Jačaju zdravlje

Transformacijska putovanja novi su trend za 2024.: Možda ga već prakticirate, a niste ni svjesni

Više se ne želimo vratiti s odmora umorniji nego što smo došli, već upravo suprotno – u boljoj verziji sebe
 Niksa Stipanicev/Cropix

Planiranje putovanja vrlo je uzbudljivo, a uzbuđenje raste kada dođemo do njegove realizacije. Iako svatko planira putovanje prema onome što mu je u tom trenutku najvažnije i što najviše voli, trendovi u turizmu brzo se mijenjaju. Prošlo je ono doba kada smo se samo izležavali na plaži jer putnici sada žele drugačija, bogatija iskustva te očekuju više i od smještaja i od same lokacije do koje putuju.

Prema istraživanju Eurobarometra, gotovo polovici putnika (49 posto) vrlo su važne zdravstvene i sigurnosne mjere u smještaju koji biraju, a prema podacima Airbnb-a, besplatno parkiranje se nalazi u vrhu željenih aspekata smještaja. Narastao je i interes putnika za zeleni turizam, a čak 74 posto Hrvata prošle je godine prema istraživanju Bookinga.com izjavilo da planira putovati na održiviji način. Zeleni turizam obuhvaća pametno raspolaganje turističkih resursa, od kulturnih vrijednosti do prirodnih bogatstava.

Osim toga, prošlu godinu su u turizmu obilježili iskustveni turizam, koji obuhvaća autentična iskustva na odredištu, te personalizacija putovanja prilagođena svakom putniku. Takav trend, sudeći prema istraživanju tvrtke McKinsey, nastavit će se i u 2024., s naglaskom na još neke turističke trendove koje nećemo moći, niti htjeti zaobići.

Hladnije destinacije

Sve više temperature tijekom ljeta putnike su, prema nedavnom istraživanju Bookinga, potaknule da razmisle o putovanju na hladnije destinacije. Više od 50 posto ispitanika tog istraživanja kaže da vrućina itekako utječe na odabir mjesta za odmor jer otežava razgledavanje i uživanje, te sve o čemu mislite je samo koliko vam je vruće.

image
Uwe Moser/imagebroker/profimedia

Prošle godine su zbog rekordnih vrućina u Europi putnici „bježali“ u hladnije zemlje, a najtraženija odredišta su bila Island, skandinavske zemlje, Irska i Ujedinjeno Kraljevstvo. Zemlje s nižim ljetnim temperaturama bit će privlačne i ove godine, a Booking predviđa da ćemo se najčešće hladiti na destinacijama u blizini vode.

Jačanje digitalizacije

S obzirom na naše sve veće oslanjanje na tehnologiju, jedan od najvećih trendova koji se predviđa u putovanjima za ovu godinu su automatizirane rezervacije. Prije četiri godine, tržište online rezervacija putovanja vrijedilo je 432 milijarde dolara, a do 2025. procjenjuje se da će porasti na 833 milijarde dolara. Osim toga, generativni AI botovi mijenjaju način na koji putnici i pružatelji usluga i smještaja međusobno komuniciraju.

Prema podacima Skyscannera, 44 posto putnika već koristi umjetnu inteligenciju za planiranje i istraživanje putovanja, a tvrtke je mogu iskoristiti za izradu opisa izleta, obilaska destinacije, povećanje angažmana kupaca i automatizaciju rezervacija.

Iznimni smještaji

Gotovo 70 posto globalnih putnika i 66 posto putnika iz Hrvatske prema istraživanjima proteklih godina smatraju da je ugodan smještaj jedan od najvažnijih aspekata zadovoljstva putovanjem. Rastuću popularnost na razini Hrvatske zadnjih godina postižu kuće za odmor, što potvrđuju i podaci Hrvatske turističke zajednice. U Hrvatskoj je u 2022. bilo registrirano čak 16.932 kuća za odmor, što je priličan skok s usporedbom iz 2019. kada je registrirano njih 13.461.

Velik rast ležajeva zabilježen je i u zelenom prstenu Zagrebačke županije - broj osnovnih ležajeva u 2019. godini i danas ukazuje na značajan porast s 3300 ležajeva u 2019. na danas 4500. Komforne kuće u ladanjskom stilu u Zagrebačkoj županiji veliki su hit jer u njima gosti mogu pronaći privatnost, potpuni mir i slobodu, a okružuje ih predivna priroda i seoska idila. Među najimpresivnijima ističe se Casa Jana u Jastrebarskom, vlasnika Igora Mihaljevića. Komfornost i predivna okolna priroda su ono što ovu kuću čini pravim rajem za odmor. Stil uređenja je kombinacija tradicionalnog i modernog, s elementima shabby chica.

image
Ustupljena fotografija

Unutrašnjost ima sve što je jednom putniku namjerniku potrebno – prostranu kuhinju, dnevni boravak s blagovaonicom, tri spavaće sobe, dvije kupaonice, besplatan WiFi i druge multimedijalne značajke te pogled na vrt. Vanjski prostor je također impresivan, s pogledom na šume i vinograde te potok koji teče preko cijele parcele. Vani se nalazi i jacuzzi te vrtno ložište (fire pit) s ugođajem logorske vatre, mnoštvom ukrasa i dekoracija. Prava mala bajkovita oaza!

image
Ustupljena fotografija
image
Ustupljena fotografija

Kako nam je otkrio vlasnik Igor Mihaljević, svakog gosta nastoje ugodno iznenaditi poklonom iznenađenja i dobrodošlice kako bi se osjećao posebno, kao što i jest.

