STVARANJE ŠAMPIONA

Skromni građevinar Tomislav Duvnjak dalmatinska je ulja doveo na svjetski vrh

Osobno je zvao maslinare, prikupljao uzorke, radio analize i slao uzorke u New York
Tomislav Duvnjak
 Željko Hajdinjak/Cropix

I, što kažeš, pita samozadovoljno, naslućujući odgovor.

Doista, teško je proturječiti, pa sve i da čovjek to žarko želi. Jer, taj spoj sladoleda od vanilije s vrhunskim maslinovim uljem klizi niz grlo, stvarajući senzaciju izuzetne ugode.

Zapravo, gotovo je istovrsna ugodi koju naš domaćin osjeća kada priča svoju priču. A ona je, bez dvojbi, velika.

Dok, naime, sjedimo u osvježavajućem i idiličnom okruženju uljare Sveti Ivan u Vodicama, njezin spiritus movens Tomislav Duvnjak objašnjava kako je u kratkome roku učinio nešto što se još do jučer činilo nemoguće. Na razne načine objašnjavajući pojam stavljanja ekstra djevičanskog dalmatinskog ulja na svjetsku kartu izvrsnosti, shvaćamo, zapravo, da je uspio. A kada razlaže cijelu akciju, uz ideje koje bi tek trebale zablistati u bliskoj budućnosti, i to u paketu s Istranima, jedna se sintagma nameće sama od sebe: Maslinarski manifest.

image
Tomislav Duvnjak
Zeljko Hajdinjak/Cropix

To je Duvnjakov masterplan. Taj 36-godišnji Vodičanin, diplomirani inženjer građevinarstva, s ocem Antom svoj je nektar već odavna uvrstio na nagrađivane svjetske liste maslinovih ulja, no ono što je učinio nedavno doista je bila vrhunska minijatura.

- Gledao sam lani kako smo u New York poslali kojih 60 uzoraka i Istra je pritom dobila 40-ak nagrada, a mi Dalmatinci deset. Bio sam u šoku. I tada sam rekao sebi i svojoj supruzi Heleni: dokazat ćemo da su maslinova ulja iz Dalmacije jedna od najboljih na svijetu - priča nam Tome.

Ambiciozan plan

Plan je bio ambiciozan, ali i silno težak: trebalo je obilaziti Dalmaciju, skupljati uzorke, brendirati ih. Vodila ga, kaže, i proganjala ta misao da je lani u New Yorku, na svojevrsnom mundijalu maslinara - New York Internacional Olive Oil Competitionu (NYIOOC), s kojeg se vratio s dva zlata - sudjelovalo samo 12 uzoraka iz Dalmacije, odnosno da regija koju sladostrasno osjeća, živi i voli nije na karti najboljih uljarskih regija svijeta.

image
Zeljko Hajdinjak/Cropix

Uglavnom, krenuo je "pješice", od kuće do kuće. Sjeo je sa suprugom i ocem i uvjeren u misiju napravio ključni potez. Kako s ocem ima 1200 stabala maslina, a ujedno je i predsjednik Strukovne organizacije uljara i maslinara Županijske komore Šibenik te certificirani kušač, pokucao je na vrata šibensko-kninskome županu Goranu Pauku te šibenskom ogranku Komore.

- Odmah mogu reći: drvlje i kamenje na HGK, iz moje perspektive, nije zasluženo. U ovdašnjoj Komori nemaju puno novca, ali su se jako dali u ovo - ističe.

Veliki planovi

Uglavnom, počela je selekcija putem senzorskih analitičara, mnoge je zvao osobno te je, mic po mic, sakupio 51 uzorak. Helena je odradila papirologiju, a kako imaju ugovor s DHL-om, za mnogo manje novca uzorci su poslani u New York. Rezultat je ispao revolucionarna i prijelomna točka za dalmatinska ulja. Jer, od 105 uzoraka iz Hrvatske, 53 su bila iz Dalmacije, 52 iz Istre, a od tog su broja Dalmatinci osvojili 36 zlatnih i 13 srebrnih medalja. Istrani su ponijeli 32 zlatna i sedam srebrnih odličja. Prevedeno, Duvnjak je kao "izbornik" Dalmacije pobijedio dosad nedodirljivu Istru. Šalimo se - jer je veliki nogometni zaljubljenik - da je to kao da Hajduk napokon osvoji naslov, a ne Dinamo.

image
Zeljko Hajdinjak/Cropix

- Jasno da mi je drag taj uspjeh, no on nije moja konačna satisfakcija - ističe. - Mi, naime, sa Španjolskom, Italijom i Grčkom pripadamo među četiri najbolje maslinarske zemlje na svijetu, no nismo im ni blizu po proizvodnji. Ali možemo, bez dvojbe, biti najbolji na svijetu po kvaliteti. Recimo, Španjolska proizvede 1,3 milijuna tona maslinova ulja godišnje, a u Hrvatskoj se proizvede tek oko četiri tisuće tona. No, po polifenolima, koji su 'zdravlje', Hrvatska je na vrhu i tamo može ostati. Ono što je još jedno važno odličje, činjenica je da nas je nedavno, nakon New Yorka, primila ministrica poljoprivrede Marija Vučković, koja nas je saslušala i odlučno podržala u našem nastojanju - otkriva Duvnjak.

U grupi na WhatsAppu, naime, postoji grupa "Ultra Ekstra Djevičansko ulje", koja zvuči kao parodija ili sarkazam, ali to nikako nije. Ta grupa sada ima novi zadatak: brendiranje hrvatske i kreiranje naše zemlje u kompletu kao gastrodestinacije, u kojoj će jednu od glavnih riječi imati maslinovo ulje.

image
Zeljko Hajdinjak/Cropix

- Mi bismo od turizma, zbog svih naših posebnosti, mogli i trebali živjeti cijelu godinu, od Slavonije, kontinenta, Like, Istre, Kvarnera i Dalmacije. Imamo svega. Kad je, konkretno, o nama riječ, na sastanku s ministricom komunicirano je sljedeće: prvi je, već začeti cilj da Dalmaciju dovedemo na razinu najbolje maslinarske regije na svijetu, a onda zajednički s Istrom napravimo od Hrvatske brend najboljih ultra ekstra djevičanskih ulja na svijetu. I premda drugi imaju i svoje lobije, ja sam uvjeren da ćemo to i učiniti - samouvjereno će Duvnjak, pokazujući nam svoju uljaru, jako bitnu, pa vrhunska ulja, ali i briljantan dizajn. A to je, definitivno, sveto trojstvo etabliranja šampiona.

Duvnjak i uljara Sveti Ivan eklatantan su dokaz toga.

image
Nautička patrola, sponzorska pasica
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 18:36