Unatoč elektrifikaciji, Audi očito ne odustaje od svojih TDI motora. Prilikom premijere novih generacija A6 i Q5 činilo se da veliki TDI odlazi u povijest i da će se kupci morati zadovoljiti četverocilindričnom dvolitrenom izvedbom no Nijemci sada u ponudu svojih modela uvode novu evoluciju poznatog 3.0 V6 TDI motora. Riječ je o motoru oznake EA897evo4, duboko prerađenom da odgovori strogim normama i pritom pruži još bolje performanse od prethodnika koji ej razvijao 286 KS.
Premda se radi o staroj baznoj arhitekturi, ovaj V6 praktički je novi stroj. Uz 48-voltnI blagi hibridni sustav, koji može dodati kratkotrajni potisak od 24 KS i omogućiti vožnju na struju vrlo malim brzinama, Audi je u svoj V6 sada ugradio i električni kompresor. Slično rješenje viđeno je u nekadašnjem SQ7 TDI, no ovo je prvi put da se električni kompresor kombinira s blagom hibridnom tehnologijom. Rezultat je, tvrdi Audi, eliminacija turbo rupe. Kompresor se zavrti do 90.000 o/min u četvrt sekunde i tako pomaže turbo punjaču na manjim okretajima te stvara odgovarajući tlak punjenja gotovo sekundu brže nego prije.
Praktični učinak je jasno mjeriv. Tijekom prve 2,5 sekunde ubrzanja iz mjesta, novi A6 TDI uspijeva ostvariti "jednu duljinu automobila prednosti" nego njegov prethodnik. Kombinacija električne pomoći, novog kompresora i velikog turbodizela daje osjećaj eksplozivnosti vrlo sličan snažnom električnom pogonu. Uz 299 KS i 580 Nm, ovo je snažan iskorak u odnosu na 2.0 TDI s 204 KS. Ne čudi da Audi ovaj pogon opisuje kao idealan za sve situacije, od ubrzanja pri ulasku na autocestu do "preuzimanja lijeve trake na autocesti" na dugim dionicama.
Još jedna zanimljivost je kompatibilnost s HVO gorivom (hidrogenirano biljno ulje), standardiziranim prema EN 15940. Ovo gorivo se dobiva od iskorištenih jestivih ulja i poljoprivrednih ostataka, a Audi navodi smanjenje CO2 emisija između 70 i 95 posto u odnosu na klasični dizel.
Što se tile potrošnje novi V6 TDI omogućuje 5,3 do 6,1 l/100 km za A6 i 5,8 do 6,8 l/100 km za Q5 po WLTP standardu, što je u današnjim testnim ciklusima izvanredno za V6 motor od tri litre. CO2 vrijednosti kreću se od 140 do 177 g/km, ovisno o modelu i opremi. Audi performanse još ne iznosi, no neki izvori navode 5,0 do 5,2 sekunde do 100 km/h. ovisno o modelu.
Novi V6 TDI quattro već se može naručiti za A6 i Q5 na nekim tržištima, a podatke o početku prodaje u Hrvatskoj i cijenama za sada nemamo. Za ilustraciju, Audi A6 s manjim TDI motorom u Hrvatskoj košta od oko 69.000 eura, pa bismo uz novi motor mogli očekivati cijenu od oko 80 do 90 tisuća eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....