Filip Verbanac

‘Dobra sezona i brz povratak potrošača u ugostiteljstvo pomoći će da ovo bude dobra godina‘

U lockdownu smo shvatili i koliko nam je život vezan uz ugostiteljstvo. Potrošači će nastaviti nadoknađivati sve što im je bilo onemogućeno tijekom pandemije
Filip Verbanac
 Biljana Blivajs/Cropix

Coca-Cola HBC Hrvatska organizira šestu po redu kkonferenciju "Raise the Bar" na kojoj će se okupiti predstavnici HoReCa sektora iz Slovenije, Hrvatske i BiH kako bi od stranih i domaćih predavača dobili uvid o tome što će biti ključno za daljnji razvoj ugostiteljskog sektora. U istom tjednu počinje četvrti ciklus Akademije Raise the Bar, besplatne edukacije za barmene, bariste i konobare. S Filipom Verbancem, direktorom Odjela za jaka alkoholna pića, kavu i ugostiteljstvo u Coca-Coli HBC Hrvatska, razgovarali smo o poslovanju, trenutnoj situaciji na tržištu, oporavku sektora ugostiteljstva.

Kakva je ova poslovna godina za segment jakih alkoholnih pića, kave i ugostiteljstva u Coca-Coli HBC Hrvatska?

- U odnosu na očekivanja na samom početku godine, možemo reći da se situacija poboljšala. Ovo će biti uspješna godina za sve naše segmente poslovanja. Neke kategorije, kao jaka alkoholna pića na području našeg djelokruga, a to su Slovenija, BiH i Hrvatska, po rezultatima će očito biti iznad 2019. godine. U prvih devet mjeseci bolji smo nego u istom razdoblju 2019. godine.

Koliko se u ovoj godini oporavio HoReCa sektor i je li ovogodišnja turistička sezona dovoljna za oporavak?

HoReCa sektor jedan je od najpogođenijih pandemijom i još se oporavlja od nje. Turistička sezona, koja polako završava, pomaže i njemu i svima nama koji smo vezani uz njega da taj oporavak bude brži. Noćni su klubovi još jako pogođeni tako da nisu svi segmenti na putu oporavka. Pokazatelji su općenito ohrabrujući ako uzmemo u obzir posljednja tri mjeseca. Međutim, to je još mali period i ne može nadoknaditi cijelu godinu.

Kako vi u Coca-Coli HBC gledate na taj oporavak?

- Pozitivni smo zbog činjenice da je kultura druženja i socijalizacije na ovim prostorima poprilično vezana uz ugostiteljske objekte. Svjedoci smo koliko su se ljudi nakon svakog lockdowna brzo vratili u ugostiteljske objekte. To nije slučaj u svim zemljama. Mi smo pozitivna iznimka zato što je naš društveni život jako vezan uz ugostiteljstvo. Za vrijeme lockdowna shvatili smo i koliko.

Koliko su se promijenile navike potrošača? Koji su novi trendovi?

- Potražnja se za vrijeme pandemije preselila iz HoReCa sektora u retail. Obilježili su je odgođena konzumacija i rast online prodaje. Tome smo se nastojali prilagoditi koliko je god bilo moguće. U segmentu jakih alkoholnih pića vidljivo je da je ove godine zbog manjka proizvoda u padu paralelni uvoz. To je pomoglo distributerima da ostvare dobre rezultate. Osim prilagodbe novim okolnostima, mnogo smo radili na učvršćivanju odnosa s našim partnerima ugostiteljima. S njima i ugostiteljskim radnicima bili smo u stalnom kontaktu. Pokušali smo im pomoći da lakše prođu kroz taj zahtjevan period. Ni na trenutak nismo prestali komunicirati s njima i pomagali smo im. To nam se svima zajedno vratilo i pomoglo da imamo dobru poslovnu godinu. Nisu nas zaboravili, a nismo ni mi njih.

image
Biljana Blivajs/Cropix

Koliko su se promijenile navike potrošača vezane uz ugostiteljske objekte?

- Vidljivo je da više preferiraju mjesta koja imaju terase i da traže veće otvorene prostore, da sve više idu u ugostiteljske objekte koji miješaju u svojoj ponudi različite prigode za konzumaciju. Potrošač očekuje sve više - da u istom objektu može popiti kavu, može doručkovati, odraditi sastanak, imati kratki međuobrok, a zatim doći na večeru i nakon toga ostati s društvom. Taj je trend sve izraženiji i rastući. Osim toga, rastući je i trend konzumacije pića s manje kalorija i s nižim udjelom alkohola. Vidljiv je i trend značajnog rasta dostave. U slučaju nekih ugostiteljskih objekata dostava hrane ima udjel i do deset posto u ukupnom prometu. S druge strane, potrošači su vrlo visoko rangirali potrebu za druženjem i za putovanjima nakon što se ostvare mogućnosti za to. Ta potreba neće nestati preko noći. Možemo očekivati da će potrošači i nastaviti nadoknađivati sve što su izgubili ili što im je onemogućeno za vrijeme pandemije.

Što će još biti ključno za daljnji razvoj HoReCa sektora?

- Ključno će biti razvijati poslovne modele u ugostiteljstvu koji prate trendove. Iz tog razloga Coca-Cola HBC organizira konferenciju 'Raise the Bar' na kojoj će se okupiti predstavnici HoReCa sektora kako bi od renomiranih stranih i domaćih predavača dobili uvid o tome što će biti ključno za daljnji razvoj HoReCa sektora. To je prigoda za predstavljanje trendova, novih koncepata i inovacija u ugostiteljstvu kao temelja za razvoj i unapređenje industrije. 'Raise the Bar' okuplja ugostitelje iz Hrvatske, BiH i Slovenije. Njima nastojimo pokazati kako njihovi kolege u drugim zemljama posluju i kako njihove primjere mogu ugraditi u svoje poslovanje.

A problem radne snage?

- Druga stvar koja je jednako važna za ugostitelje je problem i kvalitete i kvantitete radne snage. Projekt 'Raise the Bar' fokusiran je na edukaciju i kreiranje kvalitetne radne snage u skladu s potrebama poslodavaca kao i na podizanje svijesti o važnosti HoReCa sektora te popularizaciju povezanih zanimanja o kojima sektor ovisi.

Osim kroz konferenciju to radimo kroz tri programa. Prvi je naša Akademija. Upravo počinje četvrti ciklus Akademije Raise the Bar, besplatne edukacije za barmene, bariste i konobare koju od 2019. organizira Coca-Cola HBC Hrvatska.

U sklopu programa stipendija dajemo školarine talentiranim kuharima i slastičarima za neke od najboljih svjetskih gastronomskih škola, a uz to pomažemo srednjim ugostiteljskim školama koje su uključene u regionalne centre kompetentnosti. Poslovni model i radna snaga dvije su teme koje bi vjerojatno svaki ugostitelj naveo kao prioritete važne za njegovu budućnost.

Očekuju li se značajna poskupljenja kave i jakih alkoholnih pića?

- Kad govorimo o kavi i jakim alkoholnim pićima, svjedoci smo da poskupljuju sirovina, prijevoz, energenti, repromaterijal... tako da postoji mogućnost da u idućih godinu dana dođe do povećanja cijena proizvoda.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 01:46