KAKVA JE OVO DRAMA BILA

Dramatično samozapaljenje električnog vozila u 9 slika: Sve je krenulo ‘nevino‘, vozač je stavio auto na punjenje, a onda...

Instagram, Nadzorna kamera

Jedan čovjek je ostavio električni automobil da se puni. Odjednom je počelo da se dimi, u svega nekoliko sekundi cijeli se automobil zapalio. Sve je snimila nadzorna kamera.

Video pogledajte OVDJE.

No, specijalizirnai mediji tvrde da unatoč dojmu koji se često stvara u javnosti, električni automobili (EV) zapravo su znatno rjeđe zahvaćeni požarima nego vozila s unutarnjim izgaranjem (ICE) ili hibridi. Prema najnovijim globalnim podacima, od oko 40 milijuna električnih vozila u prometu do sredine 2024. godine, zabilježeno je nešto više od 500 požara povezanih s baterijama, što odgovara učestalosti od otprilike 1 na 100.000 vozila.

image

Instagram, Nadzorna kamera

image

Instagram, Nadzorna kamera

image

Instagram, Nadzorna kamera

U usporedbi, kod vozila na benzin ili dizel, rizik od požara je između 20 i 80 puta veći. Primjerice, američka Nacionalna uprava za sigurnost prometa procjenjuje da na svakih 100.000 prodanih električnih vozila dolazi oko 25 požara, dok je kod benzinskih vozila ta brojka oko 1.500.

Zašto dolazi do požara u električnim automobilima?

Glavni uzrok požara kod električnih automobila su litij-ionske baterije i fenomen poznat kao "thermal runaway" – lančana kemijska reakcija u kojoj se jedna ćelija pregrijava, oslobađa zapaljive plinove i prenosi toplinu na susjedne ćelije, što može rezultirati eksplozivnim širenjem požara. Do ovoga najčešće dolazi zbog:

► Oštećenja baterije u prometnoj nesreći ili udaru u podvozje (22,5% slučajeva)

► Proizvodnih grešaka ili defekta u bateriji (9,7%)

► Potapanja dijela vozila u vodi (5,6%)

► Vanjskih požara s drugih objekata (6,9%)

► Nepravilnog punjenja ili kvarova na elektronici,

image

Instagram, Nadzorna kamera

image

Instagram, Nadzorna kamera

image

Instagram, Nadzorna kamera

Zanimljivo je da je kod više od polovice zabilježenih požara uzrok ostao nepoznat, što često prethodi povlačenju određenih serija vozila zbog tvorničkih grešaka.

Kolike su štete i izazovi gašenja?

Iako su požari na električnim vozilima rjeđi, oni predstavljaju poseban izazov za vatrogasce i servisere. Požari baterija izuzetno su intenzivni, oslobađaju više od 100 različitih kemikalija, uključujući teške metale i otrovne plinove, a gašenje može trajati satima zbog rizika od ponovnog samozapaljenja ("secondary ignition").

image

Instagram, Nadzorna kamera

image

Instagram, Nadzorna kamera

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
12. srpanj 2025 16:11