Prva "korona-djeca“, rođena početkom pandemije 2020. godine, danas su predškolci. U nekim zemljama, poput Engleske, već idu u školu. Riječ je o generaciji koja sve više brine pedagoge.
Istraživanje provedeno među 1.000 učitelja u Engleskoj i Walesu pokazuje zabrinjavajući trend: četvrtina prvašića još uvijek nije naučila kontrolirati mokrenje, treba mijenjanje pelena ili pomoć pri oblačenju.
Čak 49 posto ispitanih učitelja potvrdilo je da se ovaj problem značajno pogoršao u posljednjih nekoliko godina.
Nije riječ o pojedinačnim slučajevima, već o raširenom fenomenu
Ova pojava nije ograničena samo na Veliku Britaniju, slične se situacije bilježe i u Njemačkoj te susjednim zemljama, piše fenix-magazin.de. U Švicarskoj, gdje djeca već s četiri godine kreću u osnovnu školu (Primarschule), o "djeci s pelenama“ se raspravlja već nekoliko godina. Zabilježeni su čak i slučajevi jedanaestogodišnjaka koji još uvijek koriste pelene.
U Njemačkoj su škole suočene s istim izazovima. Jedna ravnateljica osnovne škole nedavno je za Neue Osnabrücker Zeitung izjavila: "Imamo djecu koju moramo presvlačiti.“
Na platformama poput Reddita učitelji međusobno razmjenjuju iskustva o tome kako se nositi s ovom situacijom. Više nije riječ o iznimkama – već o raširenoj pojavi s kojom se nastavno osoblje sve češće suočava.
Uzroci rijetko medicinske prirode
U većini slučajeva uzroci nisu zdravstveni niti upućuju na razvojne poteškoće. Djeci često nedostaje motivacije da nauče kontrolirati mokrenje. Ergonomska stručnjakinja Margrit Stamm u razgovoru za Sonntagszeitung pojašnjava: "Mnogi roditelji jednostavno to puštaju da ide svojim tokom, jer im pelena olakšava svakodnevicu. Danas ne smatraju problematičnim ako dijete samostalno ne obavlja nuždu do neke dobi.“
Psiholog Rüdiger Maas: Razlog je...
Psiholog i voditelj Instituta za istraživanje generacija, Rüdiger Maas, za WELT objašnjava: "Mnogi roditelji ispunjavaju svaku želju svojoj djeci, pa čak i sprječavaju da se susretnu s bilo čim što je teško ili neugodno.“
Takvo prezaštićivanje, prema njegovim riječima, vodi do nesamostalne djece koja kasnije postaju školarci nesposobni za osnovne zadatke i koja se oslanjaju na roditelje pri svakoj sitnici. Maas ističe da se mnoge stvari koje su se prije samostalno učile sada rade isključivo uz roditeljsku pratnju – uključujući i odlazak na toalet. Budući da sve više roditelja rano nastavlja s poslom, odgovornost se sve više prebacuje na odgojitelje i učitelje.
Još jedan zabrinjavajući trend
Učitelji također primjećuju rastući broj djece s jezičnim poteškoćama – i to ne samo među djecom s migrantskom pozadinom. Prekomjerno korištenje medija u ranoj dobi dovodi do toga da dijete dnevno propusti do 1000 izgovorenih riječi, što dugoročno utječe na razvoj govora, piše fenix-magazin.de.
Komentari
0