Završnica projekta

Pobjednici velikog financijskog kviza pomeli konkurenciju već u prvom krugu – biste li vi znali odgovoriti na svih 20 pitanja?

Iza završetka još jednog izdanja projekta „Know your money“, stoji tri godine intenzivnog rada na promociji financijske pismenosti među hrvatskim građanima

Pobjednici pub kviza

 Lucija Ocko/Cropix
Iza završetka još jednog izdanja projekta „Know your money“, stoji tri godine intenzivnog rada na promociji financijske pismenosti među hrvatskim građanima

Koji je glavni cilj diverzifikacije portfelja, koliko se često može promijeniti kategorija obveznog mirovinskog fonda, što sadrži informativni izračun mirovine? Ova i još mnoga pitanja izazivala su prave valove uzbuđenja i treme među kandidatima na pub kvizu o financijskoj pismenosti, organiziranog u sklopu projekta „Know your money“. Na finalu trećeg izdanja ovog projekta, kojeg tri godine zaredom provode Raiffeisen mirovinski fondovi i Hanza Media, sudionici su morali biti maksimalno fokusirani, a napetost je svakim pitanjem sve više rasla.

Uz brojne objavljene edukativne članke na stranicama Jutarnjeg, pub kviz u kafiću Alan Ford okupio je devet izabranih natjecatelja i ostale ljubitelje tema financijske pismenosti. Zanimljivu večer punu zabave i dobrog raspoloženja, na višu razinu dovela je i energija voditeljice Ive Šulentić, koja je čitavo vrijeme hrabrila natjecatelje. O popularnosti projekta govori činjenica da su prijave dolazile iz cijele Hrvatske, a jedan kandidat je stigao čak iz Dubrovnika.

image

Iva Šulentić

Lucija Ocko/Cropix

Devet odabranih natjecatelja bilo je podijeljeno u tri tima, a iako je konkurencija bila jaka, pobjednički tim pokazao se najboljim već nakon prvog kruga, koji se sastojao od 20 pitanja. Ekipa pod imenom Žute Ruže, koja se sastojala od Gabrijele Bakse, Silvije Filošević i Marka Salopeka, na sva je pitanja prvog kruga odgovorila točno i tako odnijela nagradu vrijednu 4500 eura, odnosno svaki natjecatelj osvojio je po 1500 eura.

Ovaj trojac pokazao je razinu znanja o novcu kojoj bi svatko trebao težiti. Svojim znanjem i entuzijastičnim pogledom na svijet štednje, mirovina i ulaganja pokazali su koliko je financijska pismenost važna te su inspirirali sve okupljene da se dodatno educiraju kako bi postali što financijski pismeniji. Poruka ovog projekta i jest da je edukacija o novcu bitna, ali i da može utjecati na čitave obitelji i zajednice, a ne samo pojedince.

image

Lucija Ocko/Cropix

Iza završetka još jednog izdanja projekta „Know your money“, stoji tri godine intenzivnog rada na promociji financijske pismenosti među hrvatskim građanima. U tom periodu su na webu Jutarnjeg lista objavljeni mnogi članci o kućnom budžetu, mirovinama, obveznoj i dobrovoljnoj mirovinskoj štednji te raznim vrstama ulaganja, koji samo ove godine bilježe više od 180.000 otvaranja. Uz tekstove, projekt je kroz godine uključivao i brojne radionice podižući tako svijest o važnosti educiranja građana o financijskim temama.

I vi imate priliku provjeriti svoje znanje i saznati kako biste prošli na ovom kvizu o financijskoj pismenosti!

Nedvojbeno najbolji

Pažljivo odabrana pitanja vezana poglavito uz mirovinski sustav nisu bila teška za pobjednički tim, u kojemu se našao i Marko Salopek iz Križevaca. Marko će dobitak od 1500 eura iskoristiti za putovanje, a teme financijske pismenosti intrigiraju ga gotovo 10 godina.

