VREMEPLOV

Uoči premijere novog modela, ovo je kratak pregled 65 godina povijesti kultnog Mercedesa SL!

Mercedes je već objavio fotografije unutrašnjosti najnovije generacije, s mnogo elemenata preuzetih s nove S-klase i AMG GT-a
65 godina povijesti Mercedes-Benz SL-a
 Daimler AG

Nedavno je predstavljen novi SL, a iako još vanjski dizajn nije poznat, otkrivena je kabina sa stražnjom klupom. Također smo mogli vidjeti povratak na manje složeni krov od tkanine. SL je kroz povijest predstavljao luksuznog Roadstera, a sada se, uoči premijere najnovije generacije, Mercedes odlučio osvrnuti na 65 godina povijesti modela.

(1954-57) Mercedes-Benz 300 SL Coupe (W198)

image
Mercedes-Benz 300 SL Coupé (W 198)
Daimler AG

Nakon uspjeha trkaće izvedbe 300 SL-a koji je 1952. godine osvojio titulu prvaka, nastala je potražnja za proizvodnom verzijom. Dvije godine nakon, na Međunarodnom salonu motosporta u New Yorku, predstavljen je W198. Gullwing vrata postala su zaštitni znak ove generacije, a M198 motor sposoban je bio za impresivnih 222 KS (163 kW) i maksimalnu brzinu od 258 km/h.

(1955-63) Mercedes-Benz 190 SL (W121)

image
Mercedes-Benz 190 SL (W 121)
Daimler AG

U suštini, riječ je bilo o pristupačnijoj alternativi od ekskluzivnog 300 SL-a. Dizajnom manji, i dalje je imao sličan stil, inženjering i potpuno neovisan ovjes. Ispod poklopca nalazio se 1,9-litreni četverocilindraš koji je stvarao 105 KS (77 kW) i sposoban bio dostići 170 km/h.

(1957-63) Mercedes-Benz 300 SL (W198)

image
Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198)
Daimler AG

'Gullwinga' je zamijenio roadster W198 300 SL 1957. godine. On je usvojio konvencionalnija vrata zahvaljujući modificiranom okviru. Poboljšan je stražnji ovjes, a smanjena je i visina praga. Tijekom svog proizvodnog razdoblja koristio je Dunlopove kočnice i blok motora od legure.

(1963-71) Mercedes-Benz SL (W113)

image
Mercedes-Benz 280 SL (W 113)
Daimler AG

Ova izvedba zamijenila je 190 SL (W121) i 300 SL Roadster (W198). 230 SL predstavljen je na Salonu automobila u Ženevi 1963. godine, a zbog konkavne linije krova dobio je nadimak 'Pagoda'. Najviše je poboljšano podvozje, a 2,3-litreni redni šestak stvarao je 150 KS (110 kW). 1967. godine predstavljen je 250 SL s 2,5-litrenim motorom i 10 posto većim okretnim momentom. Godinu dana kasnije, u ponudi se našao i 280 SL s 2,8-litrenim motorom od 170 KS (125 kW).

(1971-89) Mercedes-Benz SL (R107)

image
Mercedes-Benz 350 SL (R 107)
Daimler AG

Ova izvedba prva je koristila osmocilindrični motor u klasi SL, a prvi koji je debitirao 1971. je SL 350. Dvije godine kasnije, predstavljen je SL 450, a odmah godinu nakon i SL 280. Ti modeli dobili su široku paletu koja je uključivala šestcilindrične i osmocilindrične motore.

(1989-01) Mercedes-Benz SL (R129)

image
Mercedes-Benz SL 600 (R 129)
Daimler AG

Krajem osamdesetih godina Mercedes je predstavio R129, s upečatljivim stilskim poboljšanjima i novim sigurnosnim značajkama. 1992. godine predstavljen je snažniji 600 SL (kasnije SL 600), s 12-cilindričnim motorom sposobnim za 388 KS (290 kW). Nekoliko redizajnova je uslijedilo, a umjesto rednih šestaka uveden je V6. 1999. godine predstavljen je SL 73 AMG sa 7,3-litrenim V12 od 525 KS (386 kW), kojim je zamijenjen SL 600.

(2001-12) Mercedes-Benz SL (R230)

image
Mercedes-Benz SL 500 (R 230)
Daimler AG

S inovativnom tehnologijom, poboljšanom sigurnosnom opremom i novim dizajnom, ulazak u novo tisućljeće označio je R230. Najvažnije izvedbe uključuju SL 55 AMG, SL 600 i SL 65 AMG, s 476, 500 i 612 KS. U standardu je bio 7-stupanjski automatik 7G-TRONIC, a 2008. godine paleti su dodani SL 63 AMG i SL 65 AMG Black Series.

(2012-20) Mercedes-Benz SL (R231)

image
Mercedes-Benz SL 500 (R 231)
Daimler AG

Serija R231 predstavljena je za 60. godišnjicu značke 'SL' 2012. godine, na Sjevernoameričkom međunarodnom salonu automobila. Prvi modeli uključuju SL 500, SL 63 AMG i SL 65 AMG, svi snažniji od svojih prethodnika.

Što znamo o najnovijem modelu?

image
Unutrašnjost najnovije generacije Mercedes-Benz SL-a
Daimler AG

Osim što će nastaviti 'lozu' SL-a, najnovija generacija će zamijeniti AMG GT Roadstera, a razvijen je na istoj platformi kao i sljedeća generacija AMG GT Coupea. Mercedes je već objavio fotografije unutrašnjosti, pri čemu vidimo mnogo dizajnerskih elemenata preuzetih s nove S-klase i AMG GT-a. Mercedes je naveo kako su dizajneri stvorili 'mješavinu analogne geometrije i digitalnog svijeta, kojeg su nazvali 'hiperanalog'. Inspiracija je preuzeta od originalnog 300 SL Roadstera iz 50-ih.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. rujan 2021 00:42