U Hrvatskoj je trenutno registrirano preko 110 tisuća privatnih iznajmljivača, a na obiteljski smještaj odlučuje se otprilike polovica ljudi koji posjete zemlju. U konkurenciji koja iz godine u godinu postaje sve izazovnija, goli ‘krov nad glavom‘ više nije dovoljan. Gosti sve češće traže autentičan doživljaj, lokalnu priču i sadržaj koji nadilazi katalog plaža i restorana. O tome kako odgovoriti na te potrebe i ponuditi gostu više od kreveta razgovarali smo s Lorenom John iz istarske Udruge obiteljskog smještaja.
- Gosti koji dolaze u Hrvatsku, osim sunca i mora, što je nekad bio glavni kriterij odabira, traže autentičnost i kvalitetu smještaja s primjerenom cijenom – počinje ova stručnjakinja.
Kaže kako su naši iznajmljivači uvidjeli potrebu da se permanentno informiraju o stanju na tržištima s kojih nam gosti dolaze, prateći i trendove koji se iz godine u godinu mijenjaju, uvjetujući time i sadržaje koje bi trebali nuditi u svojim smještajima.
- To svake godine iziskuje dodatna ulaganja kako bi objekti bili dobro popunjeni. Samim time, takvi potezi omogućuju i korekcije cijena, naravno, ako one opravdavaju ponudu u objektu – priča John.
Personalizirani vodiči
Ističe kako je komunikacija važan dio cijele priče. U njoj, govori, treba biti prilagodljiv i oprezan. S jedne strane, gostu je potrebno što više pomoći, ali istovremeno i poštivati njegovu privatnost.
- Svakako je dobro imati direktan kontakt s gostom i uputiti ga u sve ono što smatramo da bi i mi sami voljeli biti upućeni kad negdje putujemo. To su, primjerice, informacije o kvalitetnim restoranima koji nude domaću kuhinju, zanimljivim mjestima koje bi mogli posjetiti, domaćim proizvodima koje bi mogli kušati, raznim organiziranim obilascima u okolici i slično – kaže.
Svakako ne bi bilo na odmet da se u objektu nalaze i brošure koje gostima mogu opširnije približiti zanimljivosti koje se nude u destinaciji.
- Pojedini iznajmljivači u svojim objektima imaju i personalizirane vodiče u tiskanom obliku u kojem su navedene sve bitne informacije o objektu, ali i ranije spomenutim sadržajima. Poželjno je, primjerice, i prije dolaska na destinaciju gostu poslati upute kako najlakše doći do odredišta u slučaju prometnih čepova ili nepredviđenih situacija – priča naša sugovornica, dodajući da ljudima ponekad ne odgovara da ih odmah na dolasku, dok su umorni od puta, zatrpamo informacijama, pa tu treba i voditi računa o pravom tajmingu da ne bi postigli kontraefekt. Ističe kako mlađi ljudi nerijetko preferiraju kontakt preko online kanala, dok komunikaciju po dolasku u objekt nastoje minimalizirati.
Uvid u interese posjetitelja
Ljudima je već po dolasku u smještaj moguće približiti destinaciju. John priča kako je poželjno u objektu ostaviti nešto lokalnih proizvoda za degustaciju.
- To može biti boca maslinovog ulja, vino lokalnih proizvođača, kozmetički proizvodi od autohtonog bilja i slično. Sve navedeno moguće je realizirati u suradnji s lokalnim proizvođačima, koji na taj način plasiraju svoje proizvode i šire si dodatno tržište. To doprinosi tome da gost što kvalitetnije i bolje upozna destinaciju, a time s nje i ponese pozitivne dojmove – govori.
Ako želimo pružiti više od samog smještaja, važno je saznati i interese gostiju te ih potom usmjeriti u pravcu za kojeg smatramo da je optimalan za njihov boravak.
- Obiteljima s djecom možemo ponuditi organizirani boravak u Nacionalnom parku Brijuni i parku prirode Kamenjak ili im predložiti lov na tartufe u Motovunskoj šumi, dok ćemo grupi odraslih gostiju ponuditi organizirane obilaske vinskih cesta, staza aromatičnog bilja, kupaonica maslinovog ulja i slično – kaže John.
Vidljiva izvrsnost
Za one koji svoj privatni smještaj već vode po ovim načelima, Hrvatska turistička zajednica pokrenula je novi projekt pod nazivom ‘Vaš domaćin‘, odnosno ‘Local Host‘. Radi se o oznaci kvalitete namijenjenoj privatnim iznajmljivačima koji u svoj smještaj aktivno integriraju lokalnu priču, autentičan doživljaj i dodatnu vrijednost za gosta. Cilj projekta je prepoznati, promovirati i dodatno osnažiti one domaćine koji ne nude samo krevet i krov nad glavom, već ulogu lokalnog vodiča, kulturnog ambasadora i promotora održivog turizma.
Oznaka ‘Local Host‘ dodjeljuje se onima koji udovoljavaju jasno definiranim kriterijima, poput suradnje s lokalnim proizvođačima, korištenja autohtonih materijala i proizvoda u objektu, pružanja personaliziranih preporuka i uključivanja gostiju u lokalne doživljaje, od gastro radionica do vođenih šetnji ili obiteljskih gospodarstava. Time HTZ želi potaknuti pozitivan iskorak u kvaliteti ponude privatnog smještaja i pomoći domaćinima da se lakše istaknu na tržištu koje sve više vrednuje iskustvo, identitet i održivost.
- Domaćini koji zadovoljavaju kriterije za dobivanje oznake ‘Local Host‘ nude i autentičan doživljaj destinacije u kojoj djeluju poštujući ekološke smjernice, ne narušavajući pritom suživot s lokalnim stanovništvom. Oni su svojevrsni ambasadori hrvatskog turizma koji teži da bude što više orijentiran na održivost i ekologiju – dodatno pojašnjava John te dodaje da je proces dobivanja oznake je maksimalno pojednostavljen te uključuje popunjavanje online obrasca za samoprocjenu putem sustava eVisitor. Domaćinima koji zadovoljavaju uvjete dodijelit će se oznaka u obliku pločice koju će istaknuti na ulazu u smještajni objekt, ali i u digitalnom obliku kako bi ju mogli koristiti na online komunikacijskim kanalima.
Kreativnost, ali i suživot
Kako bi iznajmljivači znali jesu li na dobrome putu, vrlo je važno od posjetitelja tražiti i povratne informacije.
- Pomoću njih možemo lakše procijeniti u kojem će se smjeru dalje razvijati naš angažman. Poželjno je ispratiti goste na odlasku uz prigodni poklon, suvenir koji može imati i neka obilježja smještajne jedinice. Svakako je dobro i u tome imati mjeru i ne pretjerivati – smatra John.
Za kraj, svima koji tek ulaze u svijet iznajmljivanja poručuje da budu što kreativniji i originalniji, poštujući pritom zakonitosti svoje sredine.
- Pokušajte graditi suživot i nastojte pozitivno djelovati na razvoj te iste sredine, pazeći pri tome da cijena opravdava kvalitetu i razinu pružene usluge – zaključuje.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Hrvatske turističke zajednice.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....