BITKA ZA BLAGO

ČUDNI SLUČAJ FERDINANDA BUDICKOG ‘Izložili smo stari Sanaderov Renault 8, a sad nas žele zatvoriti'

Valentino Valjak, osnivač i voditelj Muzeja automobila ‘Ferdinand Budicki’ koji je lani otvoren u bivšoj hali tvornice Pluto, u kojem je skupina volontera stvorila zbirku oldtajmera vrijednu sedam milijuna kuna, u dramatičnoj je situaciji
 Neja Markičević/CROPIX
Valentino Valjak, osnivač i voditelj Muzeja automobila ‘Ferdinand Budicki’ koji je lani otvoren u bivšoj hali tvornice Pluto, u kojem je skupina volontera stvorila zbirku oldtajmera vrijednu sedam milijuna kuna, u dramatičnoj je situaciji

Kada je 1901. ugledni zagrebački trgovac Ferdinand Budicki u grad doveo prvi automobil, purgeri su ostali u šoku. Navikli na konjske zaprege, kočije, pa čak i tramvaje koje su vukli konji, neki su smatrali kako je novo “čudo tehnologije” plod samog crnog đavla.

Ne čudi stoga što su prvi zagrebački automobilisti imali i ozbiljnih problema - Budicki je i premlaćen zbog đavolje novotarije, a vozače su često tjerali s makadamskih cesta, gađali ih i rugali im se. S druge strane, o strahu Zagrepčana zbog brujavih kočija koje ništa ne vuče svjedoči i tada česta rečenica: “Bešte, ljudi, ide auto!”.

Neke od tih priča, koje zorno svjedoče o 115 godina povijesti automobilizma u Hrvatskoj, vjerojatno ne bi bile očuvane da nije bilo truda volontera okupljenih oko Muzeja a...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 00:09