Od petka, 19. rujna, do ponedjeljka, 22. rujna 2025., dio Gajeve i Tesline ulice bit će privremeno zatvoren za motorni promet. Riječ je o potezu u sklopu Europskog tjedna mobilnosti kojim Grad Zagreb označava početak postupka širenja pješačke zone u samom centru. Ako sve bude išlo po planu, Gajeva sjeverno od Berislavićeve te Teslina između Gajeve i Praške postat će trajno pješačke kroz godinu dana.
Širenjem pješačkih zona, poručuju iz Grada, smanjuje se prometno opterećenje u središtu, poboljšava se kvaliteta zraka i smanjuje buka. Nastavljaju kako tim potezom javni prostor postaje sigurniji i ugodniji, a dodavanjem zelenila stvaraju se hladovitija i ljepša mjesta za druženje. Iskustva europskih gradova pokazuju i da pješačke zone jačaju lokalnu ekonomiju jer privlače više posjetitelja, povećavaju korištenje terasa i trgovina te dokazano podižu kvalitetu života – stoji u priopćenju Grada.
Nove pješačke zone
Novi planovi uključuju i širu transformaciju gradskog središta. Prošlotjednim izmjenama Generalnog urbanističkog plana otvorena je mogućnost za cjelovito uređenje zone od Gundulićeve do Praške, uključujući sjeverni dio Preradovićeve i Gajeve. Projekt bi obuhvatio novo opločenje, ozelenjivanje i postavljanje urbane opreme.
Na listi za širenje nalaze se i Ulica Pod zidom, za koju već godinama postoji inicijativa, te dio Martićeve kod HNB-a, koji i danas prirodno funkcionira kao pješačka zona zbog brojnih terasa i prolaznika. Grad, međutim, naglašava da se planovi ne odnose samo na centar. Pozvani su i mjesni odbori te gradske četvrti da predlože vlastite lokacije za nove pješačke zone.
Aktualna gradska vlast je i ranije širila mrežu pješačkih zona, a njihovu provedbu pratila su negodovanja dijela građana. U prošlom su mandatu za promet vozila trajno postale zatvorene Masarykova, Stara Vlaška te dio Draškovićeve u samom središtu Zagreba.
Detaljne analize
Prije svake realizacije, objašnjavaju iz Grada, provodit će se detaljne prometne i urbanističke analize. One će obuhvatiti simulacije prometa, procjene utjecaja na stanovnike te rješenja koja osiguravaju pristup stanarima, dostavi i hitnim službama.
Gradska vlast tvrdi da se ovim potezima Zagreb svrstava uz bok europskim metropolama koje već godinama sustavno ulažu u javne prostore. Dodaju kako Beč širi pješačke ulice i ozelenjuje kvartove, Ljubljana je gotovo cijeli centar pretvorila u zonu bez automobila, dok Pariz i Madrid provode ambiciozne planove smanjenja prometa u povijesnim jezgrama. Najavljena transformacija signalizira da i Zagreb sve odlučnije kreće istim putem – prema pristupačnijem, sigurnijem i ugodnijem gradu za život.
Podsjetimo, Zagreb uvodi ‘‘Dan bez automobila‘‘ koji će se održati u ponedjeljak, 22. rujna, a dio je programskih aktivnosti u sklopu Europskog tjedna mobilnosti. Tog će dana, od 8 do 20 sati, cijeli centar grada bit će zatvoren za promet motornih vozila, a korištenje javnog prijevoza bit će besplatno za sve.
Besplatni bicikli za Zagrepčane
U ponedjeljak, 22. rujna, usluga javnih bicikala Bajs bit će besplatna za sve korisnike u Zagrebu. Iz Grada su poručili kako svim korisnicima daruju do 200 minuta besplatne vožnje. Sve što trebate napraviti kako biste ostvarili popust jest registrirati se u Nextbike aplikaciji, aktivirati račun i unijeti promo kod "ZBAJSOM25".
Prilikom aktivacije računa od korisnika se traži uplata pologa od 10 eura, a promo kod se može aktivirati već danas. U ponedjeljak će po završetku vožnje korisnike dočekati poruka kako im vožnja nije naplaćena, sve dok ne pređu zadanu granicu od 200 minuta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....