Volkswagen se našao u jednoj od najdelikatnijih financijskih situacija u svojoj novijoj povijesti. Slabija potražnja, rastući troškovi i dugotrajne posljedice američkih carina stvorili su golemi pritisak na bilancu najveće europske automobilske grupacije. Potvrda višegodišnjeg investicijskog plana, ono što je godinama bila formalnost, sada je preraslo u globalni problem s potencijalno ozbiljnim posljedicama.
Nadzorni odbor odgodio je usvajanje investicijskog plana teškog više desetaka milijardi eura, novca ključnog za modernizaciju velikog broja tvornica i razvoj novih modela. Prema izvorima bliskima upravi, povjerenje je nedovoljno da bi se projekt odobrio bez dodatnih izračuna, a konačna odluka mogla bi kasniti mjesecima. Bez tog "zelenog svjetla" zaustavljaju se razvojni programi, a pod pritiskom se nalaze i dobavljači koji ovise o dugoročnim narudžbama, piše BILD.
Procjenjuje se da VW-u nedostaje oko 11 milijardi eura potrebnih za investicijski ciklus 2026. godine. Petogodišnji plan vrijedan oko 160 milijardi eura sve je teže ostvariti u svjetlu niže profitabilnosti i sporije prodaje, osobito električnih modela. Financijska rupa tako ne ostaje na papiru, već konkretno utječe na budućnost brendova unutar grupacije.
Najviše zabrinjava sudbina Audija, koji bi se izgradnjom tvornice u SAD-u mogao djelomično zaštititi od visokih carina. No otvaranje takvog pogona zahtijeva milijarde, a te milijarde VW trenutačno nema. Zato analitičari upozoravaju da bi planovi o američkoj ekspanziji mogli završiti u ladici sve dok se ne donese novi investicijski okvir.
U pozadini svega stoji i geopolitička neizvjesnost, trgovinske tenzije, razlike u regulativama i promjene na tržištu električnih vozila. Ako se situacija ubrzo ne stabilizira, jedan od najvećih proizvođača automobila na svijetu mogao bi se suočiti s problemima kakvi nisu viđeni od financijske krize 2008. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....