Dobar potez

Gradili su zračnu luku, obnavljaju Cibonu i otvaraju 100 radnih mjesta: ‘Želimo mlade zadržati u Hrvatskoj‘

Osim što stoji iza mnogih velikih građevinskih projekata, tvrtka Feal Hrvatska dodjeljuje stipendije studentima tehničkih studija

Damir Šimunović, direktor Uprave tvrtke Feal Hrvatska

 Biljana Blivajs/Cropix
Osim što stoji iza mnogih velikih građevinskih projekata, tvrtka Feal Hrvatska dodjeljuje stipendije studentima tehničkih studija

Karlovac je tijekom povijesti bio poznat kao trgovački grad. Važan geostrateški položaj učinio ga je prometnim središtem za razmjenu roba i usluga, a sada se polako pretvara u tvornički grad. S preko dvadeset tvornica, koliko trenutačno broji, tu titulu sasvim sigurno nosi zasluženo. Njegove tvornice pokrivaju velik broj gospodarskih grana: od tiskarske, tekstilne, prehrambene i metaloprerađivačke industrije i strojogradnje, preko industrije pića, pa sve do obrambene industrije. Zahvaljujući sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj, prostor bivše vojarne u karlovačkom naselju Gornje Mekušje pretvoren je prošle godine u poduzetničku zonu, a u njemu je svoje mjesto pronašla i tvornica tvrtke FEAL Hrvatska koja otvara čak 100 novih radnih mjesta i kao takva mogla bi značajno utjecati na ostanak mnogih u Hrvatskoj.

- FEAL Široki Brijeg, ali i FEAL Hrvatska dodjeljuju stipendije studentima tehničkih studija. To smo činili dosad, a namjeravamo još intenzivnije nastaviti i dalje. Radi se o studentima arhitekture, strojarstva i građevine. Otvoreni smo za suradnju s određenim strukovnim školama u Karlovcu, kojima možemo podijeliti svoje znanje i omogućiti školsku praksu njihovim učenicima kako bi se što bolje pripremili za svoj budući poziv- otkriva direktor tvrtke, Damir Šimunović.

image

Damir Šimunović

Biljana Blivajs/Cropix

Trenutačno se na objektu završavaju grubi građevinski radovi, a u tijeku je početak isporuke opreme. Planirani početak proizvodnje je kraj ove godine. Sljedeće godine, tvornica bi mogla početi raditi u punom pogonu. Zanimljiv je i podatak kako FEAL Hrvatska u svom pogonu može proizvesti ukupnu potrebnu količinu aluminijskih profila koju bi domaće tržište trebalo u idućih deset godina.

- Unutar samog pogona imat ćemo dosta široku paletu radnih mjesta, tako da je na to pitanje malo teže ukratko odgovoriti, ali uglavnom će zaposlenici biti metalske, elektro, kemijske i strojarske struke. Osim toga, bit će potrebno i administrativnog kadra, kao i osoblja koje će raditi u kuhinji. Trenutno smo u fazi regrutiranja kadrova operatera na liniji za prešu i plastifikaciju. Generalno, svi će oni raditi na potpuno novim proizvodnim linijama, u uvjetima koji ne zahtijevaju pretjerani tjelesni napor, a pritom će imati svu podršku kolega iz naših pogona u Hercegovini, koji u ovom poslu imaju više od dvadeset godina iskustva – kaže Šimunović.

image

Hala FEAL Hrvatska u izgradnji

Biljana Blivajs/Cropix

Kao vodeći proizvođač aluminijskih profila za građevinarstvo i industriju, tvrtka na tržištu postoji već 20 godina. U njezinim proizvodnim pogonima u Širokom Brijegu i Mostaru u BiH, proizvodi se oko 40 tisuća tona praznih profila godišnje. Proizvodni pogon Karlovac u Poslovnoj zoni Gornje Mekušje izgrađen je na parceli od 46 tisuća četvornih metara, a ukupna će površina objekta biti preko 15 tisuća četvornih metara.

"Zelena" priča

Karlovčani mogu biti sigurni u to da će ova tvornica voditi računa o očuvanju prirode i njihovu zdravlju. Riječ je o društveno odgovornoj i održivoj priči sa standardima od kojih se ne odstupa.

image
Biljana Blivajs/Cropix

- Kao tvrtka neprekidno uvodimo nove proizvode na tržište, s namjerom da, prije svega, pomognu manjoj potrošnji energije zagrijavanja i hlađenja prostora. Naravno, u našoj proizvodnji se troši dosta energije, ali i tu nastojimo uvijek koristiti najbolju i tehnološki najnoviju opremu, kako bi se smanjili svi negativni učinci, a tako će biti i s opremom u Karlovcu - kaže direktor.

image
/Feal Hrvatska

Sve otpadne vode prolazit će kroz FEAL-ov pročistač prije puštanja u kanalizaciju. Na krovu zgrade postavljaju se fotonaponski paneli, kako bi tvornica barem dio struje proizvodila sama, nastavlja Šimunović. U procesu hlađenja strojeva koristi se voda koja se crpi iz podzemlja, a sve u svrhu manje potrošnje. Ista se voda nakon čišćenja u zatvorenom krugu ponovo vraća u spremnik.

