veliki projekt

Pogledajte fascinantne fotografije: napokon je ‘izvirio‘ dio novog mosta koji se gradi u Dalmaciji! Spajat će dva tunela, probijena u klisurama, a evo koliko će biti dug

 Cropix

Nastavlja se sa slaganjem, odnosno potiskivanjem dijelova mosta iznad rijeke Cetine kod Omiša, sve kako bi se do kraja rujna okončala gradnja zaobilaznice grada na ušću Cetine, koja obuhvaća dva tunela i most preko rijeke.

U srijedu popodne izvan okvira tunela na istočnom dijelu "izvirila" je sekcija mosta od 25 metara, a ukupna dužina mosta, te "premosnice" između dvaju tunela probijene u klisurama, na kraju gradnje bit će 216 metara.

image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix

Naime, u tunelima istočnom Omiš, te sjevernom Komorjak postavljaju se unutarnje sekcije mosta, u dužini 60 metara sa svake strane, dok je vanjski dio vidljiv trenutno iz istočnog tunela.

Investitor Hrvatske ceste, za ovaj dio – prva faza brze ceste Split –​ Omiš – izdvojio je 174,5 milijuna kuna, s radovima se počelo u rujnu 2019. te bi zaobilaznica Omiša trebala biti gotova do konca rujna ove godine.

image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix

Radi se o izuzetno složenom građevinsko-cestovnom pothvatu, jer je izvođač radova, zajednica ponuditelja Strabag AG, Austrija i Strabag Zagreb, na malom području morao izvesti dva tunela i jedan most, uz brojne opasnosti od odrona stijena. Trebalo je stoga raditi i na stabilizaciji nestabilnih blokova stijena iznad kanjona rijeke i samog mosta Cetina, kao i postojećih prometnica ispod mosta.

image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix

Paralelno s tim na kratkom potezu od tisuću metara, trebalo je organizirati i nekoliko gradilišta. Dva tunela od 600 metara, mosta od 216 metara između dva tunela preko visokog kanjona, uz što manje ometanja protoka prometa na postojećim cestama.

image
Tom Dubravec/ Cropix
image
Cropix
image
Cropix

Prvo je probijen istočni tunel Omiš, a tunel Komorjak je probijen u travnju prošle godine, dva tjedna prije roka. U tunelima se završavaju armirano-betonski radovi sekundarne obloge, uz postavljanje izolacije, a "šminkaju" se i portali tunela Komorjak.

Sad preostaje spajanje tunela mostom, za koji se čelični elementi proizvode u Italiji.

Uz kuriozitet – do sada se nikada u Hrvatskoj most nije "slagao" na ovaj način! Radi se naime, o izvedbi naguravanjem prefabriciranih elemenata iz tunela preko kanjona u drugi tunel pomoćnom konstrukcijom.

image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix

Okončanjem radova na zaobilaznici Omiš, znači dovršetkom gradnje dvaju tunela i spajanjem mosta preko Cetine, obilaznica će se privremeno priključiti na državnu cestu DC 70 kroz tunel Komorjak sjever. Prometovati će se tim dijelom, dok se ne okončaju i druge dvije planirane faze gradnje brze ceste Split –​ Omiš, čija je ukupna procijenjena vrijednost 358 milijuna eura, uz plan izgradnje od pet godina.

DANAS U OMIŠU

Ministar Butković u posjetu

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković danas će obići gradilište na tunelu u sklopu projekta izgradnje dijela obilaznice Omiša. I to u pratnji državnog tajnika Tomislava Mihotića, župana Splitsko-dalmatinske županije Blaženka Bobana, gradonačelnika Omiša Ive Tomasovića i predsjednika Uprave Hrvatskih cesta Josipa Škorića. Zatim će ministar obići i luku Omiš gdje se provode radovi uređenja vrijedni više od 50,8 milijuna kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
10. srpanj 2025 02:34