MONOGRAFIJA

VELJKO BULAJIĆ - VLAKOM BEZ VOZNOG REDA U POVIJEST FILMA Zaokruženi prikaz stvaralačkog opusa i burnog života jednog od najvitalnijih filmaša

Prvi zaokruženi prikaz stvaralačkog opusa i burnog života jednog od najvitalnijih i najangažiranijih umjetnika naše kinematografije predstavit će i ministar kulture Berislav Šipuš

Dugo očekivana i pripremana monografija Veljka Bulajića, pod nazivom 'Veljko Bulajić – Vlakom bez voznog reda u povijest filma', objavljena je nedavno u izdanju kuće Zrinski d.d. Ovo izdanje predstavlja kronološki i tematski, u riječi i slici, prvi zaokruženi prikaz stvaralačkog opusa i burnog života jednog od najvitalnijih i najangažiranijih umjetnika naše kinematografije.

Monografiju će danas u 19 sati u zagrebačkom kinu Europa predstaviti ministar kulture Berislav Šipuš, urednik monografije Božo Rudež, Vinko Brešan, Ljubo Šikić, Bruno Kragić i Veljko Bulajić.

Ukupno 35 domaćih i 48 stranih autora sudjelovalo je u stvaranju monografije, a osim filmologije i filmografije, monografija obiluje portretima svih Bulajićevih glumica i glumaca, fotografijama sa snimanja te u 432 stranice donosi uvid u umjetnički rad jedinstvene ličnosti u hrvatskoj, jugoslavenskoj, europskoj i svjetskoj kinematografiji. Bulajićevi filmovi prikazivani su na svim filmskim festivalima i gotovo u svim zemljama svijeta, vidjelo ih je više od petsto milijuna gledatelja. Osvajali su mnogobrojna priznanja i nagrade: kako stručnih žirija, tako i publike i novinara. Među priznanjima ističu se nominacija za Oscara, Unescova nagrada Kalinga, Grand prix Zlatni lav, Grand prix Zlatna medalja, Grand prix Zlatna nimfa, desetak Zlatnih arena, Nagrada Avnoja, Trinaestjulska nagrada, Red Danice Hrvatske s likom Marka Marulića i dr. Bio je član žirija mnogih svjetskih filmskih festivala, poput onih u Cannesu, Moskvi, Veneciji, San Sebastianu.

O Bulajićevu artizmu i redateljskom umijeću pišu i govore ugledni sineasti i književnici: Orson Wells, Françoise Truffaut, Andrzej Wajda, Mark Donskoj, Sergej Bondarčuk, Elija Kazan, Carlo Ponti, Alberto Moravia, Milan Kundera, Miloš Crnjanski, Ivo Andrić, Miroslav Krleža... Premijere najavljuju i recenzije objavljuju najčitaniji dnevni listovi, tjednici i časopisi: New York Times, Le Mond, Cinema, Tempo, Mainichi, The Times, Moskovskie novosti, La voz de España, Arts, Herald Tribune, Arbeiter Zeitung, Politika, Delo, Oslobođenje, Pobjeda, Vjesnik i mnogi drugi. Svim tekstovima u knjizi zajedničko je da Bulajićeve filmove žanrovski svrstavaju u klasična djela filmske umjetnosti. Jedan je od rijetkih autora koji je imao privilegiju i čast da mu se francuska premijera Kozare održi u Louvreu i da mu Pablo Picasso izradi plakat za Bitku na Neretvi.

16. travanj 2024 19:56