Porsche je službeno predstavio Cayenne Electric, prvu potpuno električnu izvedbu u povijesti najprodavanijeg SUV-a iz Zuffenhausena. Nakon više od dvaju desetljeća u kojima je Cayenne nosio prodaju i financije marke, 2026. donosi najradikalniju promjenu ikad: novi model na PPE platformi, potpuno električni pogon i nevjerojatnih 1156 KS u Turbo Electric izvedbi. To ga čini najsnažnijim serijskim Porscheom svih vremena.
Iako dijeli ime s modelom na benzinsko-hibridnoj osnovi, novi Cayenne Electric je tehnološki zaseban. PPE platforma rastegnuta je na 302 cm međuosovinskog razmaka, 13 cm više nego kod Macana EV i jednako toliko više nego kod aktualnog Cayennea. Rezultat je puno više mjesta otraga i znatno bolja aerodinamička baza na kojoj Porsche gradi svoj najambiciozniji SUV.
Prvi električni Cayenne je ambiciozan i to bez skrivanja. Turbo Electric, s početnom cijenom od 165.400 eura, u normalnom radu razvija 857 KS, no pritiskom na Push-to-Pass tipku na volanu snaga raste na 1034 KS na deset sekundi. To je samo uvod, jer s Launch Controlom sustav isporučuje brutalnih 850 kW, odnosno 1156 KS i 1500 Nm.
Sprint do 100 km/h traje samo 2,5 sekunde, a četvrt milje pada za 9,9 sekundi, performanse koje donedavno nisu bile zamislive u obiteljskom SUV-u. Impresivna je i maksimalna brzina koja iznosi 260 km/h.
Osnovni Cayenne Electric također nije "osnovan" ni po čemu. S do 442 KS i 834 Nm do 100 km/h ubrzava za 4,5 sekundi, a maksimalna brzina doseže 230 km/h. Oba modela koriste veliku bateriju od 113 kWh na 800-voltnoj arhitekturi koja podržava punjenje do 400 kW, uz vrijeme punjenja od 10 do 80 posto kraće od 16 minuta. Porsche uvodi i bežično indukcijsko punjenje od 11 kW. WLTP doseg iznosi do 642 km, odnosno do 623 km za Turbo.
U vožnji, Cayenne Electric koristi sve poznate Porscheove trikove: adaptivni zračni ovjes u seriji, PASM upravljanje, upravljanje stražnjim kotačima, a Turbo donosi i elektronički kontroliranu stražnju blokadu diferencijala. Regenerativno kočenje vraća do 600 kW energije, a Porsche tvrdi da se u 97 posto usporavanja mehaničke kočnice uopće ne trebaju koristiti.
Dizajn je evolutivan, ali oštriji. Silueta ostaje prepoznatljiva, no maska je niža, svjetla tanja, a linije čišće. Stražnje svjetlo u 3D efektu i osvijetljeni natpis Porsche naglašavaju moderni karakter, dok koeficijent otpora zraka od 0,25 govori o vrlo pažljivoj aerodinamičnoj optimizaciji. Za teren postoji Off-Road paket s izmijenjenim odbojnicima.
U kabini dolazi nova generacija Porscheova digitalnog okruženja: dva velika OLED zaslona u seriji, opcijski 14,9-inčni zaslon za suvozača, 87-inčni head-up prikaz s proširenom stvarnošću, Voice Pilot temeljen na umjetnoj inteligenciji i nova infotainment arhitektura s ugrađenim streamingom i gamingom. Srećom, fizičke tipke za klimu i glasnoću su također tu.
Cayenne Electric u Europu stiže sredinom 2026., a očekuje se i S-varijanta s oko 600 KS te kasniji GTS. Za ljubitelje klasike, Porsche poručuje da plug-in hibrid i benzinski Cayenne ostaju u ponudi duboko u 2030-ima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....