ODUŠEVLJENA HRVATSKOM

Besplatno putuje svijetom pomoću ovog trika: ‘Gradila sam zid od blata i pila vodu s izvora...‘

Sonja Kuhl, turistkinja iz Hannovera
 David Mandić
Sonja Kuhl (25) iz Hannovera unatoč koroni putem Workawaya traži poslove u zamjenu za smještaj i hranu. Sreli smo ju u Koprivnici

Petra sam slučajno upoznala na tulumu na koprivničkom kampusu. Brzo smo se dogovorili i u njegovoj vikendici na brijegu provela sam tri tjedna. Pomogla sam mu izgraditi zid od blata za ljetnu kuhinju. Pili smo vodu iz lokalnog izvora i nismo imali struje.

Tako je izgledalo moje zadnje volontiranje. Sljedeće odredište: Lokve, priprema rave festivala.

Sonja Kuhl/facebook

Ovako mi Sonja Kuhl (25), mlada Njemica iz Hannovera prepričava svoje dogodovštine s putovanja Europom. Sreli smo se na Tomislavcu, sjedila je na livadi i meditirala. Kad sam joj prišao polako je otvorila oči i nasmiješila se pa me ponudila slancem i grapolo rajčicama, legla na travu i započela svoju priču.

Pored sebe je imala plan Zagreba, staru Nokiju na tipke i bocu vode.

- Završila sam preddiplomski u Berlinu i htjela sam nastaviti studij u Montpellieru, ali nisu me primili. Svejedno sam se zaputila na jug Francuske jer sam htjela pobjeći od svega i živjeti na selu. To mi je omogućila stranica Workaway preko koje sam vrlo brzo našla smještaj i hranu u zamjenu za volonterski posao, prepričava mi.

Stara Nokija, rajčica, slanci, boca vode i karta Zagreba su sve što Sonji treba za putovanje, kaže
David Mandić

Workaway je platforma za volontiranje ili pronalazak kratkoročnog posla. Funkcionira na temelju dogovora domaćina i putnika. Domaćini su ondje ljudi koji nude putnicima smještaj i hranu ili novac u nekim slučajevima, u zamjenu za razne usluge.

Sonja je uz pomoć platforme u zadnje dvije godine proputovala jug Francuske, Portugal, Bugarsku i Hrvatsku. Kad dođe kod domaćina, u pravilu radi 25 sati tjedno i vikendi su joj slobodni. Pošto se radi o volontiranju, „poslodavci“ – domaćini vrlo su fleksibilni.

Sonja Kuhl/facebook

-U ruksaku nosim samo radnu odjeću, ostalo kupujem po second hand dućanima. Sve što mi treba ponijela sam u velikom ruksaku – radnu odjeću, čizme, laptop, vreću za spavanje, analogni fotoaparat i dnevnik. Ostalu odjeću kupujem u dućanima s rabljenom odjećom, na primjer, majicu koju sada nosim kupila sam u Zagrebu za samo 10 kuna, hvali se Sonja.

Po pitoresknim selima regije Ardèche bavila se šivanjem, ali cilj joj je bio postati profesionalna baristica. Od tog je ubrzo morala odustati jer su se kafići pozatvarali. Htjela je nastaviti po Mediteranu, ali sve gora situacija s pandemijom ju je natjerala da se najesen vrati kući.

Sonja Kuhl, Njemica koja svijetom putuje pomoću web stranice za volontiranje Workaway
Sonja Kuhl/facebook

Svoju avanturu nastavila je ove godine. Novu etapu putovanja započela je volontirajući na organskoj farmi povrća u Portugalu nakon kojeg se zaputila na Balkan.

- U Portugalu sam shvatila da je zapadna Europa skupa za moja putovanja. Dulje vrijeme razmišljala sam o jugoistočnoj Europi. Znate, u Njemačkoj, posebno zapadnom dijelu otkud sam ja, ljudi imaju iracionalne predrasude prema Balkanu i Balkancima. Vlada nekakav strah da je tamo opasno za turiste, da su ljudi divlji. Čim sam došla ovdje, shvatila sam da je situacija, ustvari, potpuno suprotna, objašnjava.

Najviše novaca potrošila je na let iz Lisabona u Sofiju. Iz Sofije je putovala striktno lokalnim autobusima. Prva postaja u Bugarskoj, gdje se najdulje zadržala, bilo joj je odmaralište specijalizirano za jogu. Ondje je kuhala za osoblje.

-Hrvati su me iznenadili svojom toplinom i gostoprimstvom.

Nakon volontiranja u joga centru odlučila sam se odmoriti na bugarskoj obali, u Varni. Volim nekad i uzeti vremena za sebe, pisati dnevnik u miru i istraživati mjesta koja posjetim. To je način da upijem sve što se događa i meditiram.

David Mandić

Iz Sofije je busom došla do Zagreba, a zatim s prijateljem iz Njemačke kampirala po Cresu i Istri. Postavljali su šator u šumama, izvan kampova, „na divlje“ i jeli sirovu hranu – uglavnom povrće.

Od Zagreba sam imala visoka očekivanja. Čula sam da je vrlo ugodan grad s dobrom zabavom. Zagreb i Berlin vrlo su povezani u reggae zajednici koje sam dio. Nisam se razočarala. Ljudi su ovdje tako topli i prijateljski raspoloženi. Osjećam se prihvaćeno gdje god da pođem, priča nam Sonja sa širokim osmijehom na licu.

Njezin sljedeći Workaway projekt bio je kod Petra iz Koprivnice. Pomagala mu je sagraditi zid od blata za poljsku kuhinju.

Kod Petra sam ostala tri tjedna. Uspješno smo izgradili zid. Pili smo vodu iz obližnjeg izvora jer nije bilo tekuće vode u njegovoj kući na vinogradu. Svidjelo mi se što je u svom vrtu pustio prirodu da divlja i slobodno raste. Upoznala sam ga na partiju na koprivničkom kampusu i prepoznala da se radi o domaćinu s Workawaya. Tamo sam također osvojila kartu za festival u Šibeniku kojeg sam ionako namjeravala posjetiti u kolovozu. To mi je uštedjelo dio novaca.

Sonja Kuhl/facebook

Ostatak ljeta Sonja namjerava provesti na festivalima diljem Jadrana. Prvo će volontirati u pripremi jednog u Lokvama, a zatim će nastaviti u Šibenik i najesen se vratiti kući u Njemačku. Pri odlasku nas je pitala gdje može pronaći jeftin šator za kupiti pošto će joj to biti dom narednih mjesec dana.