Prometne gužve u Zagrebu većini dionika prometa predstavljaju rak ranu, a nova prometna regulacija zbog požara nebodera Vjesnik dodatno je otežala život vozačima i korisnicima javnog prijevoza. Dodatne gužve stvaraju i brojna privatna i dostavna vozila koja usred jutarnjih špica staju na zagušenim prometnicama i nogostupima sa upaljena sva četiri žmigavca. Upitali smo Grad Zagreb koliko je kazni prometno redarstvo izdalo u razdoblju od lipnja do studenoga 2025., a koliko u istom razdoblju 2024. godine, s posebnim naglaskom na takva vozila koja dodatno nerviraju vozače.
- Od lipnja do početka studenoga ove godine prometni redari sankcionirali su 41.542 nepropisno zaustavljena i parkirana motorna vozila (obuhvaćeno osobno i teretno), pojasnili su iz Grada. Odjel za prometno redarstvo prekršaje utvrđuje po osnovi Zakona o sigurnosti prometa na cestama, posebice po člancima koji propisuju da se sudionici u prometu moraju držati ograničenja, zabrana i obveza izraženih na prometnim znakovima te da vozači ne smiju zaustaviti ili parkirati vozilo na nogostupu i pješačkoj zoni.
U istom razdoblju prošle godine prometni su redari napisali nešto više kazni.
Lani je bilo još gore
- U razdoblju od lipnja do studenoga 2024. izdano je 49.041 kazna od strane Odjela prometnog redarstva.
Raspon kazne, pojašnjavaju iz Grada, ovisi o počinjenoj vrsti prekršaja – prometa u mirovanju, pa je tako kazna za kršenje ograničenja, zabrana i obveza u prometu izraženih pomoću postavljenih prometnih znakova 60 eura. Kazna za zaustavljanje ili parkiranje vozila na nogostupu i pješačkoj zoni je dvostruko manja, 30 eura.
Upitali smo Grad i kako je organiziran rad Čistoće, na čije se kamione učestalo žale sudionici jutarnjih gužvi na gradskim prometnicama, pogotovo u gradskom centru.
Podružnica Čistoća odvoz otpada organizirala je tako da se sav otpad u pravilu odvozi u tri smjene, a iz Grada tvrde kako u redovnom obavljanju poslova sakupljanja otpada Čistoća dodatno pazi da kamioni ne ometaju protočnost prometa, posebno u vremenskim razdobljima najveće frekvencije prometa u gradu, što su prva i druga smjena.
- Zabrana prometovanja vozila u pješačkoj zoni ne odnosi se na vozila kojima se obavlja komunalna djelatnost, pojasnili su iz Grada dodavši da je zaustavljanje i parkiranje takvih vozila dopušteno isključivo na način da se osigura slobodan prolaz širine najmanje 4 metra za pješake i druga vozila, te da vozila nisu zaustavljena ili parkirana suprotno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama.
Iz Grada su pojasnili i kako tretiraju dostavna, odnosno vozila opskrbe.
- Što se tiče vozila opskrbe, ona se smiju zadržavati na javnoprometnim površinama isključivo za vrijeme obavljanja opskrbe i to u sljedećim terminima: od ponedjeljka do petka, od 6:00 do 11:00 sati te u subotu i nedjelju od 6:00 do 10:00 sati.
Iz Grada su naglasili i kako uspostavljeni sustav RAO City raspoznaje i utvrđuje motorno vozilo u prekršaju prometa u mirovanju, ali ih ne dijeli na osobna, teretna i/ili dostavna vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....