U Hrvatskoj nema previše primjera rušenja velikih objekata miniranjem, i to još u gustoj stambenoj zoni. Prvi takav primjer je rušenje eksplozivom zgrade Jugoplastike u Splitu 2004. godine.
Rušenje se odvijalo u tri faze u veljači te godine. Prvo rušenje uslijedilo je u krugu tvornice 7. veljače, dok je najatraktivnije rušenje odrađeno sedam dana kasnije, 14. veljače, kada je iza 14 sati snažnom detonacijom srušena peterokatnica Galanterije. Dan kasnije uklonjen je preostali dio zgrade koji je neplanirano preživio rušenje. Danas je na prostoru bivše tvornice stambena zona Brodarica.
Sljedeći značajan pothvat bio je odvajanje eksplozivom dijela sjevernog tornja zagrebačke katedrale 2020. godine kako bi se toranj mogao spustiti na zemlju. Projekt miniranja na visini od 100 metara tada su izradili profesori s Rudarsko-geološko-naftnog fakulteta, a proveli su ga pripadnici Hrvatske vojske. Naime, potres je napravio veliko oštećenje između 72. i 73. reda sjevernog tornja i toranj se od ostatka katedrale mogao odvojiti jedino eksplozivom.
Pripreme su trajale dva tjedna, a uz stručnjake s fakulteta i pripadnike HV-a sudjelovali su i alpinisti. Prethodno je izvedeno bušenje precizno određenih mjesta za uklanjanje čeličnih sidrenih klinova i presijecanje nategnutog čeličnog užeta u sredini tornja. Nakon toga, izbušilo se devet rupa koje su napunjene s 48 grama eksploziva, nakon čega je uslijedilo povezivanje istih u električnu mrežu i paljenje. Sve je trajalo par sekundi, a toranj je potom uspješno spušten na zemlju.
U potresu su oštećena i dva dimnjaka Ciglane na zagrebačkom Črnomercu. Jedan je bio visine 62,2, a drugi 49,8 metara. Za projekt rušenja bila je zadužena tvrtka Kamgrad, a samo miniranje proveli su mineri iz tvrtke Geotehna. Ukupno je u dimnjacima izbušeno 1500 rupa u koje je stavljeno ukupno 25 kilograma plastičnog eksploziva. Tada su bila uspostavljena tri sigurnosna perimetra, a promet je bio zaustavljen na dva sata od Vrapča na zapadu do Selske ceste na istoku i Baruna Filipovića na jugu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....