
Svakome u nekom životnom trenutku sine genijalna ideja, no malo je njih na kraju i ostvari. Krsti Kneževiću iz Dugog Rata ona je zabljesnula nakon što je uvidio kako male iznajmljivače na putu predstavljanja njihovih objekata na domaćem ili globalnom tržištu svatko u lancu iskoristi za uzimanje svog dijela dobiti. Evo primjera, Krste, mogao je to biti i Ante ili Mate, odluči u nekom trenutku svoj apartman zbog bolje vidljivosti staviti u bazu podataka neke od domaćih tvrtki, agencija koje se bave smještajem u turističkim kapacitetima. Ista ta tvrtka za marketinšku promociju od njega uzme svoj zub, odmah mu u startu dižući cijenu smještaja kako bi osigurala svoju zaradu. Agencija potom Krstin apartman odluči staviti u bazu podataka velike svjetske platforme tipa Bookinga i Airnba.
No cijena koja se tu u konačnici finalizira skače ponekad i 43 posto više od početne, što je, priznajmo, priličan skok. Krste je kao iznajmljivač vrlo brzo shvatio poantu stvari. Uvidio je to već na prvoj razini, uočivši kako mu domaće agencije nude iznose koji odgovaraju njima, ali ne i iznajmljivačima. Navelo ga je to na ujedinjavanje s grupom kolega vlasnika apartmana, kuća, vila za odmor. Zajedno su osmislili prvu domaću platformu s uslugama smještaja, neku vrstu blago rečeno zadružnog odnosa, netko bi rekao domaću inačicu Bookinga, rođenu nadomak Splita. Njezino je ime, kako joj zvuči i domena koju je na Googleu lako naći - Owners Direct Croatia.
Postali smo skupa destinacija
- Mi smo, kao što ime i kaže, grupa privatnih iznajmljivača koja nudi najbolje cijene i uslugu za novac. Srž poslovanja je direktno plasiranje naše usluge, kako bismo gostu u konačnici ponudili do 20 posto nižu cijenu. S tim da se pritom zarada iznajmljivača ne mijenja. Ušteda se dobiva u smještaju, ali i kroz korištenje niza usluga nadovezanih na turistički biznis. U svakom slučaju, zaobilaskom nekih od uvriježenih karika u procesu postizanja plasmana na tržištu postigli smo nižu cijenu usluge, i to ne nametnutu nam, nego onu koju smo sami postavili. S druge strane, time smo postali prihvatljiviji našim klijentima. Sve je započelo kada je supruzi i meni, inače malim iznajmljivačima, popularna strana tvrtka s hrvatskom zastupljenošću, koja se bavi punjenjem kapaciteta, ponudila suradnju. Uz nevjerojatno loše uvjete, visoku tržišnu cijenu objekta i brojne ostale neprihvatljive stavke. Uglavnom, sve što su nam ponudili nam je kao iznajmljivačima bilo nepovoljno. Računica je pokazala da bi nam bolje bilo proći pola sezone s našim cijenama nego pristati na njihovu višu, i to za puno razdoblje. Nedugo nakon toga sam postao djelatnik jedne istarske turističke agencije preko koje sam upoznao podosta kolega iznajmljivača – veli Krste.
Htio - ne htio, kao agencijski djelatnik morao im je nuditi ugovore kakve sam nije prihvatio. Priznaje da mu je zbog toga bilo jako neugodno. Znao je da su iznajmljivači od njih doslovce imali više štete nego koriti. Donosili su, naime, više dobiti agenciji nego iznajmljivačima kao najvažnijoj karici u lancu. Smetale su ga i druge neprihvatljive stavke, primjerice nuđenje iste cijene usluge za tip-top sređene apartmane, kao i za one s namještajem iz ranih 70-ih.
- U konačnici sve to znači da gostima postajemo skupa destinacija koju su mnogi počeli zaobilaziti. Sličan problem nastaje i kod iznajmljivača što direktno posluju s Bookingom, kod kojih je provizija uvećana za PDV i diže cijenu za 20 posto. I da bi iznajmljivač pokrio taj trošak, mora i sam cijenom ići gore. U svakom slučaju postajemo skupi, najskuplji kada posao radite preko domaće agencije. Nakon što se svi punti zbroje, odlučili smo se iznajmljivački ujediniti, stvoriti našu platformu, i direktnim kontaktom pojeftiniti uslugu. A da to nije malo govori i ovaj podatak, ako netko cijeni svoj apartman za 100 eura po noći, zašto bi ga gost, ako do njega dođe preko Booking.coma, morao platiti 150? Lako će odustati i naći nešto drugo prihvatljivije. Mi igramo na tu kartu, na direktni link što je više moguće, bez posrednika – kaže Krste.
