Zatvorite oči na trenutak i zamislite tipičnog Nijemca ili Njemicu kako se zabavlja. Vjerojatno ćete pomisliti na mladića rumenih obraza odjevenog u tradicionalne kožnate hlače ili djevojku u dirndlu koji nose pola tuceta do vrha ispunjenih krigli piva. No, zaboravljate pritom da ste Bavarsku uzeli kao simbol cijele Njemačke, što će vam ostatak zemlje vrlo brzo zamjeriti. Pravi problem s ovom slikom jest što Nijemci sve manje piju piće koje ih je nekada definiralo.
Njemački zavod za statistiku objavio je 1. kolovoza da je u prvih šest mjeseci ove godine prodaja piva prvi put pala ispod četiri milijarde litara otkako se prati, od 1993. godine. Prosječni Nijemac je 2005. popio 112 litara piva, a danas popije manje od 90 litara. Njemačka i dalje ostaje šesto najveće tržište piva na svijetu. No, dok su Nijemci nekada pili više od svih (osim nezasitnih Čeha), sada su na osmom mjestu u potrošnji piva po stanovniku. Štoviše, pad rapidno ubrzava. "Panika je zavladala u pivovarama", kaže konzultant Gerrit Blümelhuber.
Neki od "krivaca" su već dobro poznati: Njemačka stari, a mlađi naraštaji sve su manje zainteresirani za alkohol. Neki krive cijene, no teško je to uskladiti s činjenicom da u supermarketima jedna gajba Paulanera stoji oko 15 eura. Poteškoće s kojima se suočavaju hoteli i restorani ukazuju na širi problem u cijelom sektoru ugostiteljstva. Ipak, pad u konzumaciji vina znatno je blaži. "U Njemačkoj i dalje postoji očita žeđ za pivom, ali nema želje za trećom ili četvrtom čašom", poentira Volker Kuhl, direktor pivovare C&A Veltins.
Tračak nade, ako bismo ga tako mogli nazvati, vidi se u bezalkoholnom pivu, čiji sektor bilježi stabilan rast. On čini gotovo desetinu ukupne proizvodnje piva u Njemačkoj (iako nije uključen u službenu statistiku). Rijetko ćete naći pivnicu na otvorenom (Biergarten) koja nema ponudu bezalkoholnih piva. Prošle je godine München dobio i prvi Biergarten posvećen isključivo pićima bez alkohola. Njemački tradicionalni majstori pivari eksperimentiraju s novim tehnikama, poput korištenja divljih kvasaca koji ne fermentiraju sav šećer u procesu proizvodnje. No, njemački zakon o čistoći piva, koji strogo određuje što se smije prodavati kao pivo, nije uvijek poziv na inovacije, upozorava Markus Raupach iz Njemačke pivarske akademije.
Čak i u najsvjetlijim prognozama, bezalkoholno pivo ne može nadoknaditi pad potrošnje alkoholnog. Isto tako, ni izvoz, koji pada još brže od domaće prodaje i dodatno je pogođen carinama Donalda Trumpa, ne može pomoći. U posljednjih pet godina zatvoreno je gotovo sto njemačkih pivovara, a sigurno će ih biti još s istom sudbinom. Misao je to koja čovjeka istog trena otrijezni.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....