EVO I ZAŠTO

Jerry iz Ben&Jerry‘sa nakon 47 godina napušta brend! Koristili su svoje ime kako bi progovorili o društvenim pitanjima, a onda se sve promijenilo

Ben & Jerry’s, svjetski poznati brand, prepoznatljiv po šarenim pakiranjima sladoleda, s imenima okusa poput Cherry Garcia i Phish Food, već je od ranije poznat po svojim progresivnim političkim stavovima

Jerry Greenfield, suosnivač Ben & Jerry’sa, nakon 47 godina odlazi iz tvrtke. Greenfield je istaknuo kako je nekadašnja neovisnost tvrtke, posebno u pogledu društvenih pitanja, danas potpuno potisnuta pod upravom matične kompanije Unilever te je preko suosnivača Bena Cohena na društvenim mrežama objavio:

"Više od 20 godina pod njihovim vlasništvom, Ben & Jerry’s se zauzimao i govorio u prilog miru, pravdi i ljudskim pravima, ne kao apstraktnim pojmovima, već u vezi s konkretnim događajima koji su se zbivali u našem svijetu. Duboko je razočaravajuće doći do zaključka da je ta neovisnost, sama osnova naše prodaje Unileveru, nestala."

image
Jakub Porzycki/Nurphoto Via Afp

Greenfield je istaknuo da je gubitak neovisnosti došao u trenutku dok Trumpova administracija "napada građanska prava, biračka prava, prava imigranata, žena i LGBTQ zajednice."

Greenfieldove optužbe druga strana je oštro odbacila, poručivši: "Ne slažemo se s njegovim stajalištem i nastojali smo uključiti oba suosnivača u konstruktivan razgovor o jačanju vrijednosno utemeljene pozicije Ben & Jerry’sa u svijetu."

ISPROBALI SMO VIŠE OD 20 OBITELJSKIH PAKIRANJA SLADOLEDA IZ HRVATSKIH DUĆANA, OVO SU NAJBOLJI

Podsjetimo, Jerry Greenfield i Ben Cohen osnovali su tvrtku 1978. u Vermontu te su od samih početaka znali da ne žele da je profit jedini cilj njihove tvrtke. Uskoro je nastala i zaklada Ben & Jerry’s Foundation, kojoj je još od 1985. išlo 7,5 posto godišnje dobiti prije oporezivanja, namijenjeno društvenim i filantropskim projektima.

image
Lisa Lake/getty Images/profimedia/Lisa Lake/getty Images/profimedia

Desetljećima je brend uspješno gradio reputaciju kompanije koja koristi svoje proizvode i prepoznatljivost kako bi progovorila o društvenim pitanjima. A zanimljivo je i da je 2005. godine Ben & Jerry’s na Dan Zemlje u Washingtonu ispred Kapitola postavio 400 kilograma težak desert "Baked Alaska" kao prosvjed protiv planova za bušenje nafte u arktičkom nacionalnom rezervatu.

image
Brandon Bell/Getty Images Via Afp

Četiri godine poslije, u znak podrške legalizaciji istospolnih brakova, lansirali su okus "Hubby Hubby", što je odjeknulo širom svijeta kao simbol podrške LGBTQ zajednici.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 09:27