Visoki plasman na Googleu
Kako bi postigli direktan kontakt, radi se optimizacija na Googleu, koja iznajmljivačima nudi visoki plasman na tražilici. I nadalje iznajmljivači mogu biti na Bookingu, preko koje ih plasira domaća platforma. No klikanjem goste ona dovodi do iznajmljivača, te u ostvarivanju kontakta na link agencije iz Dugog Rata. Tu će odmah vidjeti benefit, cijenu koju bi platili na Bookingu, i onu sniženu koju ostvaruju rezervacijom preko njihove stranice.
- Počeli smo s 20-ak ljudi prije nekoliko godina, i eksperimentalno polako širili platformu i usluge koje se nude na njoj. Protekla sezona nam je pokazala da idemo u dobrom pravcu, u projektu koji ima budućnost. Vodimo se idejom da platformu pojednostavimo tako da njom barata svatko. Pa i stariji ljudi, i oni s manjom informatičkom pismenošću. Usmjeravamo se i prema gostima koji ne vjeruju dovoljno agencijama, ili ne žele raditi preko njih. Obraćamo se i onima koji sami ne žele svoj objekt staviti na neke od velikih platformi, ili nemaju volje, želje, vremena o njima tu voditi brigu. Idemo i prema onima koji žele platiti jednogodišnju reklamu. Radimo na sistemu property managera koji ljude lišavaju bilo kakve brige oko bookiranja. I ono što je bitno, svim našim klijentima dajemo do znanja da smo tu u slučaju bilo kakvog problema. Iza nas ne stoji softwer nego živi ljudi koji će pomoći ako treba mijenjati datume, eliminirati booking rupe, korigirati cijenu ili riješiti problem overbookinga – govori Krste.
Otvoreni za cijelu Hrvatsku
Platforma je još mlada, polako se popunjava reklamom koja ide od uha do uha. Prilaze joj vlasnici brojnih turističkih sadržaja iz cijele Dalmacije. Otvoreni su za cijelo područje Hrvatske, i već imaju goste koji im se se vraćaju i po nekoliko godina. Štoviše, vrlo često upravo preko njih bookiraju uvijek iste objekte.
- Ima nekoliko načina na koje se financiramo, naši klijenti biraju model koji im odgovara. Naravno, ta je usluga uvijek puno niža od one kakve pružaju agencije ili velike platforme. Rekao bi da je tržišno normalna. Posvećujemo se svakom gostu. Između ostalog, nemamo toleranciju prema prevarantima. Usluga označena na stranici mora se poštovati. I širimo se, polako u našu bazu podataka ubacujemo i druge nositelje usluga. Recimo vozače, koji nam goste po točno definiranoj i prethodno dogovorenoj cijeni pokupe na nekom mjestu i dovode do tražene lokacije – kaže.
To eliminira mogućnost da im taksist od točke A do točke B naplati nenormalno visoku cijenu, problemu kakvom smo nazočili proteklih sezona. Imaju planove u posao uvezati neke od taksi platformi s našeg područja. Na isti način u posao uvezuju i usluge skipera, najmova jedrilica, glisera. Imaju već i brodove kapaciteta od 200 do 300 ljudi, koji goste preko njih voze na otoke.
- Naši će gosti imati mogućnost preko naše platforme bookirati izlete, raftinge, posjete adventure parkovima, kanjoninge. Naravno, po realnijoj, cijeni nižoj i po deset posto od one koja im se nudi u redovnom programu. Financiramo se vođenjem objekata, ne samo na našoj platformi, već i na drugima, uz minimalnu proviziju. Naravno da vodimo računa o cijelom procesu, čak i o recenzijama. Onaj tko se nije registrirao neće je moći napisati. Imamo vrlo jasan cilj, želimo napraviti platformu koja će gostu omogućiti da ne luta. Želimo da sve nađe na jednom mjestu. Uz vrhunsku brigu prema našim iznajmljivačima, čije interese želimo zastupati. Između ostalog jer smo svi iznajmljivači, i dobro znamo kako ovaj posao treba voditi – kaže Krste.
Komentari
0