DOBRE IDEJE

Dosta vam je stresa? Evo rješenja

1.Udahni, izdahni

Iako spominjanje disanja kao antistres metode zvuči kao prodavanje zraka, u posljednje su vrijeme vježbe disanja ušle i u tradicionalne medicinske metode rješavanja stresa. Kao i meditacija, pravilno disanje u trenutku može popraviti stvar i napraviti balans u tijelu. Dakle, samo duboko nekoliko puta udahnite kroz nos i izdišite, polako brojeći do osam. Iako je stvar jednostavna, djeluje svaki put.

2. Zasadi biljku

U nedavnom istraživanja američkog sociologa dr. Rogera Ulricha, autora studije o zdravstvenim učincima kućnih biljaka na zdravlje, pokazala su da su ljudi okruženi biljkama, kod kuće i na poslu, otporniji na stres. Točnije, imunitet im je bolji, rjeđe podliježu virozama, a radni učinak im je veći čak i do 15 posto. Ukomponirajte prirodu u svoje radno i obiteljsko okruženje: potrčite i kupite koju lončanicu.

3. Usvoji pravila protiv stresa

Kako svatko ima svoj način reagiranja na stres, pa tako niti jedna metoda ne djeluje na svakoga trebalo bi, savjetuju liječnici, eksperimentirati s različitim tehnikama. Ali, zakoni upravljanja stresom su za sve isti i sadrže četiri glavna pravila: izbjegavanje stresa, mijenjanje situacije, prilagođavanje stresnim situacijama i prihvaćanje stvari koje ne možete promijeniti. U engleskom govornom području to je psiho mantra od četiri A: avoid, alter, adapt, accept.

4. Izdvoji za masažu

Metoda dodirom, kažu mnoge studije, toliko je učinkovita da se odmah osjećate bolje. Istraživanje provedeno na odjelu psihijatrijske bolnice u Torontu pokazalo je da su pacijenti koje se tretira masažom mnogo opušteniji, optimističniji i veseliji od pacijenata koji nisu uživali u masažama.

5. Preduhitri stres

Iako ne možete kontrolirati stres, postoje načini kontrole vaše reakcije. Jedna od tih metoda zove se biofeedback i zasniva se na vještini koju posjedujemo- svojevoljno utjecanje na funkcije tijela. Biofeedback tretman temelji se na spajanju različitih elektroda na kožu. Uređaj prati promjene poput temperatura tijela, otkucaje srca i rad mozga. Ukratko, na taj način unaprijed možete znati što vas ‘stresira’ tako da ne ‘padnete’ na uvijek istu provokaciju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. ožujak 2024 14:15