U kolovozu 2025. u Europi je registrirano ukupno 790.177 novih automobila, što je rast od pet posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, pokazuju najnoviji podaci tvrtke Jato Dynamics. Na vrhu ljestvice našao se Volkswagen T-Roc, kompaktni SUV koji se upravo oprašta od stare generacije, a nasljednik mu je predstavljen krajem kolovoza. Unatoč smjeni modela, T-Roc je s 14.693 registracije ostvario rast od 14 posto i pokazao zašto je jedan od ključnih VW-ovih aduta u C-SUV segmentu.
Na drugom mjestu smjestila se Dacia Sandero s 13.834 registracije, što je pad od 11 posto, dok je Toyota Yaris Cross završila treća s 12.201 vozilom i osam posto slabijom prodajom nego lani. Posebnu pažnju privukao je Volkswagen Tiguan, koji je s 12.094 registracije skočio za čak 23 posto i zauzeo četvrto mjesto, dok je Renault Clio završio peti s gotovo istim brojem (12.091), ali uz lagani pad od jedan posto. Pretpostavlja se da je pad Clija povezan s očekivanjima kupaca pred dolazak nove generacije, predstavljene na IAA Mobility sajmu u Münchenu.
Na šestom mjestu završio je Hyundai Tucson, uz rast od 28 posto, što ga čini najuspješnijim korejskim modelom u Europi prošlog mjeseca. Slijede Dacia Duster i Toyota Yaris s padovima od 16, odnosno šest posto, dok su listu zaokružili Opel Corsa i Volkswagen Golf. Golf je s 9444 registracije izgubio dva posto, što je potvrda da legendarni kompakt polako gubi korak pred novijom konkurencijom.
Poseban naglasak stavlja se na kineske proizvođače, čija prodaja u Europi eksplozivno raste. U kolovozu su prodali više od 43.500 vozila, što je čak 121 posto više nego u istom mjesecu 2024. Time su prestigli Audi (41.300) i Renault (37.800). Iako se na tržištu nalazi oko 40 kineskih marki, čak 84 posto registracija otpada na pet najvećih - MG, BYD, Jaecoo, Omoda i Leapmotor. MG je u kolovozu pretekao Teslu i Fiat, BYD je završio ispred Suzukija i Jeepa, dok su novopridošlice poput Jaecooa i Omode već ostavile iza sebe marke poput Alfa Romea i Mitsubishija.
Tržište električnih automobila nastavilo je snažno rasti i u kolovozu, s ukupno 159.756 registracija, što je 27 posto više nego prošle godine. Tesla Model Y i dalje je najprodavaniji električni automobil u Europi, no bilježi pad od 37 posto s ukupno 8.330 vozila. Istodobno, Tesla kao marka izgubila je primat u električnom segmentu, s 14.753 registracije zaostaje za Volkswagenom, koji je u kolovozu zabilježio 16.523 registracije električnih vozila. To jasno pokazuje da europski proizvođači postupno vraćaju ravnotežu u segmentu koji je godinama bio sinonim za Teslu.
TOP 10 NAJPRODAVANIJIH AUTA U EUROPI – KOLOVOZ 2025.
1. Volkswagen T-Roc – 14.693 (+14 %)
2. Dacia Sandero – 13.834 (-11 %)
3. Toyota Yaris Cross – 12.201 (-8 %)
4. Volkswagen Tiguan – 12.094 (+23 %)
5. Renault Clio – 12.091 (-1 %)
6. Hyundai Tucson – 11.350 (+28 %)
7. Dacia Duster – 9813 (-16 %)
8. Toyota Yaris – 9666 (-6 %)
9. Opel Corsa – 9585 (+2 %)
10. Volkswagen Golf – 9444 (-2 %)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....