MLADA UČITELJICA

‘Javnost ima pogrešnu percepciju da imamo tri mjeseca godišnjeg i radimo 4 do 5 sati u školi‘

Marijana Šundov već drugu godinu zaredom izabrana je među 500 najboljih odgojno-obrazovnih djelatnika u Hrvatskoj
Marijana Šundov
 Saša Burić/Cropix

Javnost jednostavno ima pogrešnu percepciju da imamo tri mjeseca godišnjeg odmora i da radimo četiri do pet sati u školi. Ne shvaćaju da se za samo jedan školski sat ponekad doma (jer nemam uvjete u školi) pripremam satima. Da ne govorim o ostalim poslovima.

Nitko, primjerice, ne preispituje voditelje koji odrade jednu polusatnu emisiju dnevno da premalo rade. Za njih se podrazumijeva da imaju dodatne poslove koji nisu vidljivi, no za učitelje ne. Ipak, ne prestajem se nadati da će se naš status promijeniti na bolje jer smatram da je to jedno od najodgovornijih zanimanja na svijetu - mi utječemo na živote generacija djece.

Ove riječi mlade splitske učiteljice razredne nastave i engleskoga jezika Marijane Šundov (34), s desetogodišnjim stažem u OŠ "Pujanki", sigurno su kroz glavu prošle tisućama njezinih kolega s kojima dijeli prosvjetarski kruh. Društvena erozija toga zanimanja jedna je od tužnih posljedica vječnih tranzicijskih procesa, ali danas nećemo o tome, piše Slobodna Dalmacija.

Zaslužena nagrada

Učiteljica Marijana i milijuni njezinih kolega u svijetu danas ipak imaju razloga za slavlje - obilježava se Svjetski dan učitelja, na koji će se, barem na sekundu, svatko od nas prisjetiti onih koji su nas učili prva slova i ostavili svoje otiske u gradnji naših životnih puteva.

Marijana Šundov ima i dodatni razlog za slavlje: već drugu godinu zaredom izabrana je među 500 najboljih odgojno-obrazovnih djelatnika u Hrvatskoj, koje će u povodu njihova dana Ministarstvo znanosti i obrazovanja nagraditi s 10.000 kuna bruto. I to posve zasluženo. Ova mlada, izrazito aktivna i inovativna učiteljica iz Splita, trenutačno razrednica „predivnom 4 A razredu koji ovom prilikom pozdravljam, jednako kao i njihove roditelje s kojima sam ostvarila predivnu suradnju, kao i sa svojom prethodnom, pionirskom generacijom“, dokazala se na brojnim poljima.

Inovativne metode

I prije kurikularne reforme uvela je brojne inovativne metode u nastavu, pokrenula razrednu internetsku stranicu pomoću koje komunicira s roditeljima, sudjeluje u međunarodnim programima poput Erasmusa, proputovala je cijelu Europu i usavršavala se u brojnim zemljama, da pobrojimo samo dio njezina bogatog profesionalnog životopisa.

- Moj moto u radu je da nema djeteta koje ne može nešto naučiti ako mu to pokažete na zanimljiv i zabavan način. Zbog toga se od početka svojega profesionalnog rada trudim da djeca prihvate učenje kao nešto zabavno i izazovno. Davno prije online nastave imala sam „svoju“ online nastavu - na razrednu web-stranicu djeci sam postavljala edukativne igre i kvizove koje sam sama izrađivala. I danas je koristim, uz ClassDojo aplikaciju, što se meni pokazalo dobitnom kombinacijom i tijekom lockdowna - opisuje učiteljica Šundov. Takav alat koristan je i sada, nakon povratka djece u škole, jer svi oni koji izostanu iz nekog razloga na razrednoj web-stranici mogu pronaći materijale za učenje.

- Moji školski sati protječu u opuštenoj atmosferi jer vjerujem da u takvim okolnostima od djece mogu izvući maksimum, no jasno su postavljena pravila koja se poštuju uz mnogo grupnih istraživačkih radova i zabavnih igara kroz koje uče. Potičem djecu da kritički promišljaju i razvijaju maštu - dodaje, s ponosom ističući kako njezini učenici sudjeluju u mnogim međunarodnim eTwinning projektima i surađuju na aktivnostima s vršnjacima diljem Europe.

Burna školska godina

Iza nje i njezinih kolega burna je školska godina, obilježena štrajkom u prosvjeti „tijekom kojega sam uvidjela koliko je loš status učitelja u društvu“, zatvaranjem škola zbog pandemije koronavirusa i prelaskom na online nastavu.

- Prošlu godinu bih ukratko opisala - ne ponovilo se. To je bila, blago rečeno, najteža i najizazovnija godina otkad radim u školstvu, čak i meni koja sam bila u mnogo boljoj situaciji od mnogih koji nisu prethodno radili nikakav oblik online nastave - prisjeća se učiteljica Šundov godine koja ju je ipak drugi put dovela do nagrade za najboljeg učitelja.

Budući da je vješta u web-alatima, u vrijeme lockdowna pomagala je kolegama snimajući kratke videouratke u kojima je objašnjavala kako raditi u određenom alatu te ih postavljala na svoju Facebook stranicu, sve digitalne materijale koje je izrađivala za svoj razred također je javno dijelila na stranici, dobrovoljno i volonterski uključila se u rad "Škole na Trećem" izrađujući scenarije za televizijske učiteljice te snimala videolekcije.

Otvoreno govori i o boljkama domaćeg obrazovnog sustava:

- Na naš obrazovni sustav imam zamjerki i treba ga poboljšati. Recimo, na prijemne ispite za učiteljske fakultete, među ostalim, uvela bih ispitivanje socijalne i emotivne inteligencije. Nadalje, ni u jednoj drugoj profesiji ne trebate svaki put iznova obnavljati napredovanje u zvanje. Shvaćam da treba postojati neka vrsta procjene, ali je zaista nepotrebno da vam, recimo, s 20 godina staža i u statusu savjetnika dolazi povjerenstvo na školski sat procjenjivati vaš rad u razredu. Smatram također da bi kriteriji vrednovanja trebali biti ujednačeni na razini države, a ne samo na razini aktiva u jednoj školi - kaže bez uvijanja ova mlada splitska učiteljica, koja, unatoč velikoj predanosti poslu, ističe kako se "uz vještu organizaciju vremena stigne družiti sa zaručnikom, prijateljima i obitelji, trenirati, putovati".

"Dakle, vodim vrlo aktivan život", zaključuje nagrađivana splitska učiteljica za Slobodnu Dalmaciju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 06:46