- Kao razlog dolaska u Casa Janu naši gosti ističu njezino jedinstveno uređenje koje odašilje snažnu emociju te stvara ugodnu i romantičnu atmosferu u kombinaciji s netaknutom prirodom svetojanskih brega – kazao je Mihaljević.

image
Ustupljena fotografija
image

Igor Mihaljević

Ustupljena fotografija
image
Ustupljena fotografija

S obzirom na porast potražnje odmora u Zagrebačkoj županiji, proveden je javni poziv za podizanje kvalitete smještaja smještajnih kapaciteta u tom području.

Potpuna prilagodba

Kao što je naveo McKinsey, 71 posto putnika i dalje očekuje da će tvrtke pružiti personalizirano turističko iskustvo te da je 76 posto njih frustrirano kada ne dobiju to što traže. No, što to točno znači? Da bi putnik bio zadovoljan ponudom i iskustvom, McKinsey navodi da bi pružatelji usluga trebali prilagoditi interakcije s njihovim brendom svakom putniku, odnosno kupcu. Drugim riječima, što ih više mogu prilagoditi njihovim interesima, ponašanju i iskustvu, to su na većem dobitku. To su, primjerice, sportska događanja za nogometne fanove, skijaški odmori za ljubitelje zimskih sportova, planinarenje za one koji vole visine te „safari“ vožnje za avanturiste.

Isto tako, pružatelji usluga i smještaja također bi trebali pratiti interakciju s putnicima koji su pregledavali njihove usluge te im u skladu s time davati relevantne preporuke za neke aktivnosti kojih se sami ne bi sjetili.

Transformacijska putovanja

Jedan od trendova za 2024. svakako su i transformacijska putovanja, odnosno odlazak u retretove i wellness aranžmani. Putnici više ne žele vratiti se s odmora umorniji nego što su došli, već upravo suprotno – u boljoj verziji sebe. Kao rezultat toga, navodi Booking, sve više raste trend traženja odmora i putovanja koja kombiniraju iskustva koja jačaju zdravlje, pa čak i naše znanje. Odmarališta gdje se prakticira joga, mindfulness, meditacija neki su od primjera za ovaj trend, ali uključuju i destinacije gdje gosti mogu naučiti neku novu vještinu poput kuhanja, rada s glinom, slikanja ili izrađivanja prirodne kozmetike.

image
Matej Kastelic/panthermedia/profimedia

Održivi turizam

Iako je održivi turizam prisutan već nekoliko godina, prognoze za 2024. također idu u tom smjeru. Putnici postaju sve svjesniji negativnih učinaka putovanja, poput ugljičnog otiska, i pokušavaju donositi održivije odluke o putovanju. Prema Forbesu, dvije trećine turista priznaje da u svoje planove za odmor obavezno uključuju održive destinacije i aktivnosti. To su kušanje i kupnja lokalne hrane, uključivanje u volonterske aktivnosti čišćenja prirode, biranje smještaja koji djeluje po održivim načelima kao što su ekoturistička odmarališta i slično. Ulaganje u održivost prilika je za tvrtke i iznajmljivače da povećaju profitabilnost, a istovremeno imaju pozitivan društveni učinak i mijenjaju živote lokalnog stanovništva.

Putovanja iznenađenja

Čak 52 posto putnika iz istraživanja platforme za bukiranje smještaja zainteresirano je za putovanja na kojima odredište ostaje tajna dok ne stignu, a 55 posto ispitanika tvrdi da bira destinacije izvan utabanih staza. Također, u porastu su i bleisure putovanja (izvedenica od engl. business i pleasure – posao i užitak) koja brišu granicu između poslovnog putovanja i putovanja u slobodno vrijeme.

U osnovi to uključuje produženje ili kombiniranje poslovnog puta s više slobodnog vremena samo za vas ili s prijateljima i obitelji. Tako možete rezervirati nekoliko dana odmora prije ili poslije poslovne konferencije, ili uživati tjedan dana na plaži nakon velikog sastanka u drugoj zemlji. Ovaj trend započeo je nakon lockdowna u pandemiji, a predviđa se da će u ovoj i narednim godinama zamijeniti klasična poslovna putovanja.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i TZ Zagrebačke županije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. ožujak 2024 11:29