- Roditelji su me prije više od 10 godina usmjerili na važnost štednje i od tada sam vrlo dosljedan u tome. Teme financijske pismenosti smatram jako bitnima, pogotovo za kasniji život pa posebno obraćam pažnju na teme mirovina i mirovinskih fondova – govori.

image

Lucija Ocko/Cropix

Za kviz se pripremao tako da je čitao edukativne članke, a temom osobnih financija se intenzivno bavi već pet godina. Ipak, čak i s tom razinom znanja, neka pitanja su mu bila izazovna.

- Nekoliko pitanja je bilo dosta teško, toliko da smo se morali jako zamisliti u tih 30 sekundi, ali ipak smo uspjeli odgovoriti točno – govori.

Marko zaključuje kako je briga o financijskoj pismenosti važna gotovo kao i briga o zdravlju pa čitateljima poručuje da na nju gledaju kao vid brige o sebi.

image

Lucija Ocko/Cropix

Gabrijela Baksa iz Zagreba saznala je za kviz čitajući Jutarnji prije posla, a na prijavu ju je potaknulo pitanje što bi napravila s 1500 eura. Za sebe kaže da je štreberica pa se tako intenzivno pripremala i za kviz. Istraživala je sve ključne pojmove vezane uz financije i mirovinske fondove s jednakom ozbiljnošću kao da se priprema za fakultetski ispit.

- Građani su jako loše informirani o financijskoj pismenosti. Ni sa kime do sada nisam mogla pričati o ovoj temi jer ljudi ne znaju svoje obveze, prava i pogodnosti, a kamoli neke detalje o mirovinskim stupovima. Zato je ovaj koncept odličan – govori i kaže kako će dio novca potrošiti na otplatu kredita, a dio darovati za izgradnju crkve.

image

Lucija Ocko/Cropix

Teme za razgovor sa svojim timom imala je i Silvija Filošević iz Zagreba, koja projekt „Know Your Money" prati od početaka. Format pub kviza dodatno ju je zaintrigirao pa je ove godine odlučila iskušati sreću i sudjelovati u ovom natjecanju. Na kviz je došla s namjerom da da sve od sebe, a iako pobjedu nije očekivala, svakako joj se nadala.

- Mislim da sam dobro informirana i educirana u financijskom području, ali bilo je pitanja na koja sam se zamislila. Što se tiče osviještenosti o temi, naš je mentalitet takav da Hrvati i dalje ne znaju puno o novcu – govori i dodaje da će se s ovim dobitkom okušati u investiranju.

image

Lucija Ocko/Cropix

- Prvo ću s dobitkom otići s obitelji na večeru da se počastimo. Nakon toga, budući da je ovo novac na kojeg nismo računali, probat ćemo ga i umnožiti. Smatram da bi svatko tko ima priliku trebao ulagati novac na njemu najbolji način – kaže.

Silvija kontinuirano radi na edukaciji u području financijske pismenosti jer smatra da čovjek uči dok je živ, a svoje znanje crpi iz članaka u novinama, razgovore s prijateljima i osobna iskustva.

- Imali smo nepovoljnu financijsku situaciju nakon kredita u švicarskim francima pa smo od tada počeli puno racionalnije pristupati novcu – kaže i dodaje kako sa štednjom i ulaganjem samo treba krenuti, nebitno s kolikim iznosima.

- Budžetiranje meni i mojoj obitelji daje jasnu sliku o financijskom stanju i slobodu planiranja, preporučujem to svima. Tako smo puno naučili i imamo osjećaj da stojimo čvrsto na zemlji – zaključuje Silvija Filošević.

image

Lucija Ocko/Cropix

Natjecatelj Hrvoje Mudrić, koji je sa svojim timom Moneymakers osvojio drugo mjesto na „Know your money“ pub kvizu, smatra kako je ovo odličan način za približavanje tema financijske pismenosti široj javnosti, ali i poziva na ulaganje i štednju.

