Već mjesecima traje snimanje nove sezone "MasterChefa", koja na program Nove TV stiže 15. rujna. Ništa neobično, jer to je vrlo kompleksan projekt koji zahtijeva temeljitu pripremu i mnogo sati provedenih na setu kako bi se proizvelo 60 planiranih epizoda. Sve dosad nismo imali priliku zaviriti na snimanje tog nagrađivanog showa, iako je ovo već osma sezona "MasterChefa" plus još dva "celebrity" izdanja. Razlozi su jasni. Kako se show snima unaprijed, produkcija mora biti izuzetno oprezna kako ne bi puštanjem novinara na set razotkrili tijek natjecanja i time uništili gledateljima neizvjesnost u praćenju showa. Zato smo od Nove TV dobili i niz instrukcija što se smije, a što ne, kada kročimo u impozantni studio smješten u novosagrađenom kompleksu te komercijalne televizije u zagrebačkom Buzinu. Tamo sada nastaju gotovo svi projekti Nove TV uključujući seriju "U dobru i zlu".
No da su nas pustili u taj dio kompleksa zavezanih očiju, bez greške bismo našli "MasterChef" zbog miomirisa koji se šire premda nas od studija dijeli niz velikih željeznih vrata.
Okusi će presuditi
"Okusi su jako bitni i oni će presuditi!" usred je najave novog izazova za kandidate najdugovječniji član žirija Stjepan Vukadin kojem je to peta sezona showa. Pomalo je već umoran, baš kao i njegovi kolege Goran Kočiš i Mario Mihelj koji su dio "MasterChefa" dvije godine. Kako i ne bi kada još od sredine lipnja s tek kratkom stankom za odlazak na odmor snimaju pet dana u tjednu od ranog jutra sve do kasne večeri. Također, iako je studio u kojem se producira show impozantan svojom veličinom (ima 1600 četvornih metara), a prostor vrlo svijetao, lijepo uređen i otvoren jer ga ne zagrađuju kulise, ipak je to prostor bez danjeg svjetla, pa vrlo brzo dobijete dojam da ste u bunkeru. Zato i ne čudi što se svi toliko razvesele kada se snimanje preseli na otvoreno, pa čak i brojna ekipa iza kamera, iako to za njih znači daleko manje kontrolirane uvjete od onih studijskih. Na set smo stigli usred stanke snimanja, što ne znači da se ne radi jer upravo treba obaviti jedan u nizu brifinga s kandidatima.
Nejestiva jela
"Zanimljivo je da se svake godine iznenadimo koliko su kandidati drugačiji nego prijašnjih godina. Većina ima taj žar i volju za dalje. Zapravo volju imaju sigurno, ali talent neki ne baš toliko. A oni koji imaju i talent, i volju, i žar prolaze dalje. Upravo zato smo na audicijama tako strogi i odaberemo one koji stvarno imaju talent za kuhanje, a ne samo misle da ga imaju", posve je jasan Vukadin. I Kočiš najavljuje vrlo posebnu sezonu, drugačiju od drugih, polazeći od činjenice da su jako digli letvicu što se tiče standarda kuhanja. Dakle neće biti lako, što je uostalom i sasvim u redu jer treba zaraditi glavnu nagradu koja iznosi čak 30 tisuća eura. Ipak, to što iz sezone u sezonu postaju sve stroži, ne znači da nisu morali probati i vrlo čudnovate eksperimente posebno u prvim fazama natjecanja.
"Hvala Bogu na aktivnom ugljenu!," uz smijeh će sva trojica. Tako se primjerice pred njima našao i bešamel u desertu (sva trojica su naprosto bila zgrožena takvom idejom) te plava juha.
"Kuhali su je s jestivom plavom bojom. Plava jest prehrambena i jestiva boja, ali jednostavno je toliko boje bilo unutra da nismo htjeli postati Štrumpfovi. Nismo ni probali tu juhu", otkriva Kočiš.
"Ipak, na sreću, uglavnom je sve bilo u redu. Možda jedan ili dva slučaja u cijeloj sezoni u kojima nismo uspjeli probati; jednom iz higijenskih razloga zbog ponašanja kandidata prema kuhanju, a drugi put jer jelo stvarno nije bilo jestivo. Ostalo je možda bilo nezačinjeno, neizbalansirano, ali sve ipak jestivo. No zato smo tu, to je naša uloga. Naučiti ih i biti spremni probati svašta", nadovezuje se Mihelj. Kako je snimanje odmicalo, tako se u studiju sve bolje jelo. No, za razliku od prijašnjih godina, žiri ove sezone nije natukao dodatne kilograme snimajući show.
