NEUTVRĐENE GRANICE

Smrt eseja zbog umjetne inteligencije: Gdje prestaje pomoć, a počinje prevara?

Ilustrativna fotografija

 /Shutterstock
AI je postao neizbježan suputnik akademskog života, a obrazovni sustavi još nisu sigurni kako na njega reagirati: kao na pomoćno sredstvo, poput kalkulatora ili Worda, ili kao na uzrok duboke transformacije obrazovanja
AI je postao neizbježan suputnik akademskog života, a obrazovni sustavi još nisu sigurni kako na njega reagirati: kao na pomoćno sredstvo, poput kalkulatora ili Worda, ili kao na uzrok duboke transformacije obrazovanja

U eri generativne umjetne inteligencije pitanje koje se sve češće postavlja na fakultetima diljem svijeta nije senzacionalističko hoće li nas AI zamijeniti? već mnogo prizemnije i konkretnije - pišu li studenti još uvijek vlastite eseje? Ili to za njih rade alati poput ChatGPT-ja?

To pitanje ne tiče se samo obrazovnog integriteta, nego i nečeg dubljeg: što danas znači "znati" i "naučiti"? Gdje su granice između dopuštene asistencije i nepoštene intervencije; tko je stvarni autor kada veliki jezični model napiše strukturu, stilizira odlomke i predloži zaključak, a student tek površno dotjera rezultat?

Ove dileme, koje se dosad najčešće tiho provlače zbornicama i studentskim grupama, ušle su u širu javnost kroz tekstove poput onog nedavno objavljenog u New Yorkeru. U nj...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. studeni 2025 21:37