Na Nürburgringu je postavljen novi rekord među električnim hiperautomobilima. Glavnu riječ sada vodi Yangwang U9 Xtreme, model kineskog BYD-a, koji je na legendarnoj stazi Nürburgring Nordschleife odvozio krug za nevjerojatnih 6:59.157 minuta. Time je oborio prethodni rekord za gotovo pet sekundi i postao prvi električni supersportski automobil koji je stazu završio za manje od sedam minuta.
Model U9 Xtreme već je privukao pozornost autoindustrije postizanjem svjetskog rekorda u maksimalnoj brzini od 496,22 km/h na testnoj stazi ATP Papenburg u Njemačkoj. No, njegov najnoviji uspjeh na Nürburgringu – poznatom i kao "Zeleni pakao" – dodatno potvrđuje njegovu vrhunsku dinamičku sposobnost i inženjersku izvrsnost.
Tim BYD-ovih i Yangwangovih inženjera provodio je višemjesečna testiranja na 20,8 kilometara dugoj stazi, počevši od srpnja 2024., kako bi prikupio ključne podatke za razvoj ekstremne verzije modela U9.
Za usporedbu, prethodni rekord držali su Xiaomi SU7 Ultra "Track" s vremenom 7:04.957 min i 2023. Rimac Nevera s vremenom 7:05.298 min.
Za volanom rekordnog kruga sjedio je Moritz Kranz, iskusni GT vozač, koji iza sebe ima više od 10.000 krugova na ovoj brutalnoj stazi. Prema njegovim riječima, ovakav rezultat bio je moguć isključivo zahvaljujući savršenom balansu između iznimne električne snage i sofisticirane izvedbe šasije.
U9 Xtreme koristi četiri električna motora, svaki sposoban za 30.000/min, a ukupna snaga vozila premašuje 3000 konjskih snaga, uz omjer snage i mase od čak 1217 KS po toni. Ove brojke postavljaju nove standarde u svijetu hiperautomobila.
Vozilo je konstruirano na ultravisokonaponskoj 1200V platformi (e4 Platformi), a koristi i napredni sustav za nadzor kretanja karoserije DiSus-X, koji vozilu omogućuje izvanrednu stabilnost u zavoju i pri velikim brzinama.
Kako bi se suočio s izazovima staze Nürburgring, U9 Xtreme opremljen je novim sustavom hlađenja, karbonsko-keramičkim kočnicama s komponentama od titanijeve slitine, posebnim polu-slick gumama GitiSport e·GTR2 PRO razvijenim u suradnji s proizvođačem Giti.
Sve to omogućilo mu je ne samo vrhunsku maksimalnu brzinu već i briljantno vrijeme kruga na stazi poznatoj po nepredvidivim zavojima, nagibima i promjenama elevacije.
Model U9 Xtreme bit će proizveden u strogo ograničenoj seriji od samo 30 primjeraka. Ime "Xtreme" nije slučajno – simbolizira granice, ekstremnost i tehnološku nepoznanicu (slovo "X") koju Yangwang neprestano istražuje.
Stella Li, izvršna potpredsjednica BYD-a, izjavila je: "Predani smo pomicanju granica onoga što možemo ostvariti tehnologijom, a Nürburgring predstavlja legendaran izazov i za automobile i za vozače. Čestitam cijelom timu na ovom fenomenalnom ostvarenju.”
Tko je Yangwang?
Yangwang je luksuzna podmarka BYD-a, osnovana u studenome 2022. godine. Predstavlja tehnološki vrhunac BYD-ove filozofije razvoja električnih vozila i njihovu posvećenost inovacijama koje pomiču granice mogućeg.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....