom kolapsu i kaosu koji je zavladao od ranih jutarnjih sati, na to pitanje nitko nije našao odgovor. Zastoje u prometu građani prijavljuju već od 7 ujutro i to diljem zapada. Zastoji dolaze s kilometarskim kolonima u kojima građani čekaju i po sat vremena. Naravno, najkritičnije je na križanju Slavonske avenije i Savske ceste u smjeru zapada. Gužva se proteže od Miramarske ulice pa sve do Savske.
Prvi veći zastoj već u 7 sati
Potpuni zastoj na zapadu grada bilježimo već u 7:13, kada se zbog kolapsa kojem je, uz novu prometnu regulaciju, kumovao i lakši sudar automobila i motocikla (u kojem nije bilo ozlijeđenih, nap. a.), na Zagrebačkoj aveniji već kod ulaza u Vrbane javlja kilometarska kolona sve do križanja sa Selskom. O kakvoj gužvi je bila riječ, svjedoče izjave građana kako je ZET-ov autobus bio primoran na slalom duž avenije samo kako bi se uspio probiti između dviju stanica.
Ali gužve nisu stale samo na križanju Zagrebačke i Selske, već su se prelile i na unutrašnjost Trešnjevke. Mnogim vozačima su upravo Selska i Ozaljska poslužile kao obilaznica zatvorenog dijela Slavonske, što je dovelo do kolapsa javnog prijevoza s okretišta Ljubljanica. Naime, Ozaljska, ulica duž koje svi tramvaji koji kreću s Remize prolaze kako bi došli do Cibone i Tehničkog muzeja, kolabirala je pred novonastalim priljevom automobila.
Tramvaju je za dvije stanice trebalo više od pola sata
Na ovoj ruti, koja je u jutarnjim satima puna srednjoškolaca, vozači tramvaja su prilikom zastoja otvarali svoja vrata i prije dolaska na stanicu kako bi putnici mogli svoje putovanje nastaviti pješice. Ovo jutro to se pokazalo kao brža opcija jer, kako javljaju građani, tramvaju je za put između dviju stanica trebalo čak 32 minute, nasuprot uobičajene četiri.
Protočnosti na Trešnjevci sigurno nije pomogla ni činjenica kako je pauk ZagrebParkinga dizao automobile nepropisno parkirane sa strane kolnika, zbog čega su, kako nam javljaju čitatelji, u jednom trenutku u potpunosti zaustavili promet prema centru.
Međutim, posljedice zatvaranja Slavonske ne trpi samo Trešnjevka, već i njezini susjedi sa sjevera, stanovnici četvrti Črnomerec. Tamo su od ranog jutra bile zakrčene Ulica baruna Filipovića, Ulica Izidora Kršnjavoga i Jagićeva.
Promet se diljem grada počeo normalizirati tek iza 9 i 30. Ovo jutro je pokazalo kako Zagrepčani nemaju funkcionalne alternativne pravce ukoliko dođe do zatvaranja glavne poveznice istoka i zapada.
Gužve nije sprječila ni posebna regulacija semafora
Gradska uprava u svom je priopćenju otkrila kako je svjesna značaja Slavonske avenije za prometni sustav Zagreba i kako očekuje poremećaje u široj prometnoj mreži. Međutim, njihova mjera izmjene rada semafora kako bi se povećala protočnost na raskrižjima prije zatvorenog križanja Slavonska/Savska ovo jutro nije uspjela spriječiti prometni kolaps.
U suradnji s PU zagrebačkom, sav promet na Selskoj prije nadvožnjaka preusmjerili su, a Savska, Odranska ulica i Cvjetna cesta su prometne u oba smjera i služe kao alternativni pravac za uključenje na Slavonsku aveniju nakon izgorjelog nebodera Vjesnika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....