- Ljudi ne razumiju da što prije krenu će kroz duži vremenski period i s malim iznosima dobiti mnogo. Ako svaki mjesec izdvojite 20 do 30 eura, kroz 15 godina to može puno značiti – govori.

Od prvog dana

Treće izdanje projekta „Know your money“ dobilo je novu dimenziju kroz format pub kviza čiji je cilj bio promijeniti perspektivu građana oko financijske pismenosti. Umjesto formalnih lekcija, objavljivani su edukativni članci, a u opuštenoj atmosferi kafića devet najboljih svojim se znanjem borilo za prvo mjesto.

Od početka trajanja projekta uz Hanza Mediju i Raiffeisen mirovinske fondove je financijska stručnjakinja Danijela Princi Grgat, osnivačica Princi Consultinga i predsjednica Hrvatskog instituta za financijsku edukaciju. Ova stručnjakinja provodi edukacije vezane uz financije, poduzetništvo i zaštitu potrošača više od deset godina, a ove godine se u projektu našla kao sutkinja.

- Tema mirovinskih fondova je građanima dosta složena pa sam nastojala koliko god je moguće pojednostaviti pitanja da ne budu preteška niti prejednostavna. Nije bilo lako naći tu sredinu - objašnjava.

image

Danijela Princi Grgat

Dragan Matic/Cropix

Princi Grgat kaže kako s ovakvih događaja najviše pamti polaznike i to kako oni gledaju na novac, njihova razmišljanja, financijske planove za budućnost.

- Uvijek mi je zanimljivo čuti njihova iskustva. Nije rijetkost da mi se ljudi javljaju i nakon radionica s pitanjima, što mi je također drago – kaže.

Iako su joj osobno radionice draže, format pub kviza pokazao se izuzetno učinkovitim za ispitivanje financijske pismenosti.

image

Lucija Ocko/Cropix

- Najvažnije je da se građani zainteresiraju za teme znanja o novcu. Baš zbog neformalnosti, pub kviz je odličan način za podizanje svijesti i širenje znanja o ovome. Uvijek treba nalaziti još zanimljivih i prihvatljivih načina za educiranje što više ljudi, makar se oni ne činili dovoljno „ozbiljnim“ – kaže Danijela Princi Grgat.

Tri godine projekta

Raiffeisen mirovinski fondovi i Hanza Media su, osim kandidatima projekta, kroz tri godine edukaciju o financijskoj pismenosti omogućili i svim ostalim čitateljima Jutarnjeg lista. Samo kroz ovu godinu smo objavili cijeli niz tekstova koji mogu biti korisni baš svakome. Od pripremanja za mirovinu, odnosu Hrvatske prema mirovinskom sustavu u usporedbi s drugim državama, do razrješavanja dilema o mirovinskoj štednji, stupovima i fondovima, na stranicama Jutarnjeg čitatelji mogu pronaći sve najvažnije o temama financijske pismenosti i tako započeti svoju edukaciju.

image

Lucija Ocko/Cropix

Dok su pobjednici Gabrijela, Silvija i Marko otišli kući s nagradama, publika i ostali natjecatelji postali su bogatiji za nova znanja. Tako se još jednom potvrdilo da na znanje o novcu ne treba gledati kao na nešto nedostižno i komplicirano, već kao na prednost koja može donijeti dodatni osjećaj sigurnosti za čitav život.

Financijska pismenost možda je izazovna tema, ali upravo uz ovakve projekte postaje bliža svima. Veselje pobjednika i svih okupljenih dodatan je poticaj za još ovakvih projekata i podizanja svijesti o važnosti edukacije o novcu među građanima. Svaki pročitani članak, informiranje o još jednom aspektu financijske pismenosti ili malo ulaganje potvrda su da projekt „Know your money“ korak po korak utječe na poboljšanje znanja o novcu među građanima.


Sponzorirani sadržaj nastao je u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Raiffeisen mirovinskih fondova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2025 14:14