Venecijansko bijenale: reportaža

Bijenale je ad hoc prije otvaranja Ukrajini ponudilo neveliku livadu, a među u Bijenale direktno involviranim Rusima je i kći Sergeja Lavrova

Danski paviljon, autor Uffe Isolotto

‘Možda je performans toliko suptilan da ga je teško zamijetiti, možda je to dio rada‘, komentiramo, tražeći objašnjenje zašto nema Hrvata. "A, možda se i ne drže najavljenog. Tko zna što im se dogodilo …"
‘Možda je performans toliko suptilan da ga je teško zamijetiti, možda je to dio rada‘, komentiramo, tražeći objašnjenje zašto nema Hrvata. "A, možda se i ne drže najavljenog. Tko zna što im se dogodilo …"

Učinilo mi se gotovo pa simboličnim da sam na Venecijansko bijenale došla samo nekoliko sati nakon što je u Stockholmu objavljeno da je Nobela za književnost dobila francuska književnica Annie Ernaux, žena koja je opus izgradila naoko na autofikciji, a zapravo minuciozno pripovijedajući koliko o sebi toliko i o rodu i klasi. Nije to "samo" Nobelova nagrada jednoj književnici, već autorici koja ima, ne samo formom, već i tematski vrlo specifičan opus.

Razmišljajući o odluci žirija iz Stockholma ušla sam u Veneciji na Bijenale čije je izdanje radikalni zaokret u odnosu na ranije prakse muške dominacije na 58 do sada ovdje održanih svjetskih izložbi, od one prve 1895. do posljednje 2019.

Ogromna većina, gotovo 90%, ove godine izloženih radova pripada ženskim autoricama te...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 09:01