Pripremaju marende
"Ovo što probamo potakne malo glad i apetit. Ali kuhamo i sami. Rasporedimo se svaki dan, pa nekad kuha Goran, nekad Mario, nekad ja. Ne pripremamo jela samo za sebe, nego i za ekipu. I baš smo fino papali ove sezone, a kuhali smo s namirnicama koje su ostajale nakon kandidata. Bilo je stvarno svega, od hlapova i steakova do guščje jetre", otkriva Vukadin tajnu uistinu odlične atmosfere na setu i zašto ih tako produkcija voli. Pa tko ne bi volio svaki dan da ti marendu kuhaju vrhunski chefovi?!
U ovim je situacijama posve uobičajeno postaviti novinarsko pitanje kako se međusobno slažu. Odgovor u pravilu glasi: "Odlično!" čak i kada nije tako, no Vukadin, Mihelj i Kočiš imaju doslovno fizički dokaz da su zahvaljujući ovom projektu postali prijatelji. Naime, sva trojica su prije desetak dana tetovirala na lijevoj nadlanici tavu u kojoj je jaje na oko.
Na vjenčanju kolege
"Bilo je to jedne vesele noći, na vjenčanju kolege iz studija. Tamo se nalazio tattoo studio, gdje se moglo napraviti nešto maleno. Nismo čak bili niti pod utjecajem alkohola, samo smo se pogledali i rekli - ajmo! A zašto jaje? Pa to je jedna od osnovnih namirnica. Bez jajeta nema ništa", objašnjava Mihelj. Na njihov odličan odnos nadovezuje se vrlo vesela, premda i vrlo radna atmosfera u studiju, što se već vidi i po tome kako šefovi projekta komuniciraju s ostatkom ekipe. Gordana Čorapina kreativna je producentica emisije od prve sezone, a odmah uz bok joj je glavna urednica Marta Jagušt, koja studijem hoda s rajfom jednoroga na glavi...
"Zadaća kreative je najljepša pustolovina na svijetu, jer mi smo ovdje da osmislimo sve ove predivne izazove koje stavljamo pred naše kandidate, da bi oni preko trnja došli do zvijezda, tj. da prođu sve izazove, dođu do najboljeg plasmana i do finala. I, naravno, da napravimo dobar sadržaj za gledatelje, da se zabave jednako kao i mi dok radimo ovaj posao", spremno odgovara Gordana Čorapina. Dio su tima koji mora na posao stići među prvima, sat i pol do dva prije početka snimanja.
"Kao produkcijski tim prvo imamo interni brif, jer se stvari mijenjaju iz dana u dan. Ne znamo tko će pobijediti u izazovu, tko će biti najlošiji i ići u stres-test. Moramo reagirati u hodu. Ujutro krenemo s brifom, a često na kraju dana napravimo rekapitulaciju i planiramo što ćemo sutra", Čorapina i Jagušt ukratko iznose kako im izgleda dan. Izazove kreiraju u dogovoru s članovima žirija i food producentom Petrom Tucmanom.
"Ne možemo kandidatima olakšavati, a naš zadatak nije samo otežati, nego i natjerati ih da izađu iz svoje zone komfora, prošire granice i dokažu nešto sami sebi", objašnjava Čorapina. Za vrijeme pauze posjećujemo i carstvo hrane za koje je zadužen Petar Tucman. U biti je to smočnica, no zbog veličine bi se prije moglo nazvati golemim skladištem u kojem se nalazi sve potrebno kandidatima za kuhanje.
Pripreme u tajnosti
"Ako nešto zafali, prvo će prsti biti upereni na odjel, tj. na sekciju fooda. Mora sve biti pod kontrolom - od uređaja, posuđa, stvari u ladicama do zaliha i aparata. Posao je naporan i fizički i psihički. Snimanja su duga, imamo jako puno pripreme, jako puno stvari moramo raditi unaprijed i planirati. Naravno, sve u potpunoj tajnosti da to kandidati nikako ne doznaju, tako da je jako zanimljivo i dinamično", opisuje svoj nimalo jednostavan posao Tucman čiji je put do pozicije food producenta "MasterChefa" vrlo zanimljiv jer je i sam bio natjecatelj u tom showu.
"Da mi je tko prije dvije godine rekao, kad sam završio s natjecanjem u top šest, da ću za dvije sezone biti food producent, ne bih mu povjerovao. Ali ukazala se prilika i jako sam zahvalan na tome. Rekao bih da se osjećam skoro kao da sam ja pobijedio!" otkriva za kraj Tucman dok napuštamo studio u kojem se stvara ne samo odličan TV sadržaj nego otvaraju nove profesionalne prilike i svake sezone stasaju nove generacije hrvatskih chefova.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....