testirali smo

Više nije dražesni SUV: Mišljenja su podijeljena, ali samo kad je riječ o izgledu novog BMW X2

Nitko ne poriče unutrašnjost dovoljno prostranu za cijelu obitelj, kao ni užitak u vožnji, pogotovo s dizelašem xDrive20d od 163 KS

BMW X2 xDrive20d

Nitko ne poriče unutrašnjost dovoljno prostranu za cijelu obitelj, kao ni užitak u vožnji, pogotovo s dizelašem xDrive20d od 163 KS

Umjesto ljepuškastog crossovera kakav je X2 bio u prvoj generaciji iz 2018., u garaži za preuzimanje testnih automobila u Garchingu kraj Münchena dočekao nas je moderni coupe SUV, koji linije dijeli s redizajniranim X6.

image

BMW X2 xDrive20d

Neće se svidjeti svakome, pogotovo uska stražnja svjetla koja dijeli s novom Serijom 2, ali je nesporno riječ o modernom automobilu koji je sada i s boka lako prepoznati kao BMW. Više, dakle, nema potrebe za dodatnim bijelo-plavim propelerom na stražnjem nosaču krova.

image

BMW X2 xDrive20d

Hrabriji izgled može si priuštiti, jer suparnika baš i nema – i Audi i Mercedes u klasi od 4,5 metara nude isključivo SUV, ne i coupe SUV.

image

BMW X2 xDrive20d

No, nije novi X2 samo hrabrije dizajniran, nego je i bitno veći od starog iz 2018. U duljinu je, naime, narastao čitavih 19 centimetara, pa je sada 5,4 centimetra dulji i od X1.

image

BMW X2 xDrive20d

Uz to, narastao je i 2,2 centimetra u širinu i čak 6,4 u visinu, pa ne čudi što nudi dovoljno mjesta za glave i koljena putnika na stražnjim sjedalima, gdje sada opušteno sjede i viši od 180 centimetara.

image

BMW X2 xDrive20d

No, najviše je profitirao prtljažnik, koji sada mjeri 90 litara više nego ranije – čak 560 litara. Kao da u pitanju nije coupe SUV, već obični SUV.

image

BMW X2 xDrive20d

Sjedi se, međutim, nijansu niže nego u starom X2, a unutrašnjost je preuzeta iz novog, godinu ranije predstavljenog X1. Ne samo panoramski zaslon od 54 centimetra, nego i lebdeći središnji greben s joystickom umjesto ručice mjenjača, ventilacijski otvori cijelom širinom armature, trokraki upravljač...

image

BMW X2 xDrive20d

Prekidača gotovo da i nema, sve se podešava putem središnjeg zaslona uz donji rub. I dalje bismo, naravno, radije vidjeli klasične prekidače, premda se nije teško snaći ni u jasno strukturiranim izbornicima novog OS 9.

image

BMW X2 xDrive20d

Novi X2 i dalje se kotrlja na poznatoj platformi UKL2 s poprečno ugrađenim motorima i prednjim, odnosno pogonom na sva četiri kotača, baš kao i X1, Serija 1 i 2 Gran Coupe, ali i Mini Countryman, a u ponudi su dva 2,0-litrena aluminijska dizelaša – sDrive18d s prednjim pogonom i 150 KS te sDrive20d, odnosno xDrive20d s prednjim i pogonom na sva četiri kotača te 163 KS.

image

BMW X2 xDrive20d

Osnovni sDrive18d kreće od 47.587 eura. Za dodatnih 13 KS treba, međutim, doplatiti svega 374 eura, dok pogon na sva četiri kotača stoji priličnih 2.955 eura. Isplati li se?

image

BMW X2 xDrive20d

Isplati, barem kad je riječ o samo 374 eura skupljem sDrive20d. Doduše, ne na papiru, gdje 163 KS snažan sDrive20d do stotke stiže samo tri desetinke prije sDrive18d sa 150 KS i gdje je na autocesti 3 km/h sporiji (!) – potegne do 207 umjesto 210 km/h – već u osjećaju u vožnji.

image

BMW X2 xDrive20d

Snažnije izdanje 2,0-litrenog dizelaša, naime, uživa podršku starter-generatora s dodatnih 20 KS i 55 Nm, što mijenjanje traka u gradu, pretjecanje na otvorenoj cesti i ubrzanja u lijevoj traci autoceste pretvara u čisti užitak. Svih 400 Nm vozaču je na raspolaganju već pri 1.500 okretaja, a stvari dodatno ubrzava munjevito brz mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa.

image

BMW X2 xDrive20d

Potrošnja se pritom, unatoč težini od priličnih 1,8 tona, kreće između 5 litara na otvorenoj cesti i 6 u gradu, pa xDrive20d s jednim spremnikom prevali između 900 i 1.000 kilometara.

image

BMW X2 xDrive20d

Unatoč visini od 159 centimetara, X2 se sasvim lijepo vozi i zavojitom, otvorenom cestom zahvaljujući čvrsto podešenom aluminijskom ovjesu s multilink stražnjom osovinom, ali i upravljaču s dovoljno povratnih informacija s ceste.

image

BMW X2 xDrive20d

Ne zaranja na kočenju, niti se pretjerano naginje ni u oštrim zavojima zahvaljujući i idealnom rasporedu težine (50:50). Pritom je iznenađujuće udoban i čudesno tih, što je posljedica novih nosača motora i brtvi, ali i retrovizora.

BMW X2 xDrive20d

Motor turbodizelski + e-motor (20 KS/55 Nm)

Cilindri/obujam 4/1995 ccm

Snaga 120 kW/163 KS pri 3750 o/min

Okr. moment 400 Nm pri 1500 o/min

Pogon na sva četiri kotača

Mjenjač s dvostrukom spojkom (7)

Dimenzije 455 x 185 x 159 cm

Osovinski razmak 269 cm

Prtljažnik 515-1400 litara

Gume 245/45 R19, Pirelli Sottozero 3

Težina 1780 kg

Jamstvo 2 godine

Mjerenja

0-100 km/h 8,6 sekundi

Brzina 207 km/h

Potrošnja 5,6 l/100 km

Serijska oprema

Diodna svjetla * aut. dvozonska klima * el. podizači stakala * el. podesivi grijani i sklopivi retrovizori * pomoć pri parkiranju straga + kamera * aktivni tempomat * aut. paljenje brisača i svjetala * aut. duga svjetla * bežično punjenje pametnog telefona * bluetooth povezivanje + Apple CarPlay/Android Auto * audiouređaj s 8 zvučnika * višenamjenski upravljač * pametni ključ * aut. kočenje u nuždi * aktivno zadržavanje u voznom traku * nadzor mrtvog kuta * aluminijski naplaci...

Doplate

Metalik boja * diodna svjetla * kožne presvlake * ambijentalna rasvjeta * projekcija na vjetrobran (head-up) * kamera 360 stupnjeva * el. podesivo sjedalo vozača s memorijom * el. otvaranje prtljažnika * hi-fi (Harman Kardon) * pregradna mreža u prtljažniku * crne unutrašnje obloge * aluminijski naplaci (19 cola)...

S doplatama 63.218 €

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 20:22