U srcu talijanske regije Emilia-Romagna, u bivšoj tvornici medicinske opreme u mjestu Cavezzo, nedaleko od Modene, užurbano se privode kraju pripreme za proizvodnju Giamaro Katle, potpuno novog hiperautomobila koji najavljuje dolazak ozbiljnog izazivača u elitni svijet talijanske automobilske industrije.
Iako je tvrtka Giamaro Automobili potpuno novi igrač, ono što su stvorili je sve samo ne običan auto. Katla koristi 7.0-litreni V12 motor s četiri turbopunjača, koji razvija nevjerojatnih 2157 KS i 2010 Nm okretnog momenta. Snaga se prenosi na stražnje kotače putem ručnog 7-stupanjskog mjenjača (!), što je pravi raritet u današnjoj eri automatike.
Iza Giamara stoji obitelj Commendatore. Giacomo Commendatore, otac, uspješan je poduzetnik i strastveni kolekcionar automobila, te je bio jedan od prvih investitora u Pagani i Zondu. Njegov sin Pierfrancesco Commendatore vodi svakodnevni rad tvrtke. Njihova vizija je bila jasna – stvoriti automobil s dušom.
Giamaro je smješten u slavnu talijansku automobilsku regiju, dom Ferrarija, Lamborghinija, Maseratija, Paganija i Ducatija. Upravo odatle dolazi i ključni čovjek projekta. Loris Bicocchi je legendarni inženjer koji je radio na modelima poput Countacha, Diabla, Bugattija EB110 i Veyrona, Zonde, Koenigsegg CCX-a i Chirona. Pod njegovim nadzorom razvijen je i prototip s opcijskim automatskim mjenjačem s dvije spojke, koji se upravo testira u razvojnim halama Giamara.
Katla je izgrađena na karbonskoj monokok šasiji, bez klasičnog stražnjeg pomoćnog okvira. Dugačak (479 cm), nizak i širok auto teži samo 1.450 kg. Ovjes je izrađen od CNC obrađenog aluminija, s dvostrukim ramenima i unutarnjim oprugama. Posebnost je elektronički podesiva "heave" opruga, prvi put viđena na cestovnom automobilu. Ključan partner je Bridgestone, koji je razvio posebne Potenza Sport gume (265/35ZR20 sprijeda, 345/30ZR21 straga).
Motor je razvijen u suradnji s tvrtkom Italtecnica iz Torina, poznatom po radu na restomod projektima kao što su Kimera EVO37 i reinterpretacija Porschea 928. Raspored s četiri turbopunjača unutar konfiguracije od 120 stupnjeva omogućuje vrhunsku reakciju na gas, a svaki turbo napaja tri cilindra. Snaga je jednostavno nevjerojatana. Katla, ovisno o postavkama isporučuje 1670 KS i 1556 Nm ili brutalnih 2157 KS i 2008 Nm. To su zaista impresivne brojke jer snažnija varijanta ima više "konja" i od Chirona i od Nevere.
Iz tvrtke naglašavaju da kupci ne biraju samo boju i opremu, već karakter automobila. S Bicocchijem će moći prilagoditi svaku komponentu: ovjes, balans, upravljanje, amortizere, pa čak i osjećaj vožnje. Tvrde da mogu podesiti auto da se ponaša kao Ferrari, Porsche ili kao Bugatti.
Cijena nije objavljena, ali Giamaro već ima ugovorene narudžbe za prvu godinu proizvodnje. Planira proizvodnju od 30 automobila godišnje, a već su u pripremi Katla Roadster (otvorena verzija) i Albor povišeni crossover coupe s pogonom na stražnje kotače. Tvrtka već ima detaljne planove do 2030. godine, a Katla je tek početak.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....