SJAJAN ‘SIX‘

S puno lascivnih opaski, na ovu predstavu u Zagrebu nećemo voditi bake i djedove, ovo je za Tik-Tok generaciju: Franka Batelić, Tara Thaller...

 Josip Bandic/Cropix
Nema tu neke velike pouke; žene se u predstavi ‘Komedije‘ najprije svađaju, nadmeću, a na kraju slože i odluče da među sobom neće birati jednu kao frontgirl, već će nastaviti nastupati zajedno, u timu od šest
Nema tu neke velike pouke; žene se u predstavi ‘Komedije‘ najprije svađaju, nadmeću, a na kraju slože i odluče da među sobom neće birati jednu kao frontgirl, već će nastaviti nastupati zajedno, u timu od šest

Nakon Ljepotice i zvijeri i Jadnika, uz neprestano obnavljanje standardnih hitova svojega programa kao što su Jalta, Jalta, Mamma Mia i Jesus Christ Superstar Komedija se sa svojim ravnateljem Miljenkom Puljićem odlučila za nešto sasvim novo na polju mjuzikla. U potrazi za nečime ležernim, mladenačkim, kratkim, značenjski prozračnim i energičnim, što bi privuklo novu publiku u kazalište, odlučila se za mjuzikl/show „Šest” autorskog tandema što ga čine praktički predstavnici Z-generacije - Toby Marlow i Lucy Moss. Premda preveden na hrvatski (još jedan odličan prepjev Dražena Bratulića), predstava se izvodi i najavljuje u engleskom izvorniku naziva – „Six”. One koji očekuju dugu priču epskih razmjera u gusto orkestriranom slogu zbora i orkestra u više činova, ova će predstava razočarati. Ovo je glazbeno kazalište svedeno četveročlani rock bend i šest glumica-pjevačica, svi zajedno stanu u jedan kombi (deset ih je!) i sve su žene (!). Priča o šest žena engleskoga kralja Henrika VIII koje pripovijedaju svoje sudbine i natječu se koja je u odnosu s njime najviše propatila donosi vrckavost, energiju i britkost pop koncerata i ležernost televizijskih showova.

image

Igor Barberić

Neja Markicevic/Cropix

Nema tu neke velike pouke; žene se najprije svađaju, nadmeću, a na kraju slože i odluče da među sobom neće birati jednu kao frontgirl, već će nastaviti nastupati zajedno, u timu od šest. „I živjele su sretno dok ih smrt ne rastavi”, bila bi misao u završnici, kada i publiku pozivaju da se digne na noge, te ih slobodno snimi svojim pametnim telefonima. Tu je velika promjena paradigme u odnosu na inače strogo čuvana autorska prava, s ciljem dugoročne isplativosti: predstavu jednostavno na svojim društvenim mrežama i među članovima obitelji i prijateljima tako besplatno reklamiraju svi gledatelji, što je vlo pragmatično. S puno lascivnih opaski i podosta decibela, na njega nećemo voditi djecu, bake ni djedove: za njih ostaju Ljepotice i Zvijeri ili Jalte. Ovo je show za Tik-Tok generaciju ili one koji se tako osjećaju, sve one kojima su glazbenoscenske priredbe po našim kazalištima u načelu pre duge, statične, tihe, komplicirane i naporne.

