ORIGINALNA IDEJA

Zagreb dobiva dosad neviđeni projekt na zaboravljenoj željezničkoj pruzi, evo o čemu se radi: Ovo će postati novo srce kvarta

Zapuštena pruga postaje 900 metara duga oaza s novim javnim sadržajima i povezanim kvartovima

900 metara dugački linijski park

 Možemo!
Zapuštena pruga postaje 900 metara duga oaza s novim javnim sadržajima i povezanim kvartovima

Zagreb dobiva jedinstveni linijski park koji će se protezati od Vukovarske ulice na jugu do Branimirove na sjeveru. Prolazit će preko Planinske ulice u Donjim Sveticama, a bit će dugačak 900 metara.

Tamo se nalazio koridor željezničke pruge koji je sada zapušten, a pretvorit će se u novu javnu zelenu površinu s pješačkim poveznicama kroz dio naselja koji se ubrzano urbanizira. Stari dio naselja napokon će dobiti javne zelene površine kakve i zaslužuje - napisali su iz ogranka Možemo! u četvrti Peščenica-Žitnjak.

image

Željezničke tračnice kuda će prolaziti novi linijski park

Damir Krajac/Cropix

Osim tog neobičnog parka, izmjene GUP-a omogućile su dodatne promjene u toj četvrti, kao što je dobivanje nove površine za društvenu namjenu u Harambašićevoj, gdje su u gusto izgrađenom prostoru veličine 8.500 četvornih metara prenamijenili iz kategorije IS (površine infrastrukturnih sustava) u kategoriju D (javna i društvena namjena).

Uz to, uređivat će se i zelena površina istočno od tvornice Munja, gdje se onemogućila gradnja na velikoj površini od 75.000 četvornih metara, prenamijenivši je iz mješovite namjene u kategoriju Z1 (javne zelene površine – javni park). Također, u naseljima Kozari Bok i Kozari Putevi, površine od 20.000 četvornih metara određene za gospodarsku namjenu, odnosno trgovačke komplekse, postat će javne i društvene površine.

Doznajemo što će ‘niknuti‘ na jednoj od najatraktivnijih lokacija u Zagrebu: ‘Potencijal je ogroman‘

Zanimljivo, u blizini bivšeg koridora nalazio se i zaboravljeni Istočni kolodvor, koji je, za razliku od Zapadnog, bio teretni, pošto se na području Peščenice nalazila jaka industrijska zona s tvorničkim postrojenjima. I dan-danas vide se ostaci te pruge na Vukovarskoj ulici kod tramvajskog okretišta Heinzelova. Pored bivšeg kolodvora razvio se i skvot Postaja.

image

Lokacija nekadašnjeg Istočnog kolodvora, u blizini Branimirove i Heinzelove ulice

Damir Krajac/Cropix

Kao što smo prvi pisali prošle godine, najveću ulogu u pokretanju projekta oživljavanja tog zapuštenog prostora imali su zastupnici iz vijeća gradske četvrti i mjesnih odbora, odnosno ljudi ‘‘s terena‘‘. Oni vjeruju da će područje bivšeg kolosijeka postati središnji javni prostor ovoga dijela naselja i povezivati dijagonalno Branimirovu i Vukovarsku pješačkim i biciklističkim stazama, zelenim površinama i drugim sportsko-rekreativnim sadržajima.

Nedaleko, na Heinzelovoj, planira se izgradnja pruge, ali ne željezničke, već tramvajske, i to u vrijednosti od gotovo 50 milijuna eura. Iako je odabran izvođač radova, GIP Pionir, zbog uložene žalbe pomaknut će se početak radova koji su prvotno trebali krenuti krajem 2024. godine.

image

900 metara dugački linijski park

Možemo!
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 05:48