Superhrana često je u fokusu pažnje zbog svojih pojedinačnih zdravstvenih prednosti. No, što ako prava „magija” leži u njihovim kombinacijama? Prema novom istraživanju, iznenađujući ukusni dvojac mogao bi biti tajna za poboljšanje zdravlja srca i otključavanje još većih nutritivnih prednosti od jedenja samo jedne „superhrane”.
Dinamični duo
- Podcijenjeni mango i uvijek popularni avokado čine kombinaciju hrane koja je toliko moćna da pomaže u podršci zdravom protoku krvi i funkciji srca – dva ključna čimbenika u smanjenju rizika od srčanih bolesti, a uz to je i vrlo ukusna. U nedavnoj studiji objavljenoj u časopisu Journal of the American Heart Association, sudionici (odrasle osobe s dijabetesom) jeli su jedan cijeli avokado i jednu šalicu manga svaki dan tijekom osam tjedana. Istraživači su primijetili mjerljivo povećanje vazodilatacije posredovane protokom (kako se arterija širi kao odgovor na povećani protok krvi), što je ključni pokazatelj zdrave funkcije krvnih žila. Sudionici su također iskusili poboljšanje dijastoličkog krvnog tlaka u usporedbi s onima koji su bili na prehrani koja nije uključivala tu kombinaciju svaki dan – navodi liječnica i dijetetičarka Lauren Manaker.
Premda se istraživanje usredotočilo na osobe s predijabetesom, nalazi nude vrijedne informacije svima koji žele podržati svoje kardiovaskularno zdravlje. Prednost je što ne morate potpuno promijeniti svoj način života da biste vidjeli koristi, dovoljno je dodati dva sastojka u svakodnevni jelovnik za zaista mjerljiv učinak.
Zašto baš avokado i mango
Te dvije vrste voća sadrže potpuno različite, ali vrlo komplementarne nutritivne profile. Autori studije objašnjavaju da je avokado bogat mononezasićenim mastima, koje su bitne za održavanje zdrave razine kolesterola i podršku staničnoj strukturi. Također je pun prehrambenih vlakana, koja pomažu regulaciji šećera u krvi i održavaju osjećaj sitosti. Mango, s druge strane, donosi injekciju vitamina C, važnog za oporavak tkiva i imunološku funkciju. Također, sadrži jedinstvene bioaktivne spojeve, uključujući antioksidanse poput mangiferina i galotanina, koji podržavaju zdravlje krvnih žila i pomažu u zaštiti stanica od oštećenja.
- Kombinacija te dvije voćke donosi bogatu zalihu prehrambenih vlakana, masti korisnih za srce i antioksidansa. Ta specifična mješavina pomaže u smanjenju oksidativnog stresa i kronične upale niskog stupnja, dva glavna krivca za oštećenje krvnih žila. Zdrave masti u avokadu također pomažu tijelu da bolje apsorbira vitamin A topiv u mastima i antioksidanse prisutne u mangu, maksimizirajući učinak svakog zalogaja – pojašnjava Manaker.
Kako ih ubaciti u jelovnik
Dijetetičarka Manaker predlaže nekoliko jednostavnih i ukusnih načina da ovu kombinaciju ubacite u svakodnevnu prehranu.
Ljuta salsa od manga i avokada
Narežite mango i avokado na kockice, pomiješajte ih sa sitno nasjeckanim crvenim lukom, jalapeño papričicama, svježim korijandrom i dosta soka od limete. Taj umak se savršeno slaže s pečenim tofuom ili piletinom.
Tropski smoothie
Izmiksajte smrznute komadiće manga s četvrtinom avokada, malo kokosove vode i šakom špinata. Avokado daje smoothieju bogatu, kremastu teksturu a da ne nadjača slatki, tropski okus manga.
Živahne ljetne salate
Pomiješajte raznovrsno zeleno povrće za salatu s narezanim avokadom, kockicama manga, tostiranim sjemenkama bundeve i laganim preljevom za salatu. Zdrave masti pomoći će vam da apsorbirate vitamin K topiv u mastima iz lisnatog zelenog povrća.
Egzotični tost
Zgnječite avokado na krišku tosta od cjelovitih žitarica, prekrijte tankim kriškama svježeg manga i pospite prstohvatom čilija u prahu i morske soli za savršen slatko-slani doručak.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....