SAVJETNIK AUTO KLUBA

Rabljeni Renault Clio IV pod povećalom: Odgovaramo koliko se isplati kupnja omiljenog gradskog modela

Na prvi pogled, Clio četvrte generacije (2012. do 2019.) izgleda kao pun pogodak, no ispod šminke krije se priča s "mnogo nijansi sive"

Renault Clio IV prije redizajna

U oglasnicima se danas za dobro opremljene primjerke Renaulta Clia četvrte generacije (2018.–2019.) traži između 10.300 € i 12.300 €, dok stariji automobili iz 2013.–2014. kreću s cijenama oko 6.000 €. Isplati li se toliko dati za ovaj automobil?

image

Renault Clio IV prije redizajna

Na prvi pogled, Clio četvrte generacije (2012. do 2019.) izgleda kao pun pogodak – i to s razlogom. Kad se 2012. pojavio na tržištu, mnogi su ga nazivali najljepšim modelom u svojoj klasi. Elegantna linija krova, stražnje kvake skrivene u C-stupu (poput Alfe Romeo), dopadljiva LED svjetla i detalji poput „lažnih“ aluminijskih naplataka na slabije opremljenim modelima (koji su zapravo ukrasni poklopci) odmah su ga izdvojili od konkurencije. Redizajn iz 2016. dodatno je začinio dojam. Ali, ispod šminke krije se priča s mnogo nijansi sive.

image

Renault Clio IV prije redizajna

Unutrašnjost Clija četvrte generacije također još uvijek izgleda moderno: ima zanimljiv diizajn, infotainment ekran, kožni upravljač... No detalji ne lažu. Kod većine primjeraka shvatit ćete da nisu baš dobro prošli test vremena. Plastika škripi na neravnim cestama, srednja konzola se doslovno savija pod pritiskom prsta, a tu su i drugi problemi. Vrlo često infotainment sustav (R-Link) pokazuje slabosti: spor, trom i sklon „zamrzavanju“, ponekad se iznenada restartira usred navigacije. Umjesto moderne povezanosti, često donosi frustraciju.

image

Renault Clio IV prije redizajna

I u pogledu voznih svojstava dojmovi su najčešće izmiješani. Ovjes je odličan, iako pomalo tvrd za današnje standarde, te pruža vrlo dobar kompromis između udobnosti i voznih svojstava. Ipak, gumeni blokovi i spone stabilizatora na ovom autu su osjetljivi na lošeceste, pa te dijelove treba posebno provjeriti. Također, buka vjetra na autocesti je dosta velika za ovu klasu vozila, a kočnice su često podložne ubrzanom trošenju komponenti, tako i diskova, pa na to treba pripaziti prilikom kupnje.

image

Renault Clio IV prije redizajna

Kroz goodine se dizelski motor 1.5 dCi sa 90 KS pokazao kao najpouzdaniji motor u ponudi. Radi tiho i mirno, štedljiv je i realno troši oko 5 litara, i sposoban je za velike kilometraže. Ali nije sve idealno. Kod mnogih dCi motora dolazi do propuštanja ulja na grijačima, a a povremeno se javlja i lampica check engine koja ukazuje na razne porbleme, pa na ta dva detalja valja obratiti pažnju prilikom kupnje. Ni TCe benzinske opcije nisu idealne. Slabiji trocililindrični 0,9 motori (75 i 90 KS) djeluju tromo, dok TCe 120 zna imati ozbiljne probleme sa zatezačem lanca što može rezultirati vrlo skupim poravkom. Upozorenje na taj problem je lako uočiti, to je zveckanje pri hladnom startu.

image

Renault Clio IV prije redizajna

Sportski R.S. modeli (1.6 turbo sa 200 ili 220 KS) su posebna priča – prava poslastica za entuzijaste, ali rijetkost na tržištu. Pogotpvp primjerci u dobrom stanju.

image

Renault Clio R.S. nakon redizajna

Što se tiče sigurnosti, Clio IV je bio jedan od najboljih malih automboila svojeg vremena. Auto je 2012. godine uvjerljivo osvojio 5 zvjezdica na Euro NCAP testu, uz najbolju ocjenu za bočni udar i opsežne sustavi pomoći i upozorenja vozača.

image

Renault Clio IV nakon redizajna

Cijene održavanja su relativno povoljne. Redovni servis dizela stoji oko 160 eura, set neorginalnih kočnica (diskovi i pločice) oko 200 eura. No zato originalni LED „Pure Vision” farovi mogu koštati i više od 500 eura po komadu.

image

Renault Clio IV nakon redizajna

Što se tiće pouzdanosti Clio IV se nije pokazao idealnim. Njemački TÜV izvještaji ovaj Clio svrstavaju u donji dio ljestvice kad je riječ o vozilima starim 9–11 godina. Prema ADAC-u, Clio ima više intervencija pomoći na cesti nego većina konkurencije, najčešće zbog elektronike i kvarova ovjesa.

image

Renault Clio IV nakon redizajna

Renault Clio IV ostaje šarmantna i povoljna karta ulaska u svijet modernih gradskih automobila, ali statistika pouzdanosti upozorava: prije kupnje obavite detaljan pregled podvozja, elektronike i, kod TCe 120, nužno mjerenje istegnutosti lanca. Za vozače koji godišnje prelaze mnogo kilometara, štedljivi (i dobro servisirani) 1.5 dCi ostaje najbolja opcija, pod uvjetom da prihvatite viši rizik od sitnih električnih hirova i povremeno glasniju vožnju na autocesti. Renault Clio IV je odličan izbor za vozače kojima je izgled na prvom mjestu i koji traže bogatu opremu u pristupačnom paketu. Ali oni koji očekuju dugoročnu pouzdanost i visoku razinu kvalitete izrade mogli bi ostati nezadovoljni.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
08. lipanj 2025 08:02