image

Vanda Winter

Neja Markicevic/Cropix
image

Franka Batelić

Neja Markicevic/Cropix
image

Tara Thaller

Neja Markicevic/Cropix

Upravo njihovi predstavnici, dvoje donedavnih studenata povijesti i engleskog jezika na prestižnom Cambridgeu susrelo se na jednoj amaterskoj produkcijami mjuzikla Rent (jedan kao glumac, a druga kao plesačica) i odlučili specijalno za festival „rubnih žanrova” Edinburgh Festival Fringe stvoriti novo jednosatno glazbenoscensko djelo u kombinaciji popularnih televizijskih natjecateljskih showova, pripovjednih retrospektivnih pop koncerata i BBCeva dokumentarnog serijala Šest žena povjesničarke Lucy Worsley. Feministička povijest (na engleskom jeziku nazvana HERstory za razliku od patrijarhalnog HIStoryja) bijaše u fokusu istraživanja tadašnje studentice Lucy Moss, dok je glazbu i stihove brusio ondašnji student engleskog jezika, nebinarni Toby Marlow. Oboje zajednički potpisuju glazbu i stihove sročene u samo deset susreta tijekom šest mjeseci godine 2017, a njihov je show Six uskoro postao standardna ponuda londonskog West Enda i njujorškog Broadwaya. Ova je pripovijest šestoro Henrikovih žena koje su imale različite (neke i slične) sudbine svedene na podnaslov „Razvedena.Ubijena. Preminula. Razvedena. Ubijena. Preživjela” obišla svjetska mora kao predstava na norveškim kruzerima ili pak na kazališnim daskama Kanade, Australije, Južne Koreje i Japana, a u Europi je prije Zagreba postavljena još jedino u Poljskoj (Varšava) i Mađarskoj (Budimpešta). Šteta da je sad prevedena na hrvatski jer bi ova komedijina produkcija s većinom vanjskim suradnicima bila idealna za gostovanja s kombijem gdjegod treba (paralelno bi ansambl Komedije u „kući” bio raspoloživ za repertoarne mjuzikle); osim toga glazbeni stil je usko vezan za dikciju i boju engleskog jezika koji je „materinji” Z-generacije kojoj se obraća.

image
Neja Markicevic/Cropix

Kao i ove prethodne europske, tako i ova uživa slobodu individualne varijacije na temu, tako da je jedini uvjet vlasnika prava, britanske tvrke Concord Theatricals, bio da na sceni budu samo žene. Muškarci su u pozadini priprema, za glazbu je bio zadužen Davor Kelić, a za režiju i koreografiju Igor Barberić koji se nakon 2015. i uspjeha mjuzikla Mamma Mia sada vratio raditi u Komediju, u međuvremenu razvivši se u vodećeg suradnika u televizijskom show formatu. Njegovi su suradnici isto profesionalci iz svijeta šoubiza, poput scenografa i majstora rasvjete iz koncerata naših estradnih zvijezda, Svena Kučinića (vrlo efektno), kao i seksi kostimi kraljevskih kontura Emine Kušan, inače dežurne kostimografkinje tv emisija Ples sa zvijezdama i Tvoje lice zvuči poznato. U opticaju od premijere 15. svibnja do posljednje ovosezonske predstave uprizorene 21. svibnja bile su dvije podjele, a na predstavi u utorak 20. svibnja u bendu u pozadini scene su kao dvorske dame „prašile” klavijaturistica Elizabeta Marjanović, gitaristica Matea Ciban, basgitaristica Jelena Galić i bubnjarka Lucija Kovačić.

image
Neja Markicevic/Cropix
image
Neja Markicevic/Cropix
image
Neja Markicevic/Cropix
image
Neja Markicevic/Cropix

Dok pišem njihove sviračke „uloge” shvaćam kako rijetko imamo priliku u Hrvatskoj igdje više vidjeti ženske bendove i koliko su Lutke, Cacadou Look i Punčke stvar prošlosti. Predstava je glazbeno-scenski sjajno uigrana, a perfektne kreacije u najpoznatijim povijesnim ulogama ostvaruju redom njih tri od šest: Franka Batelić kao žena br. 1 (Katarina Aragonska), Tara Thaller kao žena br. 2 (Ana Bolena) i nenadmašna Vanda Winter kao žena br. 3 (Jane Seymour) s jedinim „sentišem” među songovima u brzom ritmu. U njihovoj su sjeni ostale 3 manje poznate Henrikove žene, ali opet za cjelinu impresivne Nika Ivančić kao žena br. 4 (Ana Klevska), Dora Masle kao žena br. 5 (Katarina Howard) i Sara Vojičić kao žena br. 6 (Katarina Parr). Bila ubijena ili „samo” obeščaščena, svaka se žena u ovoj priči predstavlja kao važna i ključna jednako za današnju slavu Henrika VIII kao i za ravnopravnost spolova/rodova. U tom svjetlu ova predstava zaslužuje pozornost javnosti, a ako uspije zainteresirati mlađu publiku za povijest, to joj je bonus više.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2025 22:27