- Nastojimo maksimalno voditi brigu o vlastitim zaposlenicima, ali i lokalnoj zajednici kroz potporu raznim humanitarnim, sportskim i sličnim projektima - tvrdi Šimunović.

Brojna velebna zdanja

FEAL Grupa dosad je radila na brojnim impresivnim projektima, poput Koncertne Dvorane Vatroslav Lisinski u Zagrebu, Arena centra, Arene Zagreb, Arene Osijek, Arene Varaždin, Opus arene Osijek, stadiona Rujevica, bolnica Rebro, Sv. Duh te Rodilišta Split.

- U svemu tome je bilo i dosta zahtjevnih projekata, pri čemu bih izdvojio Zračnu luku Dr. Franjo Tuđman, zato što su za taj objekt razvijani poseban tip fasade, kao i posebni profili koji čine mrežu krovne konstrukcije - priča nam Šimunović.

FEAL Hrvatska sudjeluje i u obnovi Ciboninog tornja na kojem mijenja kompletnu fasadu. Riječ je, kako doznajemo, o fasadi poboljšanih svojstava, koja izgleda kao i stara. Sama zamjena izvodi se bez skele, postavljanjem gotovih elemenata.

image

Obnova Ciboninog tornja

/Vanesa Pandžić/cropix

Ovo je ulaganje u domaću proizvodnju, koje će rezultirati novim radnim mjestima, dugoročnim kreditom poduprla Raiffeisen banka.

- Moram reći da smo u RBA našli partnera koji je bio u stanju, osim suhoparnih dogovora o brojkama i kamatama, prepoznati vrijednost projekta, ali i FEAL-a kao partnera. U većini otvorenih točaka smo relativno lako nalazili kompromisna rješenja na obostranu korist. Drago mi je da su nam predstavnici RBA sami ukazali na neke elemente s kojima bismo još mogli poboljšati naše odnose. Tako sad radimo na realizaciji „zelene“ priče u našem projektu, što je važno zbog očuvanja okoliša, ali, uz pomoć RBA, može nam donijeti i neke dodatne koristi - kaže Šimunović.

Neuspjeh nije opcija

Nekoć je FEAL bio isključivo distributerska tvrtka. No, kako je kako prodaja u Hrvatskoj rasla, tako je rasla i potreba za proizvodnjom u Hrvatskoj. To je postalo posebno važno nakon ulaska Hrvatske u EU. Od 2002. godine, sva roba koju je tvrtka prodavala bila je proizvedena i distribuirana u Hrvatsku iz FEAL-a Široki Brijeg.

image
Biljana Blivajs/Cropix

- Svaka naša narudžba išla je preko granice, a Hrvatska je danas i krajnja granica EU, što dodatno komplicira same procedure isporuke roba. Neću ni spominjati povremene potrebe za nekom doradom, pa vraćanjem robe u BiH i slično. Stoga je danas, kad FEAL Hrvatska u ukupnom segmentu građevinskih profila slovi kao najjača država u FEAL Grupi, logično i nužno imati i proizvodnju ovdje. Neće to za mene i moje kolege biti jednostavno, ali navikli smo na izazove i siguran sam da ćemo uspjeti realizirati sve postavljene ciljeve – optimističan je Šimunović.

image
Biljana Blivajs/Cropix

To im ne bi trebalo predstavljati problem. Isključi li se relativno skroman pad poslovanja u 2009. godini za vrijeme globalne ekonomske krize, kao i onaj u 2020. godini koji je nastupio zbog pandemije koronavirusa, FEAL Grupa bilježila je konstantan rast.

- Preuzimali smo nove kupce, projekte i povećavali prihode. Naravno da je rast bitan i da, na neki način, potvrđuje da su poduzete aktivnosti urodile plodom, a to čovjeku uvijek daje novi poticaj. Zadovoljan sam jer je FEAL i u Hrvatskoj, ali i ukupno, u ovih 20 godina izrastao u regionalnog lidera i igrača koji je prepoznat u građevini i industriji - kaže direktor.

image
Biljana Blivajs/Cropix

Danas je popis država u kojima se prodaju njihovi proizvodi impresivan: od SAD-a, preko Kazahstana, Irana do cijele Europe i zemalja u regiji.

- Posebno sam ponosan što je FEAL u Hrvatskoj tržišni lider u građevinskim sistemima i to sigurno već 10 do 15 godina. Imajući u vidu koliko je jaka i mnogobrojna naša konkurencija, smatram taj rezultat velikim i važnim, a i siguran sam da ćemo s novom tvornicom našu lidersku poziciju još više učvrstiti - zaključuje Šimunović.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Raiffeisenbank Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. srpanj 2025 14:45